Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Dumma saker ingen bryr sig om

19/07 -12 23:37 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Har förstått det nu :(
Men grejen är att ingenting går att öppna, det står att åtgärden inte kan utföras och att det är infekterat typ....
har inget bra skydd bara windows defender, men det går inte heller att öppna :((:(:(
Lämnar nog in datorn imorgon
men tack för svar!

20/07 -12 00:10 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

wtfwjd skrev:


Om du lämnar in datorn imorgon gör de nog inte mer än att köra ett antivirusprogram som "sopar undan" källan till infektionen. Ofta kommer det inte hjälpa tyvärr..

Varför inte? Jo för att viruset sätter sig emellan hårddisken och datorns CPU i många fall och modifierar informationen som skickas.

Vad göra?

Testa återställa datorn från en återställningspunkt. Kontrollpanelen -> Återställning -> Öppna systemåterställning -> Följ steg för steg och välj en återställningspunkt som du vet var innan du fick viruset.

Eller

Formatera om datorn helt. Skicka över det viktigaste (bilder + ev. projekt) som du vet inte innehåller korrupt vara. (exempelvis .jpg, .mp3, .gif) till ett USB-minne eller extern hårddisk.

Starta sedan datorn med din operativsystemsskiva och tryck någon knapp när du ombedes. Följ sedan instruktionerna (relativt simpel process bara du tar det lugnt).

Lycka till!

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

20/07 -12 08:06 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Mal_ganis skrev:
wtfwjd skrev:


Om du lämnar in datorn imorgon gör de nog inte mer än att köra ett antivirusprogram som "sopar undan" källan till infektionen. Ofta kommer det inte hjälpa tyvärr..

Varför inte? Jo för att viruset sätter sig emellan hårddisken och datorns CPU i många fall och modifierar informationen som skickas.

Vad göra?

Testa återställa datorn från en återställningspunkt. Kontrollpanelen -> Återställning -> Öppna systemåterställning -> Följ steg för steg och välj en återställningspunkt som du vet var innan du fick viruset.

Eller

Formatera om datorn helt. Skicka över det viktigaste (bilder + ev. projekt) som du vet inte innehåller korrupt vara. (exempelvis .jpg, .mp3, .gif) till ett USB-minne eller extern hårddisk.

Starta sedan datorn med din operativsystemsskiva och tryck någon knapp när du ombedes. Följ sedan instruktionerna (relativt simpel process bara du tar det lugnt).

Lycka till!


Skulle det fungera om man bootade en Live CD med Linux, som sedan skannar igenom datorn och försöker ta bort viruset?

20/07 -12 09:37 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Mal_ganis skrev:
wtfwjd skrev:


Om du lämnar in datorn imorgon gör de nog inte mer än att köra ett antivirusprogram som "sopar undan" källan till infektionen. Ofta kommer det inte hjälpa tyvärr..

Varför inte? Jo för att viruset sätter sig emellan hårddisken och datorns CPU i många fall och modifierar informationen som skickas.

Vad göra?

Testa återställa datorn från en återställningspunkt. Kontrollpanelen -> Återställning -> Öppna systemåterställning -> Följ steg för steg och välj en återställningspunkt som du vet var innan du fick viruset.

Eller

Formatera om datorn helt. Skicka över det viktigaste (bilder + ev. projekt) som du vet inte innehåller korrupt vara. (exempelvis .jpg, .mp3, .gif) till ett USB-minne eller extern hårddisk.

Starta sedan datorn med din operativsystemsskiva och tryck någon knapp när du ombedes. Följ sedan instruktionerna (relativt simpel process bara du tar det lugnt).

Lycka till!

Tack så jättemycket för hjälpen ! har redan försökt köra en systemåterställning men det går inte, allt som händer när man försöker öppna nåt är att en textruta kommer upp med en varning om att åtgärden kan inte slutföras..
Men en sak som jag är rädd för är att jag kommer att få böta de där 100 euron, är det en scam?? Det var liksom en hemsida jag vidarebefordrades till som det stod så på.

Ingenting går att köra längre utan det där läskiga virusskyddet som installerades
:((( men det vågar jag inte klicka på så skulle ctrl alt deletea men inte ens det går, får damp.
sånt här är ju superläskigt


Det andra förslaget lät då mer rimligt men vetefan vart den skivan ligger. så där var man körd :))

Tror du verkligen det inte gjort någon skillnad att lämna in den? Gubbarna härnere är rätt bra, har varit där tidigare, bara skiten tas bort :(

20/07 -12 12:09 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

wtfwjd skrev:


Bötessumman är bluff och båg för att du ska klicka vidare och betala bötern på plats. Logiskt tänkande ger att du knappast blir vidarebefordrad till en hemsida av Svenska polismyndigheterna, hade du fått böta så får du ett brev hemskickat med posten där det utförligt står vad du har gjort dig skyldig mot, vilken lag du brytit, ev. bevis för brottet och bötessumma / åtalsmål.
Med andra ord, jag skulle inte oroa mig, har du inte varit inne på något barnponografiskt material så är det ju lugnt.

Du kan använda vilken skiva med ditt OS som helst, ex. har du Win 7 64-bit så kan du använda en kompis skiva med samma OS.

Det kan funka att lämna in den, men jag betalar ej 300-600 kr för att få ett virus borttaget när jag själv kan fixa det. Ditt val i slutändan, hade lite bråttom nu :s

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

20/07 -12 12:09 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Wilder787 skrev:

Skulle det fungera om man bootade en Live CD med Linux, som sedan skannar igenom datorn och försöker ta bort viruset?


Har ingen koll på Linux OS.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

21/07 -12 00:53 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Mal_ganis skrev:
wtfwjd skrev:


Bötessumman är bluff och båg för att du ska klicka vidare och betala bötern på plats. Logiskt tänkande ger att du knappast blir vidarebefordrad till en hemsida av Svenska polismyndigheterna, hade du fått böta så får du ett brev hemskickat med posten där det utförligt står vad du har gjort dig skyldig mot, vilken lag du brytit, ev. bevis för brottet och bötessumma / åtalsmål.
Med andra ord, jag skulle inte oroa mig, har du inte varit inne på något barnponografiskt material så är det ju lugnt.

Du kan använda vilken skiva med ditt OS som helst, ex. har du Win 7 64-bit så kan du använda en kompis skiva med samma OS.

Det kan funka att lämna in den, men jag betalar ej 300-600 kr för att få ett virus borttaget när jag själv kan fixa det. Ditt val i slutändan, hade lite bråttom nu :s

Schyrra! Förstod nästan det, men blev bara så rädd.. litet wake up call kanske, chilla med fildelningen heueh. Men var ner och kollade hos datasnubbarna, 975 spänn skulle de ha för atr tömma datorn, helt galet.
jag var tydligen inte den första de mött som råkat ut för detta. Virusprogrammet hette tydligen Live security platinum.
men ah ty ska kolla om nån har en skiva att låna ut, fetnice

24/07 -12 22:54 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag har inte orkat skriva mycket. Mått dåligt senaste dagarna. Vet inte riktigt varför. Aja, Dark Knight Rises kommer imorgon, ser fram emot det. Hade inte hört något förrän youtube började göra reklam med trailers. Fick reda på att det var Bane, undrar om den kommer vara inspirerad av Knightfall isåfall. Bild relaterad.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Var inte säker om jag borde spoila det där eller inte eftersom det känns som att alla bör veta det. Bättre att vara säker dock.

Vill ni veta vilken skurk jag hade velat se? Fucking MAN-BAT! Han är världens baller och har inte ens blivit nämnd i Arkhamspelen.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Efter att jag spelade Asylum i våras så började jag läsa Batmanserierna. Besviken. Det var uppbyggt som jättebra, men de flesta (inkl. TKJ) var inte över 7/10. Den bästa Batman-relaterade saken var faktiskt filmatiseringen av Year One. Den var riktigt bra och reckommenderas till alla.

På tal om det, dags att lista mina favoritBatmanfilmer (även om jag inte sett alla).

Year One > The Dark Knight > Batman (1989) = Under the Red Hood > Batman Forever = Gotham Knight > Batman Begins > Batman & Robin (1997)

Vill ni veta vilken amerikansk serie som är bättre än Batman? Transmetropolitan. Ta och läs den någon gång, även om ni inte är så förtjusta i serier (jag är inte. amerikanska serier känns ofta väldigt tråkiga av någon anledning.).

25/07 -12 14:59 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Batman idag, är grymt taggad. Köpt biljetter till 21-visningen. Hade varit ännu mer taggad om jag inte hade blivit spoilad.

Anyways, såg de två tidigare filmerna i serien igår för att värma upp. Kommer sakna Heath Ledger, han ägde. Fast jag gillar Hardy också, han kommer säkert vara en grym mini-Bane. Hoppas Freeman har en relativt stor roll också, om han ens har en (orkar inte kolla rollistan så det får bli en överraskning), han är gullig.

Min lista:
The Dark Knight > Batman Begins > Den med Jim Carrey > Den med pingvinen (om inte de råkar vara samma film)

den listan är nog inte särskilt exakt, då jag bara kommer ihåg TDK och Begins (:

Funderar på att skaffa den animerade tv-serien, den ska tydligen vara bra.



Mer filmsnack, Har blivit ganska taggad för Man of Steel nu. Det är ju fucking Nolan, tillsammans med Znyder! Han har inte gjort mig besviken förut så jag litar på honom!

Coucou

25/07 -12 15:30 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag vill se Batman idag, men har inte råd att åka in i stan och min lokala biograf är dålig. Kan inte ens kolla vilka filmer som de har. Antagligen kommer inte DKR visas förrän nästa vecka. Får ladda ned en cam så jag kan kommentera filmen före alla andra.

Som Fix sa verkar Hardy bra. Han verkar ha en väldigt badass aura om sig från vad jag sett i trailerna.

Jag har spelat en del PSP senaste dagarna. Mest Patapon, Half Minute Hero och Adventures to Go. Skulle säga att HMH är det bästa spelet, även om alla de är bra. Det jag tänkte säga är att jag spelade DJ MAX Portable idag. Min första reaktion var något i stil med "sheet, verkar bara vara ett koreanskt plagiat av beatmania". Sen när jag väl spelade det blev jag omedelbart "FUCK YES KOREA ÄR DET BÄSTA LANDET NÅGONSIN MEN INTE NORD ALLA VÄLSIGNA DERAS MAKALÖSA MUSIKKULTUR."

På tal om musik och kultur, var på moderna museet idag. Var en trevlig upplevelse, min favorittavla var en monokrom blå tavla av någon jag har glömt namnet på. Det fanns också några andra jag gillade mycket. Kan visa bilder på de jag kan hitta.
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
(Mitt lokala museum hade dock bättre verk av samma konstnär)
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
(Ärligt talat satt jag och funderade på om det var den där tavlan som användes som omslag för Monoliths & Dimensions)

De var alla jag orkade leta upp. Fanns också en utställning av Yoko Ono. Var besviken på den, hon gör helt okej musik (bättre än sin make), men inte speciellt bra konst.

Jag nämnde musik innan, på vägen ditt ville jag lyssna på Spiderland. Min far klarade av en låt sedan vägrade han lyssna mer. Vilken plebej. Han tyckte inte ens om museets utställningar.

Här är en till serie jag gjorde.
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Jag har en affisch i rummet som vart där i 6 år nu. Den är gnaks apinsam, så jag bestämde mig för att jag borde köpa en ny. När jag kollade runt såg jag att det fanns posters för muthafucking Jin-Roh! Bild relaterad.
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

25/07 -12 17:27 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Visst var Patapon grymt?

Nu bär det av mot Skövde! Mat sen bio!

Coucou

25/07 -12 17:52 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Patapon var ganska bra, även om det var aningen för simpelt för min smak. Jag har inte en aning om hur detta koncept kunde pumpa ut 2 uppföljare, men Katamari har också fler spel än de borde.

Laddade ned en cam för DKR. Tittade i två sekunder sen tog jag bort. Jag förstår inte hur folk fortfarande kan titta å film i SD.

25/07 -12 20:32 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

runka idag

25/07 -12 21:33 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Fy tusan, Housecat. Inget snusk tillåtet i den här tråden. Det enda som håller mig från att polisanmäla dig är att du gillar Serious Sam.

Har precis ansäkt om ny användarbild. Får se hur lång tid det tar innan den kickar in.

25/07 -12 23:49 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Sjuke sate Daxter...

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar