Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ingress

07/01 -13 20:20 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Mobilspelet Ingress som är Android-exklusivt finns i en stängd beta sedan någon dryg månad tillbaka. Spelet går ut på att ta över portaler från motståndarna. Det är skapat av Google och det finns en plan på att släppa spelet till iOS i framtiden.

Förutom själva spelet så har det även en väldigt bra story, som jag inte tänker gå in på särskilt mycket. Ni hittar däremot hela storyn (som byggs vidare dag för dag) på Niantic Project.

För att ta över portaler måste man iallefall ut i verkligheten och leta upp dem. Det är ett mycket annorlunda spel och jag har fastnat helt för det. Ni som har spelat Turf känner nog igen er.

Jag kände mig lite tvungen att fråga om någon här spelar det; och i sådana fall om ni tillhör Resistance eller Enlightened? Vad tycker ni om spelet? Hur länge har ni spelat det?

Spelet är som sagt var i en stängd beta vilket kräver att man får en inbjudan för att spela, en inbjudan som endast kan fås direkt av Google (tar cirka en månad just nu enligt allt jag hört).

08/01 -13 11:45 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Tyvärr jag spelar det inte men blev sugen när jag såg att du skrev om det så igår kväll anmälde jag mig för en invite. Verkar roligt, är det lite som geocashing? de är iaf något jag har fastnat för, körde i sommras och ska nog ta upp det igen till sommarn :)

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

08/01 -13 16:55 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Det är väl på sätt och vis som geocaching, men det handlar snarare om att återbesöka platserna och se till att uppgradera dem med olika föremål eller attackera motståndarnas platser.

Det är även lite mer komplicerat då man kan gå upp i nivå (till nivå åtta som är högst just nu) och desto högre nivå man är desto enklare blir det att attackera motståndarnas portaler och skydda sina egna. Det är dessutom en hel del strategi och samarbete inblandat, då man väldigt sällan klarar ta över en motståndarportal själv och man kommer behöva hjälp att skydda sina portaler.

Spelet har inte funnits någon längre tid heller, så antalet portaler är lite begränsat till de största städerna i Sverige. Men det går att lägga till egna. Detta går att göra utan att ha en inbjudan; det räcker med att ladda ner applikationen från Google Play och sedan ta ett foto med geotaggning och dela det med NIA Super Ops. Det tar mellan fyra till sex veckor innan portalerna man lagt upp kommer med i spelet, så det kan vara värt att göra innan man fått en inbjudan om man inte bor i en storstad.

Även om man bor i en större stad kan det vara värt att kolla upp, Jönköping har som exempel bara någon enstaka portal. Det går inte se var portaler finns utan att ha en inbjudan, men skicka ett meddelande eller fråga här så kan jag kolla upp hur det ser ut där du bor.

11/01 -13 21:48 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Ledsen trodde jag hade svart men skickade nog inte iväg det sist :P Jag bor i Örnsköldsvik så skulle inte tro att det finns nått där. Jag har dock laddat ner appen så jag kan ta kort på något föremål.

Ska man typ ta kort på något konstverk eller någon speciell byggnad typ?

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

11/01 -13 22:11 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Kunde inte hitta några portaler i närheten av Örnsköldsvik. Visserligen är kartan lite jobbig för att hitta portaler och den skulle kunna ha förbättrats rejält, men såg inte ut som det fanns något där.

Statyer, unik arkitektur, väggmålningar, historiska byggnader och andra speciella byggnader går bra enligt deras hjälpsida. De verkar däremot vara bra mycket snällare om det inte finns några andra portaler i närheten, och tar nog in nästan vad-som-helst om inget annat finns.

11/01 -13 23:11 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Kanske dags att gå en promenad och skicka in några då :)

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

27/01 -13 21:15 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Forza skrev:
Kanske dags att gå en promenad och skicka in några då :)


Jag sökte runt lite i Örnsköldsvik igen, bara för sakens skull. Det har dykt upp en portal som jag klarade se. Den ligger vid Viktoriaesplanaden 1B enligt Google Maps (länken är ungefärlig). Det är den enda som jag klarade hitta för tillfället.

28/01 -13 11:33 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

The_new_cake skrev:
Forza skrev:
Kanske dags att gå en promenad och skicka in några då :)


Jag sökte runt lite i Örnsköldsvik igen, bara för sakens skull. Det har dykt upp en portal som jag klarade se. Den ligger vid Viktoriaesplanaden 1B enligt Google Maps (länken är ungefärlig). Det är den enda som jag klarade hitta för tillfället.


Okej de vet jag vars de är. Det är utanför Fjällräven center(Modo Hockeys Arena) Den är precis vid kajen och bör vara ett pyramidformat konstverk.

Har själv varit för lat att gå på någon tur, eller inte haft tid :P Dock så har jag inte fått någon mail än om inloggningsuppgifter.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

14/07 -13 21:00 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Kan påpeka att jag har en väldig massa inbjudningar över om någon skulle vilja ha. Skicka ett meddelande till mig eller nämn er mail här i forumet så ska det nog gå att lösa.

Forza: Örnsköldsvik har blivit något aktivare och har bra mycket fler portaler nu. Verkar inte vara någon jätteaktivitet, men de flesta portaler har en färg och finns där.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar