Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur ska jag återigen bli bäst på FIFA12? (PS3)

20/02 -12 13:20 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

De senaste åren har jag varit ohotad vinnare av kompisgängets FIFA-turneringar. Detta säger väl förvisso mer om hur dåliga mina kamrater var än hur bra jag var. Men hursomhelst, med 2012 års version kom också mitt fall. Jag fick kliva ner från tronen och erkänna mig besegrad.

Hur ska jag återfå min heder och än en gång bli bäst? Vad har ni för tips? Låt detta bli tråden för utvecklandet av FIFA-talanger. Till en början skulle jag behöva ha tips för hur jag försvarar på ett effektivt sätt och hur jag slår vassa frisparkar.



De eller dem?

20/02 -12 16:35 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Frisko skrev:
De senaste åren har jag varit ohotad vinnare av kompisgängets FIFA-turneringar. Detta säger väl förvisso mer om hur dåliga mina kamrater var än hur bra jag var. Men hursomhelst, med 2012 års version kom också mitt fall. Jag fick kliva ner från tronen och erkänna mig besegrad.

Hur ska jag återfå min heder och än en gång bli bäst? Vad har ni för tips? Låt detta bli tråden för utvecklandet av FIFA-talanger. Till en början skulle jag behöva ha tips för hur jag försvarar på ett effektivt sätt och hur jag slår vassa frisparkar.

Antar att du kör det nya försvarssystemet annars om du var bra på det gammla så är det bara att byta du vet hur du försvarar på R2+Xknappen dra joysticken mot din motståndare när han har bollen runt straffområdet när han är längre bort är din motståndare ganska ofarlig så då gäller det att bara avvakta dra joysticken ifrån spelaren för att avvakta. på kontra byt till sista backen och spring bakåt om motståndarens spelare inte är hyffsat snabba då ska dina backar förmodligen hunnit ikapp annars avvakta. frisparkar suger jag på men passa till medspelaren och gå på inlägg eller skott direkt det är iaf vad jag brukar göra

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

20/02 -12 16:52 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Försvarsmässigt så är mitt enda tips att glidtackla framför motståndaren, så ofta det går. "No shit sherlock" kanske folk tänker nu, men det jag menar är att du inte ens behöver träffa bollen så länge du hamnar framför tvingar du motståndaren att byta riktning, och på så vis hamnar han med största sannolikhet i en mindre fördelaktig position.
Dessutom så är (som sagt) R2 knappen väldigt bra för att täcka motståndarens väg.

Den här filmen lärde mig lägga frisparkar:
http://www.youtube.com/watch?v=aE6KwxNdZNE
En grej är att om du håller in knappen för 'placerad frispark' så sätter du fler.
Öva i träningsplanen så får du in en känsla.
Tekniken som demonstreras är väldigt effektiv och jag tror du kommer ha lika stor nytta av den som jag.

En annan grej, som jag tidigare var väldigt anti emot, är att dribbla. Dribbla gärna på kanten, och faktiskt gärna utanför straffområdet, OCH i straffområdet (motståndarnas såklart) för det ger dig väldigt många frisparkar och straffar har jag nu på senare tid insett. Det tar ett tag innan man får in känslan för vilken fint som passar var och när man ska finta, men det löste sig för mig och jag är rätt dålig.

7 år på fuska.nu

20/02 -12 23:05 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Apower skrev:
Försvarsmässigt så är mitt enda tips att glidtackla framför motståndaren, så ofta det går. "No shit sherlock" kanske folk tänker nu, men det jag menar är att du inte ens behöver träffa bollen så länge du hamnar framför tvingar du motståndaren att byta riktning, och på så vis hamnar han med största sannolikhet i en mindre fördelaktig position.
Dessutom så är (som sagt) R2 knappen väldigt bra för att täcka motståndarens väg.

Den här filmen lärde mig lägga frisparkar:
http://www.youtube.com/watch?v=aE6KwxNdZNE
En grej är att om du håller in knappen för 'placerad frispark' så sätter du fler.
Öva i träningsplanen så får du in en känsla.
Tekniken som demonstreras är väldigt effektiv och jag tror du kommer ha lika stor nytta av den som jag.

En annan grej, som jag tidigare var väldigt anti emot, är att dribbla. Dribbla gärna på kanten, och faktiskt gärna utanför straffområdet, OCH i straffområdet (motståndarnas såklart) för det ger dig väldigt många frisparkar och straffar har jag nu på senare tid insett. Det tar ett tag innan man får in känslan för vilken fint som passar var och när man ska finta, men det löste sig för mig och jag är rätt dålig.

Nej glidtackla bara om du vet att du träffar bollen med tacklingen även om han byter riktning så är han redan förbi dig före du ens försökta ta dig upp finta vid straffområdet och gå på placerings skott dra finter med hjälp av håll inne L2+fyrkant och X samtidigt fast då måste du ha en teknisk spelare finterna vareierar du med hjälp av joysticken sen placeringskott i straffområdet går nästan alltid in och om du kan när du springer på sidan kan du dra en rainbow över motståndaren funkar nästan alltid

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

20/02 -12 23:06 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Vet inte hur du spelar, men har märkt att det är svårt att spela FIFA11-spring-mot-motståndaren-och-tackla. Istället brukar jag avvakta och försöka täcka ytor och pass, samtidigt som jag ibland slänger iväg en andra spelare (som datorn styr) i press mot bollhållare.

Så här ungefär:
http://www.youtube.com/watch?v=7Sx026HxOgc

Apower skrev:
Försvarsmässigt så är mitt enda tips att glidtackla framför motståndaren, så ofta det går. "No shit sherlock" kanske folk tänker nu, men det jag menar är att du inte ens behöver träffa bollen så länge du hamnar framför tvingar du motståndaren att byta riktning, och på så vis hamnar han med största sannolikhet i en mindre fördelaktig position.

Nja, frågar du mig så är spam-glidtacklare den absolut lättaste motståndaren att spela mot. Det är visserligen ganska drygt till en början, men när man är förbered och fattat hur de tänker så är det extremt lätt att bara vandra förbi spelare efter spelare, utan att ens behöva dribbla.

Hände ofta att jag mötte såna på låga divisioner, och det blev allt som oftast femtioelva frilägen, en fyramålsledning och en ragequit :D

21/02 -12 17:30 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Knewt skrev:

Nja, frågar du mig så är spam-glidtacklare den absolut lättaste motståndaren att spela mot. Det är visserligen ganska drygt till en början, men när man är förbered och fattat hur de tänker så är det extremt lätt att bara vandra förbi spelare efter spelare, utan att ens behöva dribbla.

Hände ofta att jag mötte såna på låga divisioner, och det blev allt som oftast femtioelva frilägen, en fyramålsledning och en ragequit :D

Alltså, jag menar inte att man ska spamglidtackla så, men gärna ofta. Det stressar motståndaren. Plus att jag delade bara med mig av hur jag kör, och jag ligger ändå i div. 3.

7 år på fuska.nu

21/02 -12 22:17 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Apower skrev:
Knewt skrev:

Nja, frågar du mig så är spam-glidtacklare den absolut lättaste motståndaren att spela mot. Det är visserligen ganska drygt till en början, men när man är förbered och fattat hur de tänker så är det extremt lätt att bara vandra förbi spelare efter spelare, utan att ens behöva dribbla.

Hände ofta att jag mötte såna på låga divisioner, och det blev allt som oftast femtioelva frilägen, en fyramålsledning och en ragequit :D

Alltså, jag menar inte att man ska spamglidtackla så, men gärna ofta. Det stressar motståndaren. Plus att jag delade bara med mig av hur jag kör, och jag ligger ändå i div. 3.

Fattar inte hur det fungerar för dig missar jag en tackling så är gubben förbi?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

22/02 -12 11:38 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

gosseN skrev:
Apower skrev:
Knewt skrev:

Nja, frågar du mig så är spam-glidtacklare den absolut lättaste motståndaren att spela mot. Det är visserligen ganska drygt till en början, men när man är förbered och fattat hur de tänker så är det extremt lätt att bara vandra förbi spelare efter spelare, utan att ens behöva dribbla.

Hände ofta att jag mötte såna på låga divisioner, och det blev allt som oftast femtioelva frilägen, en fyramålsledning och en ragequit :D

Alltså, jag menar inte att man ska spamglidtackla så, men gärna ofta. Det stressar motståndaren. Plus att jag delade bara med mig av hur jag kör, och jag ligger ändå i div. 3.

Fattar inte hur det fungerar för dig missar jag en tackling så är gubben förbi?

För mig så blir han stressad och slår en dålig passning eller gör en mindre lyckad fint som tar honom till kortlinjen.

7 år på fuska.nu

22/02 -12 12:44 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Väldigt bra länk där Apower! Har tränat en del frisparkar nu och det verkar ge resultat. Finns ju en hel del videor på Youtube om ämnet faktiskt, det hade jag helt missat. Riktigt nyttiga hörnsparksguider också!

De eller dem?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar