Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Den officiella The Legend of Zelda tidslinjen

30/12 -11 20:28 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Som många Zeldafans antagligen redan vet så kommer snart en officiell bok vid namn "Hyrule Historia" där Nintendo bland annat delar med sig om fakta om LoZ-serien och skrotade designer, storys, spel och mycket annat. Såklart är det här väldigt intressant för oss Zeldafans. Men vad som kanske är det mest intressanta är att Nintendo, änligen, beslutat att släppa den officiella tidslinjen i Zeldaserien i denna bok. Den som dom själva alltså går efter.

Här har vi då den, såklart översatt från Japanska då det hitills är det ända språket som vi har fått sett officiella bilder direkt ur boken från. [Notera att det MÖJLIGTVIS kan räknas som spoilers att veta vilka spel som kommer före/efter varandra och varför]

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek



"Death is the beginning of immortality.."

30/12 -11 20:35 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Kommer nog köpa den, behöver inte säga mer

30/12 -11 21:33 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Trevligt! Ett självklart köp för min del!

31/12 -11 03:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Tror jag ska köpa boken, har dock bara klarat OoT inget annat av spelen (OoT har jag klarat 3 gånger!)

31/12 -11 10:52 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Tänker inte köpa den på Japanska. Om den översätts till engelska och är i snygg design så visst.

31/12 -11 13:08 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Såg att BS Zelda no Densetsu eller BS Zelda no Densetsu Kodai no Sekiban saknas i tidslinjen, men annars ser den ganska komplett ut.

~ Kigsz ~

2002-2012

31/12 -11 17:53 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

mygeneration skrev:
Tror jag ska köpa boken, har dock bara klarat OoT inget annat av spelen (OoT har jag klarat 3 gånger!)

Då har du verkligen missat något ;)



Munchkin skrev:
Tänker inte köpa den på Japanska. Om den översätts till engelska och är i snygg design så visst.

Tror att den skulle släppas i Eu i Mars eller något :p

Kigsz skrev:
Såg att BS Zelda no Densetsu eller BS Zelda no Densetsu Kodai no Sekiban saknas i tidslinjen, men annars ser den ganska komplett ut.

Även CD-i Zelda-spelen saknas. Det verkar som om Nintendo helt enkelt inte tar notis om dessa då det här är den tidslinje dom går efter.

Är det förresten bara jag som är fundersam till varför Four Swords är med? Visst, FSA är väl självklart, men FS var ju knappt ett helt spel, och var mera ett sorts multiplayer demo inför FSA, men ändå är det med och dom två spelen ligger rätt så långt ifrån varandra tidsmässigt?
Annars tycker jag absolut att det här makes sense. Fattar inte varför väldigt många gnäller över den tidslinjen där Link misslyckades. Det är väl självklart att han kan misslyckas, även om det inte är ett "giltigt slut" i spelet då man hamnar på en Game Over skärm. :p

"Death is the beginning of immortality.."

01/01 -12 11:54 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

blablabla skrev:
Kigsz skrev:
Såg att BS Zelda no Densetsu eller BS Zelda no Densetsu Kodai no Sekiban saknas i tidslinjen, men annars ser den ganska komplett ut.

Även CD-i Zelda-spelen saknas. Det verkar som om Nintendo helt enkelt inte tar notis om dessa då det här är den tidslinje dom går efter.

Att CD-i-spelen inte är med förstår jag då Nintendo inte var inblandade i dessa (förutom att de sålde vissa licensrättigheter till Philips).

~ Kigsz ~

2002-2012

07/01 -12 20:10 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

blablabla skrev:
mygeneration skrev:
Tror jag ska köpa boken, har dock bara klarat OoT inget annat av spelen (OoT har jag klarat 3 gånger!)

Då har du verkligen missat något ;)


jag vet jag håller på att spela Zelda: A link to the past

14/01 -12 00:39 spoket1234

spoket1234

1397 XP 192 inlägg

Den splittras en gång till för att Link blir besegrad i ocarina of time? o.O Man borde väl ändå inte förutsätta att hjälten blir besegrade och att man därmed har förlorat spelet? fast iofs, de kanske tyckte att de spelen inte passade in på de andra linjerna...

För övrigt skulle jag väldigt gärna läsa den boken om den fanns på engelska ^^

14/01 -12 20:31 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Även fast de inte spelar vidare på det i spelet så säger det ju sig själv att Link måste kunna misslyckas, i någon alternativ värld.

"Death is the beginning of immortality.."

25/01 -12 23:53 spoket1234

spoket1234

1397 XP 192 inlägg

I så fall borde den väl även kunnat splittras i alla spelen ifall man ska räkna med att han eventuellt kan misslyckas? men visst :P

30/01 -13 06:18 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Boken som nämns i första inlägget, Hyrule Historia, finns nu att köpa i engelsk variant också. Dark Horse Books nämner att den innehåller "never-before-seen concept art, the full history of Hyrule, the official chronology of the games and much more".

Boken finns inte i några vanliga svenska butiker ännu, men finns på exempelvis Amazon. Webhallen är den enda butiken som jag sett listar boken, de har både den vanliga och limited edition. Skillnaden är att limited edition kommer ha guldkanter och läderomslag. Där går däremot bara boka boken, den har alltså inte kommit dit ännu och de räknar med att den lanseras i april.


Senast redigerat 30/01 -13 06:18
24/06 -13 19:42 TheFenderPla

TheFenderPla

117 XP 35 inlägg

Ska definitivt köpa boken! Har varit ett fan av Zelda spelen ett långt tag, ska bli otroligt kul att läsa. The Wind Waker var en stor del av min barndom!

What are we gonna do about the world?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar