Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Androidspel

15/01 -13 20:32 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Sitter numera ofta under lite kortare raster och när man har lite tid över förövrigt och försöker hitta lite bra spel att spela på mobilen. Spelar en del Ingress, men det passar inte riktigt bra när man inte kan lämna arbetsplatsen och under kortare tider.

Därför undrar jag om ni känner till något bra mobilspel till Android som man kan spela under lite kortare perioder då och då? Skulle gärna vilja ha något strategispel och något med lite hjärngymnastik. Hittar inget som känns jättespännande i Google Play när jag kollar runt lite...

Därför frågar jag här. Känner ni till något spel som skulle kunna passa mig? Vad spelar ni för spel på er mobil just nu? Har ni en Android-, Apple- eller Windows Phone-mobil? Eller har ni kanske någon helt annan? Jag äger ingen "spelkontroll" eller liknande till mobilen men skulle kunna tänka mig och skaffa en om ni har något riktigt bra spel och om en sådan inte är alltför dyr.

15/01 -13 20:40 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Jag skulle kunna rekommendera Parking Zone och Where's My Water? (barnsligt I know, har dock inte testat det)

Parking Zone så har du bilar i olika färger som står på fel plattformar och då ska med så få flytt som möjligt få alla bilar på rätt plattform. Where's My Water? så ska du fixa en väg för vatten att rinna till... ehm... "ingången" för vatten :D

Själv så har man en Note II (Android) och på den spelar jag aningen mer krävande spel som N.O.V.A 3, Need For Speed: Most Wanted och Modern Combat 3.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

15/01 -13 21:22 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Free flow, nuff said.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

16/01 -13 17:03 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Passade på att testa Flow Free idag. Det var ett roligt spel, tyvärr anser jag att det var i enklaste laget. Gick ganska snabbt att dra ihop bana efter bana, så jag hoppade ganska direkt på de största spelplanerna. Det enda problemet då var att min mobil var lite för liten för de spelplanerna som var gjorda för surfplattor... eller så var det mina fingrar som var för stora.

Spelet Parking Zone klarar jag inte ens hitta (en sökning gav väldig massa resultat och jag orkade väl inte riktigt kolla igenom alla). Kan du möjligtvis skicka en länk? Testade aldrig Where's My Water, men det har jag nog tid att göra imorgon.

Vill gärna ha fler tips och förslag!

17/01 -13 18:17 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Bouncy Ball

18/01 -13 17:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Game Dev Story är ganska kul, man styr över ett spelföretag och ska försöka göra så bra spel som möjligt.

31/05 -15 21:30 Markuz97

Markuz97

35946 XP 4200 inlägg

Kan tyvärr inte rekomendera något, Har en iPhone.

Medlem sedan version 4.

29/07 -15 15:18 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Tomb Raider orginalet är fan nice! Ser grymt bra ut på telefonen.

Wii U PS4 XBone PC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar