Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ny webbplats (Filändelser)

12/10 -12 14:31 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Hallå!
Skulle vilja höra lite åsikter kring en design jag slängt ihop. Ni som följt mina tidigare projekt vet att själva formgivningen är min svaghet, så jag uppskattar all kritik!

URL: http://www.filandelser.se/

Sidan ni ser är tänkt att vara artikeln-sidan så att säga. Det vill säga det är inte den tänkta startsidan ni hamnar på.



De eller dem?

12/10 -12 16:47 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Byt Audiofiler till Ljudfiler. En audiofil är en helt annan sak.

12/10 -12 18:09 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Fixat! Tänk så komiskt det kan bli!

De eller dem?

12/10 -12 18:39 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Fina kommentarer du la in =P nej men jag tycker att bakgrunden ska vara lite mindre så texten får plats bättre.

12/10 -12 20:44 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Bredare mainbox, menar du?

De eller dem?

13/10 -12 12:36 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Frisko skrev:
Bredare mainbox, menar du?

Mainbox = där texten är? I så fall ja.

13/10 -12 13:42 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Pudkip skrev:
Frisko skrev:
Bredare mainbox, menar du?

Mainbox = där texten är? I så fall ja.


Ser det bättre ut nu? Eller tycker du den behöver breddas ännu mer? Vill helst inte behöva ändra storleken på headern. Men lite klantigt av mig, en container på 800px är ganska lite nu för tiden.

De eller dem?

16/10 -12 15:37 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Uppdaterad nu!
Kommentera gärna utseendet, det lilla innehåll som finns, semantiken, SEO och så vidare.

De eller dem?

19/10 -12 02:47 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Skriver bara allt jag tänker på här..

Tycker gärna att dina kategorier kan vara bättre utformade, kalla mig tråkig men jag gillar personligen knappar som man enkelt vet vart de är. Visserligen är de stora och fina men jag tycker personligen det är bättre med det den traditionella horisontella menyn.

Ang. Kontakta oss; Nej nej nej! Gör för fanimej inte så... Jag vet av ren erfarenhet att detta inte ger ett skit förutom spam ibland och ev. flameande, om den ens används överhuvudtaget.

Kontaktinformation ska vara kontaktinformation, inte en "säg till mig så säger jag till honom" funktion. Sätt ut en mailadress som du kan kontaktas på, ev. telefon som du vet du kan kontrollera om den ska vara av eller på och kanske till och med postadress.

ex:
http://www.swansons.se/sv/kontakt.htm
http://www.skogssallskapet.se/kontakt/skogsk...

Visserligen är det företag vi snackar om där, men jag tycker att det är viktigt att du ska kunna vara kontaktbar på ett enkelt sätt och att man ska veta vem man faktiskt kontaktar.

Sedan det där lilla om upphovsrätten tycker jag du kan fila lite på skriv vad som tillåts och vad som ej tillåts. Att bara hänvisa till upphovsrättslagen ger er ingen rätt överhuvudtaget att kräva skadestånd eller åtal för ev. plagiat från sidan. Tråkigt men sant.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

19/10 -12 17:56 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg


Tycker gärna att dina kategorier kan vara bättre utformade, kalla mig tråkig men jag gillar personligen knappar som man enkelt vet vart de är. Visserligen är de stora och fina men jag tycker personligen det är bättre med det den traditionella horisontella menyn.


Ska kika på en sådan lösning!


Ang. Kontakta oss; Nej nej nej! Gör för fanimej inte så... Jag vet av ren erfarenhet att detta inte ger ett skit förutom spam ibland och ev. flameande, om den ens används överhuvudtaget.


Min erfarenhet säger förvisso att det är ett fungerade sätt, och då har jag en relativt lång erfarenhet av detta. Någon sorts robothantering ska självklart införas dock.


Sedan det där lilla om upphovsrätten tycker jag du kan fila lite på skriv vad som tillåts och vad som ej tillåts. Att bara hänvisa till upphovsrättslagen ger er ingen rätt överhuvudtaget att kräva skadestånd eller åtal för ev. plagiat från sidan. Tråkigt men sant.


Där har du fel. Jag behöver inte hävda min upphovsrätt över huvud taget. Diskussionen är dock irrelevant då jag ska släppa innehållet under en CC-licens. Bra att du påminde mig!

Tack för dina kommentarer.

De eller dem?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar