Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



nfs mw (det gamla) problem

14/04 -13 17:15 cbgaming

cbgaming

172 XP 26 inlägg

Tja!

För några dagar sedan köppte jag need for speed box (nfs u, nfs u2 och nfs mw) och nfs underground spelen funkade elfritt, men nfs mw funkade inte. Jag installerade det utan problem men när jag försöker starta spelet står det "cannot locate the dvd, please insert correct disc" men jag har den enda skivan som var med det spelet i, hag har testat flera gånger men det är likadant varje gång:( vad ska jag göra för att få det att funka?
Ps. Har win XP
Tacksam för hjälp !!
Mvh

17/04 -13 10:39 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Om jag inte minns helt fel så ska Most Wanted komma med två skivor... Kanske har ändrats, vad vet jag.

Iallafall, back to the question. "Cannot locate the dvd" beror i de flesta fallen på att din dvd läsare inte kan läsa av din skiva. Om du har fler än en dockningsstation(där du sätter i skivan) på din dator så borde du testa att använda den andra och se vad som händer.

Ett annat alternativ är att ta ut skivan, avinstallera spelet, installera det igen med rekommenderade inställningar och sen försöka igen. Om det inte funkar så kan det bero på att din dvd läsare. Om du vet att den är gammal så bör du byta ut den, men du kan alltid testa att placera skivan på olika sätt, det kan vara så att det finns damm eller något liknande som täcker för linsen.

Lycka till!

What can i say i´m a bad man.

17/04 -13 12:42 cbgaming

cbgaming

172 XP 26 inlägg

Dvdbrännaren är det inte ngt fel på jag köpte den för någon vecka sen och den läser och bränner dom den ska. Och jag trodde också att det skulle vara 2 skivor meb i min var det bara en... Tack allafall!

18/04 -13 16:53 kleskflisk

kleskflisk

1093 XP 123 inlägg

cbgaming skrev:
Tja!

För några dagar sedan köppte jag need for speed box (nfs u, nfs u2 och nfs mw) och nfs underground spelen funkade elfritt, men nfs mw funkade inte. Jag installerade det utan problem men när jag försöker starta spelet står det "cannot locate the dvd, please insert correct disc" men jag har den enda skivan som var med det spelet i, hag har testat flera gånger men det är likadant varje gång:( vad ska jag göra för att få det att funka?
Ps. Har win XP
Tacksam för hjälp !!
Mvh


Det här problemet har jag också haft. Problemet är att NFSU1 krockar med något i NFSMW, jag vet inte vad det är, men avinstallera NFSU1 när nu är färdig med det och hoppa senare på Most Wanted. :)

PC specs: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz, AMD Radeon HD6870 1GB, 4096MB RAM, 250GB Sata + 400GB Sata, Windows7 Professional x64

18/04 -13 22:44 cbgaming

cbgaming

172 XP 26 inlägg

Tack!:) jag hoppas det funkar så att jag kan spela det sen:) men ska det fortfarande bara cara en skiva?:/:)

20/04 -13 11:09 kleskflisk

kleskflisk

1093 XP 123 inlägg

cbgaming skrev:
Tack!:) jag hoppas det funkar så att jag kan spela det sen:) men ska det fortfarande bara cara en skiva?:/:)

Ja, det är endast en skiva. :)

PC specs: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz, AMD Radeon HD6870 1GB, 4096MB RAM, 250GB Sata + 400GB Sata, Windows7 Professional x64

20/04 -13 22:37 cbgaming

cbgaming

172 XP 26 inlägg

Bra då vet jag att det ska funka allafal:)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar