Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Kommer inte in på datorn.

21/02 -13 16:19 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Hej datorn krÅnglade idag så jag stängde av den nu när jag startatom den Står det scanning and repairing drive (D:) efter en halvtimma kommer det och står datorn diagnosticeras hur ska jag lösa detta? Man ska tydligen gå in på start>data osv men jag kommer ju inte in.



Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

21/02 -13 16:33 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Så om jag förstår det rätt så kommer du inte förbi "Scanning and repairing"  skärmen som har ett % genomfört?

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

21/02 -13 16:39 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Mal_ganis skrev:
Så om jag förstår det rätt så kommer du inte förbi "Scanning and repairing"  skärmen som har ett % genomfört?


Den fastnar på 100% efter drygt en timma nu har den gått över till datorn diagnosticeras och har stått så i ca 20 min

Har windows 8 om det spelar någon roll.


Senast redigerat 21/02 -13 16:42

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

21/02 -13 18:05 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Brukar man inte ha 10 sek på sig att avbryta innan reparationen börjar? Jag tvivlar på att du har windows installerat på D.

21/02 -13 18:37 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Brukar man inte ha 10 sek på sig att avbryta innan reparationen börjar? Jag tvivlar på att du har windows installerat på D.

Det var den inte heller jag hade inget sparat på (D:) nu får jag välja mellan att återställa datorn eller fortsätta till windows 8 inget av de fungerar.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

21/02 -13 19:05 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

gosseN skrev:
Daxter_SSJ4 skrev:
Brukar man inte ha 10 sek på sig att avbryta innan reparationen börjar? Jag tvivlar på att du har windows installerat på D.

Det var den inte heller jag hade inget sparat på (D:) nu får jag välja mellan att återställa datorn eller fortsätta till windows 8 inget av de fungerar.

"inget av de fungerar." vad innebär att det inte fungerar? Att Windows 8 inte startar har jag förstått men vad är det som händer istället då?

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

21/02 -13 19:56 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

DarknessSky skrev:
gosseN skrev:
Daxter_SSJ4 skrev:
Brukar man inte ha 10 sek på sig att avbryta innan reparationen börjar? Jag tvivlar på att du har windows installerat på D.

Det var den inte heller jag hade inget sparat på (D:) nu får jag välja mellan att återställa datorn eller fortsätta till windows 8 inget av de fungerar.

"inget av de fungerar." vad innebär att det inte fungerar? Att Windows 8 inte startar har jag förstått men vad är det som händer istället då?

Det blir helt svart man kan styra muspekarn fast den är dubbelt så stor.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

21/02 -13 21:48 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Snälla behöver desperat hjälp hur återställer jag datan? När jag inte kan göra något går det återställa via kommando tolken?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

21/02 -13 22:27 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

gosseN skrev:
Snälla behöver desperat hjälp hur återställer jag datan? När jag inte kan göra något går det återställa via kommando tolken?

Med återställa, menar du ominstallera allt från början? Isf måste du ha din Windows 8-skiva.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

21/02 -13 22:52 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

DarknessSky skrev:
gosseN skrev:
Snälla behöver desperat hjälp hur återställer jag datan? När jag inte kan göra något går det återställa via kommando tolken?

Med återställa, menar du ominstallera allt från början? Isf måste du ha din Windows 8-skiva.

Jag har det tänkte boota från skivan men vet inte hur det ska gå till när jag är i bios så finns bara CD/ROM drive propertis vet inte hur jag får den som första val.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

21/02 -13 23:23 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Nu kommer jag inte in på BIOS längre hur återställer jag skiten med CMD/komandotolken?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

22/02 -13 16:55 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

gosseN skrev:
Nu kommer jag inte in på BIOS längre hur återställer jag skiten med CMD/komandotolken?

Kommer tyvärr inte kunna hjälpa dig med ditt problem eftersom jag har allt för lite erfarenhet inom W8, nästa gång jag åker till hemtrakterna ska jag ta en sväng förbi mitt gamla jobb så ska jag se om dom vet något om detta. Tills dess får du nog försöka googla fram något tyvärr. Lycka till

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar