Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



YouTube

Svara
04/01 -13 22:06 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

Jo jag funderar på att starta en youtube kanal och göra commenteries. Och jag kommer spela för det mesta bo2. Men det beror alldeles på om jag får för mina föräldrar och hur mycket allt kostar mm. Och så kommer jag nog vänta tills jag kommer i målbrottet. Men de jag vill ha hjälp med är vad man måste köpa och hur mycket allt kostar. Sen vill jag veta om det är någon annan anledning som jag inte ska starta en t.ex tar för mycket tid. Och jag vill också veta om det är någon anledning att ni tycker att jag ska starta en. Men jag är bara 12 år fyller snart 13 sen så spelar jag på xbox:D och är det någon som har en youtube kanal så vill jag gärna att ni skriver om hur ni tycker det är. Och varför jag skriver in det här på call of duty är ju förstås för att jag kommer spela cod:)

04/01 -13 22:16 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Det är helt gratis att göra videor och ladda upp dom på Youtube. Det du behöver för att spela in är bara en t.ex HDPVR (som jag rekommenderar) och kostar runt 1000kr. Och ett redigeringsprogram som kan kosta olika beroende på vilket det är


Senast redigerat 04/01 -13 22:23

Fucking weebs...

04/01 -13 22:21 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

Okej tack men behöver man inte en mic av något slag och någon dator måste man väll ha ?

05/01 -13 00:12 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

daniel79 skrev:
Okej tack men behöver man inte en mic av något slag och någon dator måste man väll ha ?


Jag vet inte riktigt hur mick funkar till konsol inspelningar. Du kopplar väl in en mick till Xboxet och kör. Det ska funka med en helt vanligt dator. Mac,PC eller Linux mm ska funka tror jag. Du kan ju googla

Fucking weebs...

05/01 -13 00:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

Okej tack så jätte mycket!!!!:)

05/01 -13 12:25 swedespartan

swedespartan

2160 XP 350 inlägg

Försök inte du kommer mislyckas p.g.a nuvarande finansmarknad när det gäller commentary's.
Om du skall börja med dom här vansinigheterna är det nog bäst att jag talar om för dig hur spelet fungerar.
Varje månad måste du ha lagt upp ett x antal videos och ha ett x antal views från alla dina nya videos.
Om du inte har det ger ditt sponsorbolag en skuld på x antal dollar.
Efter ett par månader kommer du ha insett att du har flera skulder på nacken och att du inte kommer att kunna betala tillbaka dom om du inte ändrar dina nuvarande omständigheter
Om du vill ha mycket views skall du vara unik, proffisionel, inte låta som en 13-åring.
Ha ditt commentary förberett, cirkulera hela videon runt en topic så det inte låter som det är amatör inspelat.
Efter ett tag (och en viss framgång) kommer du att ha möjligheter att sätta reklam på dina videos, gör det snarast (du måste be din mor eller far att hjälpa dig) så får du fett med cash asså jag svär bre.
Dock så kommer hela din fanbase dissa dig då dom inte vill se på en 30 sekunders Dovereklam som inte går att skippa.
Du kommer få emailen spammad och spelbolaget kommer ringa upp dig stup i kvarten och undra var fan ditt utlovade montage är.
Du kommer att förstå att den här branschen är inget för dig och du borde hålla dig utanför gamingvärlden helt.


Senast redigerat 05/01 -13 12:26
05/01 -13 15:38 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Som tidigare inlägg angett så kommer det kosta dig en och annan slant och om publiken inte gillar det de ser så lär du ha bränt pengar på ett väldigt onödigt sätt. Det är en ytterst liten chans att man blir känd på youtube numera eftersom att youtube redan består av 60% commentaries av olika slag men om du känner att det är värt att testa, sure go for it! Men bli inte besviken om dina vackra quickscopes inte får mer än 200 visningar för det är en tuff marknad att ge sig in på och chanserna är att du inte ens kommer i närheten av communityn.

Jag tvivlar också på att så många tittare uppskattar din låga ålder, eftersom att cod communityn har hatat personer under 14 års ålder ända sen MW2 kom ut. Och det kommer troligtvis att resultera i spam av dislikes på videon.

Att vänta tills du gått in i målbrottet är enligt mig en rätt så långsökt idé i och med att människan har en tendens till att göra sina önskningar uppfyllda så snabbt som bara möjligt och om du inte låter dig göra det du önskar så kommer ditt intresse för commentaries sakta men säkert sjunka och du börjar på och gå vidare. Detta säger jag för att det är olika för olika personer hur tidigt man kommer in i målbrottet. Jag hade 2 i min högstadieklass som fortfarande inte hade gått in i målbrottet även när de gick i 9nde rond.

Gör som du vill, de tekniska grejerna har medlemmar redan berättat om och ja, det kommer kosta dig pengar. Men det spelar ingen roll om du har spenderat flera tusen på utrustning för att allt beror på hur din publik anser att du är som värd. Men kanske är detta din chans, vem vet?

What can i say i´m a bad man.

05/01 -13 16:49 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

Okej det där var ett riktigt riktigt bra svar :) tack så mycket jag ska nog inte börja :)

05/01 -13 21:06 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Ska du satsa på engelskt eller svenskt

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

05/01 -13 21:18 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Man måste väl inte hålla på med sponsring och sånt? Eller bestämmer man det direkt när man skapar sin kanal?

06/01 -13 01:14 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

ninen2001 skrev:
Det är helt gratis att göra videor och ladda upp dom på Youtube. Det du behöver för att spela in är bara en t.ex HDPVR (som jag rekommenderar) och kostar runt 1000kr. Och ett redigeringsprogram som kan kosta olika beroende på vilket det är

och vem fan betalar för ett redigerings program?

Wii U PS4 XBone PC

06/01 -13 01:27 swedespartan

swedespartan

2160 XP 350 inlägg

Pudkip skrev:
Man måste väl inte hålla på med sponsring och sånt? Eller bestämmer man det direkt när man skapar sin kanal?

När man når över 9000 subs och ett x antal views kan du skicka in en sponsoransökan till Machinima eller dylik community.
Utan en sponsor som konstant medför ny subs kan du glömma din commentary karriär.
Medför du inte ett x antal views till din sponsor ger dom dig kicken (man får den oftast inom en månad eller ingen alls).

06/01 -13 02:21 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

MartinMilk skrev:
ninen2001 skrev:
Det är helt gratis att göra videor och ladda upp dom på Youtube. Det du behöver för att spela in är bara en t.ex HDPVR (som jag rekommenderar) och kostar runt 1000kr. Och ett redigeringsprogram som kan kosta olika beroende på vilket det är

och vem fan betalar för ett redigerings program?


Det är en bra fråga. Men vill du göra bättre videoklipp så får man köpa eller ladda ner ett bättre

Fucking weebs...

06/01 -13 09:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

ninen2001 skrev:
MartinMilk skrev:
ninen2001 skrev:
Det är helt gratis att göra videor och ladda upp dom på Youtube. Det du behöver för att spela in är bara en t.ex HDPVR (som jag rekommenderar) och kostar runt 1000kr. Och ett redigeringsprogram som kan kosta olika beroende på vilket det är

och vem fan betalar för ett redigerings program?


Det är en bra fråga. Men vill du göra bättre videoklipp så får man köpa eller ladda ner ett bättre


Crack =P

06/01 -13 13:07 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

MartinMilk skrev:
ninen2001 skrev:
Det är helt gratis att göra videor och ladda upp dom på Youtube. Det du behöver för att spela in är bara en t.ex HDPVR (som jag rekommenderar) och kostar runt 1000kr. Och ett redigeringsprogram som kan kosta olika beroende på vilket det är

och vem fan betalar för ett redigerings program?


Kanske folk som inte piratkopierar eller är över 12 år...


Senast redigerat 06/01 -13 13:08
06/01 -13 13:09 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

swedespartan skrev:
Pudkip skrev:
Man måste väl inte hålla på med sponsring och sånt? Eller bestämmer man det direkt när man skapar sin kanal?

När man når över 9000 subs och ett x antal views kan du skicka in en sponsoransökan till Machinima eller dylik community.
Utan en sponsor som konstant medför ny subs kan du glömma din commentary karriär.
Medför du inte ett x antal views till din sponsor ger dom dig kicken (man får den oftast inom en månad eller ingen alls).


Tyvärr vet du inte riktigt vad du pratar om, 1. det heter partner och 2. du behöver absolut inte över 9000subs.

Subs är inte det viktiga views är det viktiga, de är antalet views som resulterar hur många gånger reklamen på videon spelas upp och hur mycket de och du tjänar.

Det finns flera olika communitys man kan ansöka till, när jag fick partner behövde man omkring 2,4k views per dag och jag hade då ca 5k, ligger för närvarande på närmare 14k och har dock bara 4932subs(snittar 57st nya per dag)

men just nu går det till och med få partner om man har under 100views. Är dock inte insatt när jag har partner med en bättre community.

Och vad är det som kostar om man bara lägger upp videos? klart de är tidskrävande men förhoppningsvis är det ju en hobby :/

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar