Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



The Legend of Zelda: Skyward Sword

Svara
15/06 -10 21:38 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Och så har det kommande Zelda-spelet fått sin titel och även en 40 sekunder lång trailer som ni kan se här nedan!

Nintendo verkar satsa på någon slags WW/TP-grafik i detta spel och personligen måste jag få se mer innan jag kan säga att jag gillar det eller ej.
Vad tycker ni? Diskutera!

http://www.youtube.com/watch?v=alsWeDp_z0k&a...



M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

15/06 -10 21:56 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Jag gillar blandningen mellan Wind Waker och Twilight Princess, för det känns som att det här spelet är lite åt det hållet inom grafiken.
Jag kan inte säga så mycket mer, måste se mer.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

15/06 -10 22:03 Petti

Petti

7757 XP 443 inlägg

Det är jättefult men jag ska inte döma det för mycket på förhand... WW såg ännu värre ut första gången och det är ett av de bästa Zelda spelen.

Have no fear - Rebellion is here

15/06 -10 23:52 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Jag gillar't ;D
Perfekt blanding av TP och WW tycker jag. Kan säkert bli as kul. Tyckte inte SMG2 så säraskillt speciellt ut i början heller, men det är otroligt. Så ska inte säga något. Jag ska vänta och se.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

16/06 -10 02:50 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg


Perfekt blanding av TP och WW tycker jag.

Samma här. Älskade båda de två spelen.

Hoppas även på ett lika bra soundtrack som Wind Waker har. Sen är jag efter fyra år fortfarande kritisk mot hela rörelsekänsligheten som Wii har, och det gjorde mig inte direkt mindre orolig när Miyamoto stod där och viftade som en idiot och svärdet gjorde tvärtom.

Have I ever told you the definition of insanity?

16/06 -10 10:07 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Danne_00 skrev:

Perfekt blanding av TP och WW tycker jag.

Samma här. Älskade båda de två spelen.

Sen är jag efter fyra år fortfarande kritisk mot hela rörelsekänsligheten som Wii har, och det gjorde mig inte direkt mindre orolig när Miyamoto stod där och viftade som en idiot och svärdet gjorde tvärtom.

Jag vet :c Stackarn.

Men kolla bara den här videon på 1:25 och låt oroligheterna med kontrollerna försvinna C:
http://e3.nintendo.com/at-the-show/#/...

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

16/06 -10 10:07 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Mera saftiga detaljer :3

-Zelda development is in the final stretch. A few more bosses and dungeons being worked on

-Final scene in Zelda trailer is very important. Game takes place in a floating land called Skyloft

-Link finds out about another land beneath the clouds

-The land is ruled by evil. Link is forced to go there. Link travels between the two lands

-The sword is the master sword, as the art represented. Skyward Sword becomes the master sword

-Looking to change the Zelda traditional flow

-Skyward Sword uses MotionPlus and sensor bar to smooth out movement for aiming

-Skyward Sword will allow you to turn off the on screen controller guide

-Zelda may have a fully orchestrated soundtrack

"Death is the beginning of immortality.."

16/06 -10 10:28 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Det måste ha orchestrerat soundtrack. Annars var allt nice ;D

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

16/06 -10 16:59 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

19Robb92 skrev:
Det måste ha orchestrerat soundtrack. Annars var allt nice ;D


Jag räknar faktiskt iskallt med att det kommer finnas, samt att det blir grymt bra. Zelda-musiken är redan grymt bra och man kan alltid slänga in lite orkestrerade couvers av de finaste melodierna.

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

16/06 -10 20:11 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Ja.. föresten, bekräftat att alla weird jätttesvampar och stenformade trädkronor bara var lite "småkrams" som användes för att hinna klart med demot. det kommer visst att se MYCKET bättre ut i slutliga versionen, och inte inkludera jättesvampar.. THANK GAWD!

"Death is the beginning of immortality.."

17/06 -10 01:14 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Förstår inte vad som skulle vara fel med just jättesvampar. Många andra spel har inkluderat det, och även om det nu inte kommer, varför skulle det vara fel?

Tror för övrigt faktiskt att det här spelet kommer att vara (nästan) så bra som de säger. Att PH och ST finns bland deras senaste Zeldaspel är väl ingen direkt fördel, men när Twilight Princess kom visade de verkligen att de fortfarande har "det" som krävs för att göra bra Zelda-spel. Hoppas även på allt som inte PH/ST har, bra kontroller, frihet till spelaren, osv.

Vet dock inte det där med soundtracket; varför skulle det vara bättre än något annat? Jag hoppas för all del inte att de har orkester-musik där det inte passar. Eller tolkade jag det fel?

Have I ever told you the definition of insanity?

17/06 -10 02:11 darkling

darkling

1346 XP 62 inlägg

Han kanske inte tål svamp? xD

Ja, jag tycker också att det kan bli väldigt bra, även om vissa saker blev en så plötslig omvänding att jag var mkt skeptisk i början.

Jag känner samma som danne, men när jag pratar om orkestrerad musik menar jag main themes och character themes som orkestrerad. Jag menar, det gör inget om musiken i en stad inte är orkestrerad 8[

(note to self; never try making sense in the middle of the night)

Livet vore så mycket lättare som kråka!
A girl who likes to be in Charge

17/06 -10 02:46 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

Det blir vad man gör det till, och jag tror Nintendo kan skapa en grym orkestrerad "musikstil" till "Skyward Sword". Det får såklart inte bli för mycket "Woho, nu ska alla vara glada"-musik som det finns gott om i Galaxy-spelen, men där passar det ju perfekt också.

Det jag gillade med TP var den mörka stämningen som helt försvinner nu i och med valet av grafik. Det behöver inte bli dåligt för det men jag tror det kommer bli svårt för oss lite äldre Zeldafans att uppskatta det lika mycket som de yngre generationerna. Jag hoppas verkligen att jag har fel här dock.

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

17/06 -10 10:38 louie

louie

2020 XP 491 inlägg

epic

tjavagörs

17/06 -10 12:14 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

majora: WW såg jävligt färgglatt ut, men storyn och allt var mörk och episk. Dock tror jag inte samma om SS, då dom satsar på "fun" som dom sagt Dx

"Death is the beginning of immortality.."

17/06 -10 16:17 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

blablabla skrev:
THANK GAWD!

VÄRKLIGEN. Skönt att höra. Kändes konstigt med svamparna där. Vet inte varför det inte passar in i Zelda, men det kändes bara fel.

Aja. Jag vill värkligen veta mer. Även om dem satsar på att det ska vara "kul" framförallt. Så vill jag veta mer om storyn och eventuellt instrument? :o

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar