Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Vilken mobiltelefon?

Svara
26/02 -13 18:33 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Ja, jag funderar alltså på att skaffa en ny mobil. Men jag vet inte riktigt vilken. Kraven är att det ska vara en Android, ganska bra (iaf bättre än Samsung Galaxy Mini), inte kosta allt för mycket (-5000 kr) och inte vara allt för stor, som typ Samsung Galaxy Note. Den är iofs en jätte och nästan en surfplatta...

Så har du någon telefon att rekommendera?

26/02 -13 18:48 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Vilken mobiltelefon har du just nu och hur länge har du haft den? Vad är du ute efter - är det bra batteritid eller bästa spelupplevelse eller något annat? Hur viktigt är det med framtida uppdateringar till mobilen?

26/02 -13 19:22 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

The_new_cake skrev:
Vilken mobiltelefon har du just nu och hur länge har du haft den? Vad är du ute efter - är det bra batteritid eller bästa spelupplevelse eller något annat? Hur viktigt är det med framtida uppdateringar till mobilen?

Just nu har jag en Samsung Galaxy Mini. Den har jag haft i snart två år, skulle jag tro. Den är väl helt ok, men skulle vilja ha en bättre. Det jag prioriterar är väl prestanda för spel och att batteritiden ska vara helt ok, den ska palla en dag när jag har spelat i 1-2 timmar.Framtida uppdateringar är väl inte så viktigt, men om det faktiskt finns mycket bra saker med dessa får du gärna nämna dem.

26/02 -13 19:34 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Galaxy SIII fr. ~4300:- Elgiganten

Galaxy SIII fr. ~4200:- Webbhallen

Galaxy SIII fr. ~4300:- Media Markt

Galaxy SIII fr. ~4200:- Komplett

Den i nuläget mest sålda telefonen bland företagare såsom privatpersoner, rekommenderar att du köper denna i en fysisk butik. I dagsläget leverar telefonen mest för pengarna och har gjort det sedan lansering.

Sålde dessa under hösten och julen, köpte även min egen.

Alternativt en LG telefon om du avskyr Samsung av någon konstig anledning. Google Nexus 4 fr. ~4200:- Media Markt.


Senast redigerat 27/02 -13 15:59

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

26/02 -13 21:02 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Jag skulle rekommendera S3, Note II och Nexus 4 idag som Android mobiler.

Du bör dock vänta lite då Samsung har en presskonferens den 14 mars som de annonserat med "ready 4 the show" vilket som då lite diskret pekar på att en S4 kommer presenteras. Det ryktas även om att det kommer sitta en octa-core i mobilen då Samsung nyligen gjort en octa-core processor för just mobiler/surfplattor.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

26/02 -13 21:31 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

DarknessSky skrev:

Du bör dock vänta lite då Samsung har en presskonferens den 14 mars som de annonserat med "ready 4 the show" vilket som då lite diskret pekar på att en S4 kommer presenteras. Det ryktas även om att det kommer sitta en octa-core i mobilen då Samsung nyligen gjort en octa-core processor för just mobiler/surfplattor.

Den är ju knappast i Pudkips prisklass dock...

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

26/02 -13 22:00 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Kollade lite på de ni skrev, "fastnade" för Nexus 4. Dock stör jag mig på att den inte har inbyggd FM-radio och tillbakaknappen på "fel" sida. Men vilken skulle du välja mellan SIII:an och Nexus:en?

DarknessSky skrev:
octa-core

Octa core = sexkärning processor eller?

26/02 -13 22:10 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Pudkip skrev:
Octa core = sexkärning processor eller?

Nope, åttakärnig processor ;)

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

26/02 -13 22:24 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har en Nexus 4 själv, och det enda problemet är väl att batteriet inte är så jättebra. Det blev bättre sedan 4.2.2, men jag brukar köra ganska batterislukande saker så tycker fortfarande inte riktigt att det räcker. Väntar lite på en liten extern trådlös laddare som man skulle kunna införskaffa och använda sig av.

Väntar man bara två-tre veckor så borde man däremot kunna få en Galaxy SIII billigt och den borde nog vara bra. Sony Xperia V hittar du även den för under 5000 kronor, den är dessutom extra hållbar. Vill du spräcka budgeten så kan du givetvis kolla på Xperia Z som släpps snart också. Har inte hunnit skaffa mig en uppfattning om senaste HTC-luren; HTC One, men den ska nog inte vara alltför dålig den heller. Du spräcker nog budgeten på den också däremot, och tvekar på att batteritiden är särskilt bra även om du får en utmärkt skärm.

DarknessSky skrev:
Du bör dock vänta lite då Samsung har en presskonferens den 14 mars som de annonserat med "ready 4 the show" vilket som då lite diskret pekar på att en S4 kommer presenteras. Det ryktas även om att det kommer sitta en octa-core i mobilen då Samsung nyligen gjort en octa-core processor för just mobiler/surfplattor.


Samsung har bekräftat att Galaxy S4 (SIV?) kommer visas den 14 mars. Dessutom har ryktena på senaste tiden vänt, och säger att man istället kommer ha en Quad Core Snapdragon 600. Känns däremot som det är helt fel tid att släppa en med sådan processor, med tanke på Snapdragon 800 som väntas komma till mobiler under andra kvartalet i år och som verkar vara grymt mycket bättre.

27/02 -13 08:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Är det nån ide att vänta på LG's Optimus G?

27/02 -13 09:19 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

LG Optimus G är nästan exakt samma mobil som Nexus 4, och mellan dem hade jag valt Nexus 4. Skillnaden är att Optimus G har 4G och lite bättre kamera. Sen får Nexus 4 uppdateringar snabbare och kommer antagligen få fler.

27/02 -13 12:32 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Men Samsung Galaxy SIII eller LG Nexus 4?

27/02 -13 13:22 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Pudkip skrev:
Men Samsung Galaxy SIII eller LG Nexus 4?

SIII slår Nexus 4 i flera områden. Nexus 4 har marginellt bättre CPU/GPU än S3'an, samt att uppdateringar släpps snabbare för N4. Dock har S3'an bättre kamera (utklassning imo), bättre lagringsalternativ, bättre ljudkvalitét, bättre batteriuthållighet och mer mjukvarualternativ.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

27/02 -13 14:25 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Pudkip skrev:
Men Samsung Galaxy SIII eller LG Nexus 4?

Fyi, det är inte LG Nexus 4, det är Google Nexus 4. Alla Nexus-modeller får Android-uppdateringar först då det är Google som gjort den mobilserien.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

27/02 -13 16:15 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

DarknessSky skrev:

Fyi, det är inte LG Nexus 4, det är Google Nexus 4. Alla Nexus-modeller får Android-uppdateringar först då det är Google som gjort den mobilserien.

Fyi, Nexus 4 är en telefon lanserad av Google, tillverkad och designad av LG. Båda termerna är därför helt korrekta.
Google har heller inte "gjort" någon mobilserie, de har endast legat bakom lanseringen av mobilserien...


Senast redigerat 27/02 -13 16:24

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

27/02 -13 21:16 bf22

bf22

5960 XP 297 inlägg

Kanske lite dyr och för stor.

Men Xperia Z verkar rätt lovande. Nog den bästa telefonen i prestandaväg när den släpps. =)

? ?? / ¦??? / ? ? / ??? / ? ¦?? / ? ?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar