Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Långdistansförhållanden, vad tycker ni?

16/04 -13 12:22 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Rubriken säger det mesta skulle jag nog kunna påstå. Vad tycker ni om långdistansförhållanden?

Om du tycker: "Jovisst! Distans hindrar mig inte från att träffa någon jag tycker om." Varför tycker du så? Har du vart med om det förut? Hur gick det? Vad anser du är den maximala distansen för ett distansförhållande(t.ex en annan stad, tvärs över Sverige, ett annat land osv.)

Om du tycker: "Neh. Pallar inte att riskera att slösa pengar och tid på något som kan ta slut när som helst. Håller mig till de lätt tillgängliga." Varför tycker du så? Har du tänkt tanken på det/gjort det? Vad anser du om de som faktist gör det?

Diskutera!

(För inte så längesen så träffade jag en tjej via ett spel som jag tror jag sakta men säkert börjar falla för, samt vice versa, och hon råkar bo borta i Storbritannien.)



What can i say i´m a bad man.

16/04 -13 13:06 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Långdistansförhållanden grundade via distans är för desperata idioter som är för fega och naiva för att inse vad du förlorar.

Men visst kommer få hat för detta;


Kommunikation kommer inte fungera, tro inte att ni kommer sitta och prata med varandra i chatten eller i Skype var enda och eviga dag. Det funkar inte, ni blir stenjävlaless på varandra om ni istället bygger eran relation på ett spel then fine go for it, det kommer en dag då ni inser hur jävla värdelöst ett förhållande baserat runt ett objekt är.

Vad hade du tänkt i framtiden då? Ska du plötsligt dra till Frankrike bara för att du suttit i chatten femton timmar i sträck med Jacqueline? Please.. Ni har troligen inte ens likartade förväntningar på erat förhållande eller om detens fungerar. Det finns viktigare saker att kirra före en, inte ens säker, tjej.

Sen var det ju det där med närkontakt, hur blir det nu när du längtar efter na då? Du har kanske en trevlig kompis av motsatt (eller lika idk) kön som du drar ut med bara för att slippa vara ensam, tar ett par glas med och sedan eskalerar skiten. Vad gör du då? Och hur vet du att din motpart inte gör detsamma?

Distansförhållanden ger dig en illusion av en s.k. "Livspartner", du kan se och höra så otroligt mycket som motparten vill att du ska höra och se. Kanske får du veta mer än vad som behövs, kanske inte. Det ni bygger eran relation till en början kommer bara vara att hålla koll på vad som hänt för den andre, that's it. De flesta kommer slutligen i underfund med att i slutändan är inte ett email lika tillfredsställande som någon som knackar på dörren.

Såklart finns det gånger som distansförhållanden fungerar, men jag ser fan inte vitsen med att försöka bygga en fantasivärld där allt är glatt och lyckligt med mig och min kära. Det funkar inte så, ni kommer inte finnas där för varandra på samma sätt och när ni väl kommer träffas kan era förväntningar på varandra krossas lika hårt som SAIK krossar LHF just nu i finalmatcherna.

Jag har själv försökt få distansförhållanden att fungera, ett som hållit i två år och ett annat som hållit i ett år. Kommer aldrig gå in i skiten igen av uppenbara skäl. Men självklart säger folk "Det är annorlunda för mig, jag är inte som du" bara för att sedan inse vad du faktiskt gett dig in på.

TL;DR: Återigen. Dumt, desperat eller oerfaret folk ger sig in i distansförhållanden skapade på distans.

Fun fact som jag minns från ett par kurser inom relationspsykologi; En person som alltid skulle vara trogen sin partner har ofta svårare för ett distansförhållande än en som inte följer samma värderingar.


Senast redigerat 16/04 -13 13:09

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

16/04 -13 13:31 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Mal_ganis skrev:
Långdistansförhållanden grundade via distans är för desperata idioter som är för fega och naiva för att inse vad du förlorar.

Men visst kommer få hat för detta;


Kommunikation kommer inte fungera, tro inte att ni kommer sitta och prata med varandra i chatten eller i Skype var enda och eviga dag. Det funkar inte, ni blir stenjävlaless på varandra om ni istället bygger eran relation på ett spel then fine go for it, det kommer en dag då ni inser hur jävla värdelöst ett förhållande baserat runt ett objekt är.

Vad hade du tänkt i framtiden då? Ska du plötsligt dra till Frankrike bara för att du suttit i chatten femton timmar i sträck med Jacqueline? Please.. Ni har troligen inte ens likartade förväntningar på erat förhållande eller om detens fungerar. Det finns viktigare saker att kirra före en, inte ens säker, tjej.

Sen var det ju det där med närkontakt, hur blir det nu när du längtar efter na då? Du har kanske en trevlig kompis av motsatt (eller lika idk) kön som du drar ut med bara för att slippa vara ensam, tar ett par glas med och sedan eskalerar skiten. Vad gör du då? Och hur vet du att din motpart inte gör detsamma?

Distansförhållanden ger dig en illusion av en s.k. "Livspartner", du kan se och höra så otroligt mycket som motparten vill att du ska höra och se. Kanske får du veta mer än vad som behövs, kanske inte. Det ni bygger eran relation till en början kommer bara vara att hålla koll på vad som hänt för den andre, that's it. De flesta kommer slutligen i underfund med att i slutändan är inte ett email lika tillfredsställande som någon som knackar på dörren.

Såklart finns det gånger som distansförhållanden fungerar, men jag ser fan inte vitsen med att försöka bygga en fantasivärld där allt är glatt och lyckligt med mig och min kära. Det funkar inte så, ni kommer inte finnas där för varandra på samma sätt och när ni väl kommer träffas kan era förväntningar på varandra krossas lika hårt som SAIK krossar LHF just nu i finalmatcherna.

Jag har själv försökt få distansförhållanden att fungera, ett som hållit i två år och ett annat som hållit i ett år. Kommer aldrig gå in i skiten igen av uppenbara skäl. Men självklart säger folk "Det är annorlunda för mig, jag är inte som du" bara för att sedan inse vad du faktiskt gett dig in på.

TL;DR: Återigen. Dumt, desperat eller oerfaret folk ger sig in i distansförhållanden skapade på distans.

Fun fact som jag minns från ett par kurser inom relationspsykologi; En person som alltid skulle vara trogen sin partner har ofta svårare för ett distansförhållande än en som inte följer samma värderingar.


Jag bad ju om era åsikter så jag tänker ju inte hata på dig bara för att du har en åsikt.

Skulle varken betrakta mig som feg, desperat eller naiv. Jag håller mig till verkligheten. Just det att vi träffades på ett spel var bara en ytterst liten detalj som idag inte direkt betyder nåt speciellt i och med att det var hennes IRL beteende som fick mig att börja tänka mer på henne.

Som jag tidigare nämnde så håller jag mig till verkligheten, vilket betyder att jag inte har några planer i dagsläget att flyga bortom horisonten, hitta henne och sen leva lyckliga i alla mina dagar. Jag vet att det inte kommer gå till så.

Distansförhållande i sin allmänhet innebär väl dock lite mer än bara flyga fram och tillbaka och sen skicka 2000 mail..

What can i say i´m a bad man.

16/04 -13 20:18 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Har haft ett par när jag var liten över typ msn och playahead men det var mest för att jag ville prata med andra homo killar.

Annars riktiga seriösa förhållande så var mitt längst bort i enköping. Jag bor lite utanför Stockholm. Det tog ca 2 timmar att åka om jag inte minns helt fel.

Mitt nuvarande ligger ca 1 timme och 30 minuter bort men han bor iaf i Stockholms området. Älskar honom och vi har varit tillsammans i över 1 år nu :)

Wii U PS4 XBone PC

17/04 -13 21:41 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Ni kan åtminstone inte få några könssjukdomar.

17/04 -13 22:46 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Ni kan åtminstone inte få några könssjukdomar.

Engage phone sex with partner.
Insert object into rectum.
Now insert same object into the vagina.
Congratulations! You now have a high chance of getting vaginal infections!


Senast redigerat 18/04 -13 02:10

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

18/04 -13 19:08 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Hahah ''bör jag använda kondom under telefonsex'' OwO!!

Wii U PS4 XBone PC

19/04 -13 10:09 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Näe, det hade inte varit värt det. Inte på grund av pengar eller tidsbrist, men åtminstone jag kräver mer av ett förhållande än att bara få ett mejl då och då. Ni kommer snart få fullt upp med era egna liv och det kommer rinna ur sanden. Jag känner själv att jag omöjligen hade klarat av det, i synnerhet nu, då plugget upptar större delen av min tid. Och hur kan man egentligen veta om känslorna är sanna? Utan att ha träffats då dvs. Jag träffar min pojkvän på helger och sover där några dagar i veckan, och känner ändå att det är för lite :<
Men ingenting är väl egentligen omöjligt.

27/05 -13 16:56 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Avståndet har väl inte alltför stor betydelse, utan det som spelar roll är hur lång tid och hur mycket man kommer kunna träffas ändå. Det är en viss skillnad på om en person behöver vara borta under en sommar eller om det handlar om flera år (om man exempelvis ska studera utomlands).

Det ena kan kanske ett förhållande klara av, men om det håller på så alltför lång tid så är det väl inte lika säkert. Det är trots allt inte avståndet i sig som är det viktiga - det är hur ofta man kan träffas.

24/06 -13 19:35 TheFenderPla

TheFenderPla

117 XP 35 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Ni kan åtminstone inte få några könssjukdomar.

What are we gonna do about the world?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar