Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ständigt uppkopplade konsoler

14/04 -13 20:20 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Med alla rykten om att den nya Xbox-konsolen kommer kräva ständig uppkoppling för att spela så har det blivit ett väldiskuterat ämne i alla hörn av spelvärlden. Hur tror ni det kommer bli, kommer framtida konsoler kräva att de är ständigt uppkopplade mot Internet och vad tycker ni om det?

- De kommer kräva ständig uppkoppling och det är bra, då minskar piratkopieringen och det blir en bättre spelupplevelse.
- De kommer kräva ständig uppkoppling och det är dåligt, har man en dålig uppkoppling eller ingen alls så kommer man inte kunna spela.
- De kommer inte kräva ständig uppkoppling och det är bra, då kan man fortfarande spela om man har segt Internet eller det ligger nere.
- De kommer inte kräva ständig uppkoppling och det är dåligt, då får man inte tag i de som piratkopierar och framtida spel blir sämre.
- Annat


Senast redigerat 14/04 -13 20:20
14/04 -13 20:26 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

"De kommer kräva ständig uppkoppling och det är bra, då minskar piratkopieringen och det blir en bättre spelupplevelse."
Hatar piratkopierare. Har man köpt ett spel så ska man inte behöva höra några kompisar som har piratkopierat och skryta om att de har klarat ut det före en annan som har köpt det. Därför är detta en bra ide. (fick inte till ' över e:et :O

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

14/04 -13 20:40 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Always-on DRM stoppar inte piratkopiering, det bara förlänger tiden som crackare måste jobba med filerna. Detta göra att de som inte orkar vänta tillslut köer spelen.

Denna funktion handikappar istället de som köpt spelet genom att tvinga konsumenterna att lita på att publicisterna kan hålla servrarna öppna.

Det finns flera exempel där publicisterna inte kunnat göra detta, några såna är: Diablo 3 och Sim City 2013.

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

14/04 -13 21:02 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Nonzi: Skulle tro att det är framförallt piratkopierar som man vill åt med detta, tror inte att direkt att tillverkarna är ute efter att behöva köpa in massa servrar och stödja spel med mera.

Däremot håller jag med dig om att det är ytterligare en annan dålig sak med ständigt uppkopplade konsoler, som jag inte riktigt tänkte på när jag skapade tråden. Jag skulle själv inte vilja ha en konsol som alltid behöver vara uppkopplad, även om jag förstår att tillverkarna vill ha ett sätt att kämpa mot piratkopiering. Sen att de troligtvis förstör marknaden för begagnade spel i samma veva tycker jag också är dåligt.

14/04 -13 21:38 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Swires skrev:
Hatar piratkopierare. Har man köpt ett spel så ska man inte behöva höra några kompisar som har piratkopierat och skryta om att de har klarat ut det före en annan som har köpt det.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

15/04 -13 09:10 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Har de inte lärt sig att sånt här inte stoppar piratkopiering än? Det enda det gör är att uppmana modifikationer av konsolen eftersom det är vad som krävs för att inte behöva vara konstant uppkopplad.

15/04 -13 15:56 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Skit i xbox spela Nintendo och Sony istället.

Wii U PS4 XBone PC

15/04 -13 20:40 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Om jag ska vara ärlig skiter jag blankt i nya X-box. Nintendos nya konsol, Wii U, är redan ute och den behöver inte det. Sony har bekräftat att dem inte kommer göra så med Ps4. Det vore bara korkat av Microsoft att göra så, men som, sagt jag bryr mig inte. Jag är bara glad att Nintendo och Sony inte gör det.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

19/04 -13 09:48 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

MartinMilk skrev:
Skit i xbox spela Nintendo och Sony istället.


+1 mah boii

What can i say i´m a bad man.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar