Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ska jag köpa denna dator nej det ska du inte

04/07 -12 17:41 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

i am stooped


Senast redigerat 13/08 -14 15:50

Fucking weebs...

04/07 -12 18:29 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg


Intel Core i5 enligt mig är nästan lika bra som i7

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Tycker du ska börja läsa på lite innan du kommer och säger att du såg på "gameplay med detta grafikkort".

Du behöver i stora drag hålla koll på två saker. Processor och Grafikkort, en i5 processor fungerar bra i nuläget, dock är den inte ens i närheten av i7an som faktiskt är före sin spelgeneration i nuläget. Vilket gör att det inte är en fullkomligt optimal processor i alla nulägen. Att hänga upp sig vid grafikkortet är bara något, ursäkta ordvalet, newbies gör.

Har du ont om pengar så visst, slå till. Men grafikkortet är redan ett år gammalt, jag skulle inte köpa följande dator, men det är bara för att jag hellre köper in något som jag kan spela framtida spel på fyra år framöver.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

04/07 -12 19:06 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Mal_ganis skrev:

Intel Core i5 enligt mig är nästan lika bra som i7

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Tycker du ska börja läsa på lite innan du kommer och säger att du såg på "gameplay med detta grafikkort".

Du behöver i stora drag hålla koll på två saker. Processor och Grafikkort, en i5 processor fungerar bra i nuläget, dock är den inte ens i närheten av i7an som faktiskt är före sin spelgeneration i nuläget. Vilket gör att det inte är en fullkomligt optimal processor i alla nulägen. Att hänga upp sig vid grafikkortet är bara något, ursäkta ordvalet, newbies gör.

Har du ont om pengar så visst, slå till. Men grafikkortet är redan ett år gammalt, jag skulle inte köpa följande dator, men det är bara för att jag hellre köper in något som jag kan spela framtida spel på fyra år framöver.


Om man jämför denna datorn med min så är den fantastisk.Har bara 1000kr och vill ha en bättre dator.Allting i den är ju mycket bättre än vad som är i min.Men jag vill ändå bara ha en bättre processor men då måste jag byta mycket på min dator.Är grafikkortet bättre på denna datorn än ett GeForce GT 430?

Fucking weebs...

04/07 -12 21:19 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Ja.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

04/07 -12 21:22 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

-Har kollat några gameplays på BF3 med detta grafikkortet och det ser bra ut.

Det betyder ingenting, jag hade något 3 år gammalt amd grafikkort och kollade när någon körde, de kunde köra ultra i bf3 med ~50 FPS men när jag körde vare ~20 FPS, så lita inte på videon. Sen handlar det ju oxå om processorn.

Och sen äre mkt bättre att spara till en bra dator än att köpa en dålig ;)

Dafuq did i just read..

04/07 -12 23:03 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Ni kan ju svara på den nya tråden jag gjorde.Ska inte köpa en helt ny dator

Fucking weebs...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar