Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Minecraft server problem!

18/12 -11 21:13 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Min pappa har gjort en server åt mig utan hamachi,men jag har ett problem.Bara jag och EN kompis kan komma in men mina andra kompisar kan inte komma in,alla min kompisar har köpt minecraft.Dem får ett meddelande där det står typ Faild to connect the server connection timed out.Vad ska jag göra för att alla mina kompisar ska kunna komma in och inte bara en?



Fucking weebs...

19/12 -11 03:44 drakgap

drakgap

460 XP 11 inlägg

Försök med att starta om servern. Om inte det funkar kan dina kompisar testa att skriva :25565 efter att de har skrivit ip:n till din server.

I like penubra.
trolololololololololololololololo.
...

19/12 -11 09:08 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Din kompis, var han hemma hos dig då? Om han var det har du bara gjort så servern fungerar lokalt och inte globalt. Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag fick igång min server globalt men har ni port forwardat?

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

19/12 -11 09:26 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Som DarknessSky säger - om du har fler datorer hemma trådlöst har du antagligen en s.k. "router". Isåfall måste du instruera den manuellt att den ska forwarda 25565 (Minecraftserverns standardport) till just din dator. Då kan folk på internet komma åt servern.

Tillägg: Här kan du se information om port forwarding: http://www.wikihow.com/Port-Forward/

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

19/12 -11 13:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

http://portforward.com/
Ta denna sidan! Allt du behöver gör är att välja din router och sedan spelet så kommer det stå i minsta detalj vad du ska göra.

19/12 -11 14:51 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Nej,min kompis var hemma hos sig och jag var hemma hos mig.Vi har prövat att skriva porten efter ipn och varit på portforward.Vi har också startat om Minecraft_Server.exe flera gånger men det går inte

Fucking weebs...

19/12 -11 15:58 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

ninen2001 skrev:
Nej,min kompis var hemma hos sig och jag var hemma hos mig.Vi har prövat att skriva porten efter ipn och varit på portforward.Vi har också startat om Minecraft_Server.exe flera gånger men det går inte



Har hört något om att man ska öppna server filen/konsollen och leta upp "Max GB"(har för mig att det står så, är inte säker). När du väl hittat något som liknar "Max GB" borde det stå ett eller flera nummer och efter det GB (kan vara MB och då står det oftast i 2 eller 3 siffrigt tal).

Om det står 2GB så är det normalt och du borde kunna spela med dina kompisar, vilket betyder att detta inte är ditt problem. Men om det står att "Max GB"(har för mig att det står så, inte säker) är under 2GB så rekommenderar jag att du tar bort dom nummer som står, samt de sista bokstäverna (GB eller MB) efter nummeren och skriver 2GB där istället.


Det du gjort nu är att du har skrivit in antal RAM minne som servern får ta upp om nödvändigt. Ju flera spelare som är inne på servern desto mer RAM minne krävs. Dock betyder det här att när du spelar online på din server så tas ganska mycket RAM minne upp och om du inte har en stark dator så borde du stänga alla öppna fönster/program och bara ha servern och spel fönstret uppe.

Kan för övrigt inte garantera att det kommer att funka men det är värt ett försök. Hoppas det hjälpte :)

What can i say i´m a bad man.

19/12 -11 16:24 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

the_Link96 skrev:
ninen2001 skrev:
Nej,min kompis var hemma hos sig och jag var hemma hos mig.Vi har prövat att skriva porten efter ipn och varit på portforward.Vi har också startat om Minecraft_Server.exe flera gånger men det går inte



Har hört något om att man ska öppna server filen/konsollen och leta upp "Max GB"(har för mig att det står så, är inte säker). När du väl hittat något som liknar "Max GB" borde det stå ett eller flera nummer och efter det GB (kan vara MB och då står det oftast i 2 eller 3 siffrigt tal).

Om det står 2GB så är det normalt och du borde kunna spela med dina kompisar, vilket betyder att detta inte är ditt problem. Men om det står att "Max GB"(har för mig att det står så, inte säker) är under 2GB så rekommenderar jag att du tar bort dom nummer som står, samt de sista bokstäverna (GB eller MB) efter nummeren och skriver 2GB där istället.


Det du gjort nu är att du har skrivit in antal RAM minne som servern får ta upp om nödvändigt. Ju flera spelare som är inne på servern desto mer RAM minne krävs. Dock betyder det här att när du spelar online på din server så tas ganska mycket RAM minne upp och om du inte har en stark dator så borde du stänga alla öppna fönster/program och bara ha servern och spel fönstret uppe.

Kan för övrigt inte garantera att det kommer att funka men det är värt ett försök. Hoppas det hjälpte :)



Tack,ska pröva sedan

Fucking weebs...

20/12 -11 14:29 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Tack för alla svar,men tyvär funkade inget av svaren ni gav mig

Fucking weebs...

20/12 -11 14:36 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

The final conclusion?
Use Hamachi!

01/01 -12 14:29 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Viktore2 skrev:
The final conclusion?
Use Hamachi!



No way man

Fucking weebs...

01/01 -12 14:30 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Min pappa satt i sin bil typ lite utanför Halmstad (där jag bor) och kom in på min server

Fucking weebs...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar