Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Rank: The Game

19/02 -13 16:47 Ragowit

Ragowit

25 XP 13 inlägg

Hej!

Jag har ett hobbyprojekt, och söker helt enkelt lite feedback. Vad är fult/snyggt? Vad funkar bra/dåligt? Vad saknas? Vad är unikt?

Projektet är en hemsida vid namn Rank: The Game, och finns på denna adress: http://rankthegame.net

Grundidén är att skapa en sida där användaren gör sin egen rankinglista (och wishlist), och därefter kan använda "Game Hint" för att ta reda på vilket spel denne ska spela härnäst. Kommer detta budskap fram på sidan? Fungerar det?

Samtidigt som man gör sin egen rankinglista så tar sidan hänsyn till den och bygger en global topplista som uppdateras varje heltimma. Fungerar denna idé? Blir det ett bra resultat?



Rank: The Game - http://rankthegame.net

19/02 -13 17:32 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Dubbel post?!

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

19/02 -13 21:34 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag gillar inte att man måste rangordna spel. Det är ju svårt att säga om Power Blade är bättre än Age of Empires.

Edit: Trevligt nu när det inte är så många medlemmar och jag kan få visa hur bra min smak är. Fick enkelhänt upp Nocturne till åtta. I vilket fall som helst kommer popularitet=kvalitet leda till problem ifall sidan blir populär, så rösterna skulle behöva vägas, annars känns det som att OoT, MW2 och Minecraft kommer ta förstaplats. Den där Seven-Elevenfärgen i tabben är lite distraherande förresten-


Senast redigerat 19/02 -13 23:26
19/02 -13 22:59 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Forza skrev:
Dubbel post?!

Nej, jag tipsade honom om att göra så som han gjorde...

DarknessSky skrev:

Tycker det låter som en bra idé och något du bör fortsätta med!

Tyvärr så bryter detta inlägg mot sidans regler så jag tar bort länken. Om du söker kritik på just själva idén, hur sidan ser ut eller hur sidan fungerar föreslår jag att du gör en ny tråd där du inte gör reklam för sidan utan skriver att du vill ha feedback på din idé och då posta det i detta forum

Reklam. Tråd låst.


Senast redigerat 19/02 -13 22:59

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

22/02 -13 18:52 Ragowit

Ragowit

25 XP 13 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Jag gillar inte att man måste rangordna spel. Det är ju svårt att säga om Power Blade är bättre än Age of Empires.

Jag gillar inte 1-10 betygsystemet. Alla sätter betyget 7, utom på sitt favoritspel som får 10. Spelet man hatar får 1. 2-5 används aldrig. 6 ytterst sällan. 8-9 ibland. Har ett spel ett sämre betyg än 7 i ett 1-10 betygsystem så är det detsamma som skitkasst.
Konstigt synsätt tycker jag, 5 borde ju vara medel i mina ögon. Spel under betyget 3 är dåligt. Spel över 7 i toppklass.
Och det är precis detta jag försöker åstadkomma med rankingsystemet, även om det är svårt att ranka vissa spel mot varandra, som du säger. Men i slutändan blir det bra, tror jag. :) Sedan får man flytta om hur mycket man vill i en rankinglista på min sida. Dagligen, om man så vill. När man ger ett betyg mellan 1-10 så måste man hålla fast med det valet en livstid, känns det som.

Daxter_SSJ4 skrev:
Edit: Trevligt nu när det inte är så många medlemmar och jag kan få visa hur bra min smak är. Fick enkelhänt upp Nocturne till åtta. I vilket fall som helst kommer popularitet=kvalitet leda till problem ifall sidan blir populär, så rösterna skulle behöva vägas, annars känns det som att OoT, MW2 och Minecraft kommer ta förstaplats. Den där Seven-Elevenfärgen i tabben är lite distraherande förresten-

Hehe, baksidan av att ha få medlemmar just nu. :)
Du har rätt med att det kanske kan behövas någon form av vägning framöver. Men å andra sidan tror jag det inte är så farligt eftersom det är ett rankingsystem. En användare kan inte ange flera spel som en "10:a", aller en "1:a". Jag tror med andra ord att det kommer att vägas av sig själv av användarna i och med deras rankinglistor. Visar det sig att så inte är fallet får jag givetvis fundera vidare på en vägning.

Tacksom över din feedback!

Rank: The Game - http://rankthegame.net

22/02 -13 20:53 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
I vilket fall som helst kommer popularitet=kvalitet leda till problem ifall sidan blir populär, så rösterna skulle behöva vägas, annars känns det som att OoT, MW2 och Minecraft kommer ta förstaplats.

Ragowit skrev:

Hehe, baksidan av att ha få medlemmar just nu. :)
Du har rätt med att det kanske kan behövas någon form av vägning framöver. Men å andra sidan tror jag det inte är så farligt eftersom det är ett rankingsystem.

Om man vill ge spel med mindre antal betygsättare en större chans kan man dela betyget på antal personer som betygsatt I guess?

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

22/02 -13 22:34 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Så tekniskt sett så håller du samma koncept som google just nu, du har dina spel du tycker bäst om så kommer sidan föreslå liknande spel i din smak. Det finns en anledning till varför google har fått hård kritik för sin youtube layout, folk tycker inte om det.

Tråkig och gammal idé, inget nytt. Bara samma sten i en annan ask.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

09/03 -13 09:12 Ragowit

Ragowit

25 XP 13 inlägg

Mal_ganis, jag har aldrig hört någon tala illa om Googles Youtube layout, men då har jag inte direkt sökt efter kommentarer eller uttalande om den heller. Men folk brukar ju "tycka illa om" förändringar. Så fort Facebook gör ett nytt designval så blir det ju ramaskri första veckan innan de flesta börjar känna sig bekväm med det okända nya.

Om min idé nu är gammal, varför betyder det per automatik tråkig? Varför tycker du det är samma sten i en annan ask? Vet du om någon annan sida där man kan få veta vilka spel man bör tycka om baserat på vilka spel man själv tycker om?

Jag är tacksam över kritiken, men din kommentar var lite luddig enligt mig. Utveckla gärna ditt svar.

Rank: The Game - http://rankthegame.net

09/03 -13 09:15 Ragowit

Ragowit

25 XP 13 inlägg

Har nu också utvecklat en ny funktion som jag skulle vilja ha feedback på. Jag har döpt den till Game Duel och du finner den här: http://rankthegame.net/duel/

Denna funktion tar in två slumpmässiga spel som ligger bredvid varandra från DIN personliga lista för en duell. Du utser vinnaren och skulle vinnaren vara lägre rankad än utmanaren så byter de plats.

Tanken är att detta ska vara ett litet roligare sätt att hålla sin personliga lista uppdaterad.

Fungerar idén? Är det roligt? Bör något göras annorlunda på själva duell-sidan? Tacksom för feedback!

Rank: The Game - http://rankthegame.net


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar