Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Rykten: The Legend of Zelda: Wii U

03/01 -13 19:23 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Det har dykt upp en del rykten om nästa The Legend of Zelda-spel på Zelda Informer. Hur troliga de är vill jag inte riktigt uttala mig, allting låter ganska troligt men en anonym källa känns aldrig helt bra.

• Spelet kommer att avslöjas på något sätt under E3.
Om det blir det stora från Nintendo eller om det bara blir något kort framgår däremot inte. Enligt ryktena kommer spelet släppas i början av 2014 och vi lär se ett eShop-demo i slutet av 2013.

• Grafiken kommer inte vara samma som i HD-demot under E3 2011.
Det ser istället ut som man kör på med samma stil som i The Legend of Zelda: Skyward Sword. Det är fortfarande inget som är garanterat, men det vore lite synd för det E3-demot var riktigt bra.

• Nintendo of Japan föredrar Wiimote före GamePad till Zelda.
De är däremot medvetna om att en del vill använda GamePad och/eller vanliga knappar istället. Därför är det möjligt att man kommer kunna använda både rörelsekontroller och GamePad till spelet. Tidigare rykten säger att GamePad skulle användas på olika sätt i alla dungeons, något som detta ryktet motsäger.

• Nintendo blev förvånade över romantiken mellan Link och Zelda.
Rättare sagt; hur väl det togs emot i The Legend of Zelda: Skyward Sword.  De tänker fortsätta på detta temat och kanske möjligtvis utöka det något. Detta är en liten diffus del som ni kan läsa om på engelska i länken.

• Utvecklarna överväger om Link ska kunna prata eller inte.
Vore en naturlig väg i utvecklingen av The Legend of Zelda. Troligtvis lär han "prata" på samma sätt som alla andra pratar, genom att säga en del saker lite här och där om det hela stämmer.

• En välkänd karaktär från ett tidigare spel återvänder.
Det är dock inte säkert att han är i samma form som tidigare, eller ens om han är ond/god längre. Finns gott om gamla välkända karaktärer som saknades i Skyward Sword, så det kan egentligen vara vem som helst.

Vad tror ni? Vad tycker ni? Har ni ett Wii U? Kommer ni skaffa nästa The Legend of Zelda-spel?  Vad tror ni om nästa Zelda-spel? Vad tyckte ni om Skyward Sword? Var "romantiken" i Skyward Sword bra eller dåligt? Några andra tankar som jag missat?

03/01 -13 21:16 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Kommer det vara på Wii då eller kan man avända wiimote på U?

Men LZ romatik är inget nytt :/

Om Link ska prata vill jag ha tillbaks Hiyama.

Tingle och Groose? För jag vill ha Tingle och Groose. Och Linebeck.

03/01 -13 21:19 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Jag instämmer, jag tycker också allting låter rätt så troligt, förutom detaljen med release.

Jag har riktigt svårt att tänka mig att det skulle komma ut så tidigt som i början av 2014. Möjligtvis i slutet av 2014, men inte tidigare än så.

Skyward Sword kom ut hösten 2011, jag har svårt att tänka mig att det bara ska ta ca 2½ år innan nästa stora Zelda-spel ska komma ut med tanke på hur lång tid och hur mycket arbete det gick åt för Skyward Sword. 2015 låter egentligen mest troligast i mina öron, eller möjligen hösten 2014.

Allt annat låter suveränt. Romantiken i Skyward Sword tyckte jag var riktigt mysig, och med personligheten och relationen som skaparna byggde upp mellan Link och Zelda kände man för en gångs skull att man verkligen ville rädda henne, så om de skulle utveckla deras relation ytterligare skulle jag bara göra tummen upp. Jag tycker det är charmigt med kärlek mellan dem två.

Grafiken i Skyward Sword var min absoluta favorit hittills. Jag känner inte direkt något behov av den mörka och detaljerade HD grafiken, för även om det är snyggt så föredrar jag den mer färglada och ljusa grafiken som Skyward Sword hade. Allting kändes mycket gladare och mysigare, och trots att den kanske inte kan erbjuda alla snygga detaljer och bakgrunder som HD grafiken gör föredrar jag den fortfarande av den anledning att den känns mer upplyftande och gladare.

Kort sagt hoppas jag verkligen att detta rykten är sanna. Även om jag inte riktigt tror på det här med releasen så skulle jag definitivt inte klaga på det om det faktiskt var sant.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

03/01 -13 21:39 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Daxter_SSJ4: Wiimote går att använda till Wii U. Man kan koppla totalt fem kontroller till varje konsol (fyra Wiimote och en GamePad).

mariobros1: Nintendo skulle ha ett större lag inför nästa The Legend of Zelda-spel och försöka få ner utvecklingstiden från fem år till tre år. Så att det kommer någon gång under 2014 tycker jag kan låta troligt då. Början av 2014 känns däremot precis som du säger i tidigaste laget, då arbetar man nog ett år extra och släpper till en julhandel istället.

03/01 -13 22:10 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Jag tycker allt låter riktigt bra. Som mariobros1 påpekade har jag svårt att tänka mig ett så tidigt release, men om det är som du säger att dem har ett större team så kan man ju alltid hoppas! Även fast han är ganska irriterande vill jag ha tillbaka Tingle eftersom han inte varit med i något 3D Zelda-spel sedan Wind Waker. Jag tycker bara att det är synd ifall de ändrar grafiken från E3 demon, men grafiken är ju inte det viktigaste när det kommer till spel. Skyward Sword hade också rätt bra grafik, så det blir nog bra.

Jag har ingen Wii U än eftersom jag inte känner att det finns några riktigt bra spel ute för den än, men ifall allt detta är sant så kommer jag definitivt skaffa en förr eller senare.

Jag skulle ändå vilja ha ett remake på Majora's Mask till 3DS. Om de bara skulle kunna arbeta på en av dem hoppas jag de börjar med Majoras Mask 3D för det skulle nog ta snabbast tid att göra. Jag är också ganska sugen på att spela det eftersom jag aldrig spelat Majoras Mask förr...


Senast redigerat 03/01 -13 22:13

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

06/01 -13 15:34 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Jag har inte införskaffat mig ett Wii U ännu, då jag anser att spelen som hittills släppts är lite halvdana. Dock som den samlaren och Zeldanörd jag är så kommer jag troligen sitta utanför game butiken redo att köpa ett när Zelda väl kommit ut. Om nu de angivna grafikryktena är sanna så tycker jag att det är lite av en besvikelse då jag inte tyckte att SS var en hit, men det berodde till största del på den linjära delen av spelet och den smått utdragna fighten man ständigt hade med Demise.

Jag kan ta cellshaded graphics igen men jag ber för att de börjar jobba mer på friheten och ännu mer på bossfighterna. Och fuck den där jävla timelinen och sätt in Ganondorf eller Vaati! Eller både och? Eller Dark Link? Vem som helst men bara det inte är någon random som står i tights och bara beter sig bög! No offence men fan va jag störde mig på honom -.-

What can i say i´m a bad man.

23/01 -13 18:25 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har inte heller införskaffat ett Wii U ännu. Gillar inte att de sköt på Pikmin 3 och inte släppte det vid lanseringen, och därför har jag valt att inte införskaffa någon.

Ska iallefall bli intressant att se hur nästa Zelda blir. Det enda lite dåliga enligt mig är att man inte kör på HD-grafiken som visades under E3 2011, för den verkade passa perfekt enligt mig.

Vi fick mycket nytt från Nintendo Direct som hölls för ett par timmar sedan om det nya Zelda-spelet till Wii U. Bland annat har man "tänkt om" ett par saker som man vill ha annorlunda i kommande spel. Däribland att klara tempel i en viss ordning och att man spelar ensam - saker som tidigare varit självklart men som nu inte nödvändigtvis kommer vara det längre.

Det berättades även att det kommer ta lite tid innan spelet blir färdigt, så det är nog inget vi lär se snart.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar