Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

12/03 -11 08:50 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

Game_Ninja skrev:

Jag tycker att det skulle vara kul om gud fanns men tycker inte att det finns tillräckligt mycket bevis för att faktiskt finns.


Eller att han inte finns :)

Fast nej, jag tror nog inte på gud.

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

12/03 -11 09:38 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

Fresh skrev:
Nonzi skrev:
Game_ninja skrev:
Fresh skrev:
Nonzi skrev:
Fresh skrev:
Nonzi skrev:
Fresh skrev:
Nonzi skrev:
Gullig skrev:
Jag tror inte på gud. Tycker att det vore lite onaturligt att en person med superkrafter skapade världen. Jag anser också att de flesta (notera att jag inte sa alla) krista, eller ja alla personer som tillber en gud, är svaga. De måste ha någon att lägga alla sina bekymmer och tankar på, istället för att ta i tag i det själva, att de alltid behöver hjälp.

Är det så? För vetenskapen har bevisat att troende människor upplever mindre smärta och bekymmer. Om man visar de en bild på det de tror på medan de utsätts för elchocker än vad ateister gör.

Källa på det, tack.

Kommer inte ihåg vad dokumentären hette, men den handlade om Jean d'Arc och om hur hon använde sin tro som smärtstillande när hon var skadad.( Den gick på Tv10 så du kan väl hålla utgick där)

Använde sin tro som smärtstillande? Detta hände för dryga 600 år sedan. Låter sjukt troligt att folk kan vara så säkra på detta..

De är ju säkra på det eftersom de som tidigare sagt gjort ett experiment med andra människor.

Jaså, låter troligt att vetenskapsmän får tillåtelse att utsätta folk för smärta. I vilken grad det än gäller.


Dessutom:
http://science.discovery.com/top-ten/...


Det finns studier att svordomar minskar smärtan också ju



Vad har det med saken att göra?

Men vi säger såhär.

Gud gillar inte folk som svär, right?
Varför skulle han då lindra någons smärta ifall man svär?


Tydligen...men glöm inte att ni har en svanskota

"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

05/04 -11 21:46 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

Jag tycker det är intressant att det är just Bibeln som vetenskapligt bevisar att Gud inte existerar. Men de kristna extremisterna tror ju inte på vetenskapen så...

"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

12/04 -11 20:58 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Som Plawt sa, religion har väl fan inte med vetenskap att göra.



För övrigt så är jag inte kristen. Tycker dock att Buddhismen låter väldigt vettig.

*

20/04 -11 11:50 MSG

MSG

76 XP 7 inlägg

jag tror inte på gud eller något annat som står i religions böckerna. DÄREMOT tror jag att det finns en högre makt som skapat allt.

Forever we are,
Forever we have been,
Forever we will be crucified to a dream

20/04 -11 18:48 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Allt är menat right?
Buddhist som man är ^^

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

09/11 -12 08:36 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Jag tror inte på gud eller någon högre makt, men jag respekterar de som gör det.

25/06 -13 23:50 swedespartan

swedespartan

2160 XP 350 inlägg

Jag är inte troende, men jag har inga problem med den som är det.
Om jag skall tro på något, är det att ingenting existerar och allt är bara en illusion.
"we don't see things as they are, we see them as we are"

26/06 -13 15:34 TheFenderPla

TheFenderPla

117 XP 35 inlägg

Jag tror inte på gud, varför är vår värld så dålig om gud nu finns. Vi väntar på något som aldrig kommer ske, religion är ett skämt och ett opium för folket.

What are we gonna do about the world?

23/11 -13 17:26 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nikushimi

Tror ej på gud men Kira existerar nog.

06/05 -14 15:29 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Heil Satan! God is bad!

Fucking weebs...

07/07 -14 04:12 Kuriboh

Kuriboh

1931 XP 321 inlägg

Jag är min egen gud, maho. Men känn dig fri att tillbe mig. Kuriboh kräver choklad, maho!

- Choklad åt folket, maho!

21/07 -14 13:50 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

Jag tror på Gud.

Ursprungligen medlem sedan 2009.

13/08 -14 16:49 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Är Satanist så ja, jag tror på att Gud existerar. Jag ber dock inte till Gud. Jag är emot Kristendomen och dyrkar Satan. Hail Varg Vikernes<3
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Bästa personen som någonsin existerats.


Senast redigerat 13/08 -14 16:52

Fucking weebs...

08/09 -14 19:01 Markuz97

Markuz97

35993 XP 4201 inlägg

Tror icke på Gud. Är agnostiker.

Medlem sedan version 4.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar