Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Tomb Raider (2012)

03/05 -12 16:05 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Så i år kommer ett nytt spel i serien. Detta spelet ska tydligen utspela sig tidigare än de andra, någon form av prolog om jag har fattat det rätt.
Jag personligen har inte spelat något Tomb Raider i mer än 5 minuter och har aldrig riktigt brytt mig om serien, men det ser extremt intressant ut. Spelet verkar dock komma ut lite sent för min smak :(. Releasen är okänd men det spekuleras om att det kommer i tredje kvartalet (Jul-Sep). Vad tycker ni andra? Hiss eller diss? c:

Trailer:http://www.youtube.com/watch?v=nFBrge...
Demo Gameplay:http://www.youtube.com/watch?v=b7KNhW...

Om någon hittar något smaskigt gameplay får den mer än gärna länka det här. Jag har inte haft tid eller ork att leta upp något bättre än det jag länkade ovan.



Coucou

03/05 -12 17:24 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Är det Eidos eller Eidos Montreal som gör spelet?

03/05 -12 18:39 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Är det Eidos eller Eidos Montreal som gör spelet?

Crystal Dynamics är utvecklarna. Eidos, som släppte Underworld har blivit uppköpta av Square Enix. Så det är Square Enix som släpper detta. Hur det ser ut internt där har jag inte den blekaste om.

Coucou

03/05 -12 18:59 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Det känns som om det kommer bli en uncharted klon då den spelserien tagit över parkour-action genren tillsammans med AC

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

03/05 -12 19:04 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Nonzi skrev:
Det känns som om det kommer bli en uncharted klon då den spelserien tagit över parkour-action genren tillsammans med AC

Det vore ju kul för 360 och PC-spelarna. De stackarna som inte får ta del av de underbara spelen. :)

Fast grundat på det lilla gameplay jag har sett så verkar det inte fokusera lika mycket på klättring som på de spelen du nämnde. Vilket om man tänker efter faktiskt är en större del av både Uncharted och AC. Fast jo, jag känner också att det antagligen kommer finnas en del likheter med Uncharted iaf.

Coucou

03/05 -12 19:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Ethan_Mars14

Jag har inte kört något Tomb Raider spel förrut men jag tycker detta ser häftigt ut. Jag tänker köpa det spelet när det kommer.

03/05 -12 20:12 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Nonzi skrev:


Att tilta kontrollspaken åt riktningen du vill och trycka på X ett flertal gånger skulle jag inte säga är parkey.

OnT: Aldrig spelat något av CDs Tomb Raiderspel, men de gjorde Gex och Legacy of Kain, så de kan inte vara allt för dåliga. De spelen släpptes dock för över 10 år sedan.

Varför är Lara så jobbig och gnällig nu? Inte vad jag kommer ihåg.

Efter att ha snabbkollat igenom så verkar det vara en sämre Uncharted. Det känns som att de har missat poängen med varför Uncharted var bra. De var inte alltför bra som spel, men de var cinematiska upplevelser och gjorde det faktiskt rätt. Man gillade Drake (utom när han berättade för fienderna att de aldrig skulle kunna ha barn) och det fanns inga QTEs så alla tuffa saker gjorde man själv. Får hoppas att de kan göra något bra av QTEna iallafall. Slutet av MGS4 t.ex., där det var så överdrivet att det blev perfekt.

03/05 -12 21:20 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:

Varför är Lara så jobbig och gnällig nu? Inte vad jag kommer ihåg.

De försöker väl skapa lite realism. Tror ärligt att både du och jag hade gnällt i det läget. Inte många som inte skulle gjort det.


Efter att ha snabbkollat igenom så verkar det vara en sämre Uncharted. Det känns som att de har missat poängen med varför Uncharted var bra. De var inte alltför bra som spel, men de var cinematiska upplevelser och gjorde det faktiskt rätt. Man gillade Drake (utom när han berättade för fienderna att de aldrig skulle kunna ha barn) och det fanns inga QTEs så alla tuffa saker gjorde man själv. Får hoppas att de kan göra något bra av QTEna iallafall. Slutet av MGS4 t.ex., där det var så överdrivet att det blev perfekt.

Sämre version av Uncharted, visst. Men med tanke på att två av Uncharted spelen ligger på min Top 3 favoritspel så behöver det inte vara något dåligt. Jag håller hoppet uppe för att det här kommer bli något bra, men tyvärr så kanske det inte blir mycket mer än så här. Då blir det inget köp iaf. Fast spela det lär jag göra :)

Edit: Det jag ville ha sagt, men lyckades missa säga, var att det fortfarande är i ett rätt tidigt stadie. Låt oss hoppas på det bästa. Square Enix borde väl ha lite pengar över att stödja CD med så de har ju en riktig chans här, att lyckas med det här.

Coucou

04/05 -12 07:26 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Gillar Uncharted, men det är för linjärt och actionbaserat. Som jag förstått det kommer Tomb raider vara friare och ha lite mindre action... så då kan det nog mycket väl bli ett köp =)

Want some chocolate?

04/05 -12 08:02 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

körde tomb raider legends eller nåt tror jag det hette och det var väl sådär enligt mig. jag får vänta och se helt enkelt...

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

04/05 -12 10:18 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Fix_d skrev:



Jag förstår ifall de vill ha verkligt, men skoj>realism. Sedan så verkar det inte vara alltför realistiskt annars.

04/05 -12 12:17 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Fix_d skrev:



Jag förstår ifall de vill ha verkligt, men skoj>realism. Sedan så verkar det inte vara alltför realistiskt annars.

Vad är orealistiskt, av de lilla vi har sett? Jag har bara kollat lite snabbt på demot, och de verkar inte ha släppt något annat än det. I demot såg jag inget som var särskilt orealistiskt, förutom att hon kanske reste sig lite fort efter att ha ramlat ner och blivit spetsad av ett ben(?).

Coucou

04/05 -12 23:47 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Fix_d skrev:


Att gå ut och jaga magiska skatter är i sig en ganska orealistisk sak.

05/05 -12 10:02 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:

Att gå ut och jaga magiska skatter är i sig en ganska orealistisk sak.

Oh, touché. :)

Det har du ju såklart rätt i. Men, jag tvivlar på att hon kommer gnälla i hela spelet. I så fall får det fixa ett "Mute whine"-alternativ.

Coucou

02/06 -12 17:08 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Spelet ska släppas den 5 mars 2013, enligt en ny trailer som har släppts för ett par dagar sedan.

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=ol_-QGlwRqc


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar