Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

18/11 -12 13:17 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

STOLTSVENSK skrev:
Ignorera eller skicka tillbaka dom till landet dom kommer ifrån som dom verkar gilla mer.


Du antar inte hur otroligt naiv du låter. Du tar ingen som helst hänsyn till deras liv utan går helt på dina egna institutioner och låter rent av löjlig. Om de nu gillar landet de kom från bättre, varför tror du då de bor i Sverige och inte flyttar tillbaka? Många flyr från krig, från att bli förföljda och andra hemskheter, och de kommer till Sverige i sökandet efter trygghet.

Det finns alltid vissa ruttna äpplen, som då inte kan sköta sig utan beter sig hur de vill, men sådana människor finns det även av oss svenskar. Det betyder inte att de ska tas ifrån rätten till att bo här där de i alla fall är säkra. Skulle vi följa dit sätt skulle vi lika gärna kunna skicka iväg en större del av männen i Sveriges befolkning också, då de enligt statistiken står för majoriteten av all kriminalitet i landet. Eller går inte det för att de är födda i Sverige, eller?

Är du missnöjd med deras beteenden, ring polisen. Kan inte de hjälpa dig så är det nog du som överdriver.

Sättet du resonerar på är ju rent av löjligt.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

18/11 -12 13:22 STOLTSVENSK

STOLTSVENSK

26 XP 28 inlägg

mariobros1 skrev:
STOLTSVENSK skrev:
Ignorera eller skicka tillbaka dom till landet dom kommer ifrån som dom verkar gilla mer.


Du antar inte hur otroligt naiv du låter. Du tar ingen som helst hänsyn till deras liv utan går helt på dina egna institutioner och låter rent av löjlig. Om de nu gillar landet de kom från bättre, varför tror du då de bor i Sverige och inte flyttar tillbaka? Många flyr från krig, från att bli förföljda och andra hemskheter, och de kommer till Sverige i sökandet efter trygghet.

Det finns alltid vissa ruttna äpplen, som då inte kan sköta sig utan beter sig hur de vill, men sådana människor finns det även av oss svenskar. Det betyder inte att de ska tas ifrån rätten till att bo här där de i alla fall är säkra. Skulle vi följa dit sätt skulle vi lika gärna kunna skicka iväg en större del av männen i Sveriges befolkning också, då de enligt statistiken står för majoriteten av all kriminalitet i landet. Eller går inte det för att de är födda i Sverige, eller?

Är du missnöjd med deras beteenden, ring polisen. Kan inte de hjälpa dig så är det nog du som överdriver.

Sättet du resonerar på är ju rent av löjligt.

Hur många är inte "pappers lösa" och har mördat i sina hemländer och flyr från lagen?
Jag skulle vilja se den statestiken.länk?

18/11 -12 13:24 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15424 XP 4988 inlägg

Sammanhangen är olika beroende på vart man bor. Däremot bör man inte generalisera en grupp människor bara för att någon utför ett hatfullt uttalande om landet ifråga. Att det påstås med att invandrare gör mer fel än svenskar kan jag inte förstå. Vad är det som säger att det är just invandrare som "förstör" bara för att det händer just i något samhälle i respektive kommun? Generaliseringen helt enkelt. Och nej, jag försvarar ingen i detta läge.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

18/11 -12 13:27 STOLTSVENSK

STOLTSVENSK

26 XP 28 inlägg

ReservoirDog skrev:
Sammanhangen är olika beroende på vart man bor. Däremot bör man inte generalisera en grupp människor bara för att någon utför ett hatfullt uttalande om landet ifråga. Att det påstås med att invandrare gör mer fel än svenskar kan jag inte förstå. Vad är det som säger att det är just invandrare som "förstör" bara för att det händer just i något samhälle i respektive kommun? Generaliseringen helt enkelt. Och nej, jag försvarar ingen i detta läge.


Man bör dömma männisikor efter personligeheten och inte efter kultur,religon och etnisk bakgrund.
Alla människor gör nåt fel ibland men alla ska ha samma straff oavsett bakrund.

18/11 -12 13:28 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

STOLTSVENSK skrev:
Hur många är inte "pappers lösa" och har mördat i sina hemländer och flyr från lagen?
Jag skulle vilja se den statestiken.länk?


Ge mig en annan god anledning till att de kommer hit. Om de nu så älskar sitt land mycket mer än Sverige är det väl ändå ren logik att de blir så illa tvungna att flytta hit, inte sant?

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

18/11 -12 13:33 STOLTSVENSK

STOLTSVENSK

26 XP 28 inlägg

mariobros1 skrev:
STOLTSVENSK skrev:
Hur många är inte "pappers lösa" och har mördat i sina hemländer och flyr från lagen?
Jag skulle vilja se den statestiken.länk?


Ge mig en annan god anledning till att de kommer hit. Om de nu så älskar sitt land mycket mer än Sverige är det väl ändå ren logik att de blir så illa tvungna att flytta hit, inte sant?


Dom som kommer hit med problem tex krig,svält och förföljelse inga problem så länge dom skötter sig.
Men sen finns det ju dom kanske bara 5-10% som förstör för dom som kommer hit och skaffar jobb och skötter sig.
Men dom bör inte komma hit utan papper och "identitet" så man kan se om dom är misstänkta för nåt brott.

18/11 -12 13:38 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15424 XP 4988 inlägg

STOLTSVENSK skrev:
ReservoirDog skrev:
Sammanhangen är olika beroende på vart man bor. Däremot bör man inte generalisera en grupp människor bara för att någon utför ett hatfullt uttalande om landet ifråga. Att det påstås med att invandrare gör mer fel än svenskar kan jag inte förstå. Vad är det som säger att det är just invandrare som "förstör" bara för att det händer just i något samhälle i respektive kommun? Generaliseringen helt enkelt. Och nej, jag försvarar ingen i detta läge.


Man bör dömma männisikor efter personligeheten och inte efter kultur,religon och etnisk bakgrund.
Alla människor gör nåt fel ibland men alla ska ha samma straff oavsett bakrund.



Fel, man bör döma människor efter helheten. Däremot betyder det inte att en grupp människor har gjort lika mycket fel bara för att en person som respresenterar gruppen ifråga har gjort det. Straff skall belönas till respektive inblandad person som har utfört kriminella dygder, inte alla i en grupp som inte är involverade i sammanhanget.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

18/11 -12 13:43 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

STOLTSVENSK skrev:
Dom som kommer hit med problem tex krig,svält och förföljelse inga problem så länge dom skötter sig.
Men sen finns det ju dom kanske bara 5-10% som förstör för dom som kommer hit och skaffar jobb och skötter sig.
Men dom bör inte komma hit utan papper och "identitet" så man kan se om dom är misstänkta för nåt brott.


Vad gör du för någonting?

Det är som att du precis bytte ämne då du inte ens gav svar min fråga.

Självklart ska väl folk inte få förstöra för andra, och självklart ska väl de alltid ha med sig bekräftelsepapper kring deras identitet. Vart vill du komma med det här? Jag ser ingen röd tråd i dina argument.

Ska vi skicka tillbaka de som är stökiga? Vad kommer det att göra för nytta? Det kommer väl flera? Både från utlandet och inifrån Sverige, menar du att vi ska begränsa invandringen och därmed förstöra de oskyldiga människornas liv som då inte får chans att komma in i landet? Är du en sådan person som tror på en ''quick-fix'', eller?

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

18/11 -12 13:46 STOLTSVENSK

STOLTSVENSK

26 XP 28 inlägg

ReservoirDog skrev:
STOLTSVENSK skrev:
ReservoirDog skrev:
Sammanhangen är olika beroende på vart man bor. Däremot bör man inte generalisera en grupp människor bara för att någon utför ett hatfullt uttalande om landet ifråga. Att det påstås med att invandrare gör mer fel än svenskar kan jag inte förstå. Vad är det som säger att det är just invandrare som "förstör" bara för att det händer just i något samhälle i respektive kommun? Generaliseringen helt enkelt. Och nej, jag försvarar ingen i detta läge.


Man bör dömma männisikor efter personligeheten och inte efter kultur,religon och etnisk bakgrund.
Alla människor gör nåt fel ibland men alla ska ha samma straff oavsett bakrund.



Fel, man bör döma människor efter helheten. Däremot betyder det inte att en grupp människor har gjort lika mycket fel bara för att en person som respresenterar gruppen ifråga har gjort det. Straff skall belönas till respektive inblandad person som har utfört kriminella dygder, inte alla i en grupp som inte är involverade i sammanhanget.


Straff ska bara utfärdas till gärningsmannen/männen.
Man kan bara dömma en person efter man har lärt känna dom.
Annnars är du fördomsful som många säkert är mot användarnamn.

18/11 -12 13:50 STOLTSVENSK

STOLTSVENSK

26 XP 28 inlägg

mariobros1 skrev:
STOLTSVENSK skrev:
Dom som kommer hit med problem tex krig,svält och förföljelse inga problem så länge dom skötter sig.
Men sen finns det ju dom kanske bara 5-10% som förstör för dom som kommer hit och skaffar jobb och skötter sig.
Men dom bör inte komma hit utan papper och "identitet" så man kan se om dom är misstänkta för nåt brott.


Vad gör du för någonting?

Det är som att du precis bytte ämne då du inte ens gav svar min fråga.

Självklart ska väl folk inte få förstöra för andra, och självklart ska väl de alltid ha med sig bekräftelsepapper kring deras identitet. Vart vill du komma med det här? Jag ser ingen röd tråd i dina argument.

Ska vi skicka tillbaka de som är stökiga? Vad kommer det att göra för nytta? Det kommer väl flera? Både från utlandet och inifrån Sverige, menar du att vi ska begränsa invandringen och därmed förstöra de oskyldiga människornas liv som då inte får chans att komma in i landet? Är du en sådan person som tror på en ''quick-fix'', eller?


Begränsa till 100 månaden skulle bara göra det bättre.
Så ja begränsa invandringen och ut med alla som inte skötter sig.

18/11 -12 13:54 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15424 XP 4988 inlägg

STOLTSVENSK skrev:
ReservoirDog skrev:
STOLTSVENSK skrev:
ReservoirDog skrev:
Sammanhangen är olika beroende på vart man bor. Däremot bör man inte generalisera en grupp människor bara för att någon utför ett hatfullt uttalande om landet ifråga. Att det påstås med att invandrare gör mer fel än svenskar kan jag inte förstå. Vad är det som säger att det är just invandrare som "förstör" bara för att det händer just i något samhälle i respektive kommun? Generaliseringen helt enkelt. Och nej, jag försvarar ingen i detta läge.


Man bör dömma männisikor efter personligeheten och inte efter kultur,religon och etnisk bakgrund.
Alla människor gör nåt fel ibland men alla ska ha samma straff oavsett bakrund.



Fel, man bör döma människor efter helheten. Däremot betyder det inte att en grupp människor har gjort lika mycket fel bara för att en person som respresenterar gruppen ifråga har gjort det. Straff skall belönas till respektive inblandad person som har utfört kriminella dygder, inte alla i en grupp som inte är involverade i sammanhanget.


Straff ska bara utfärdas till gärningsmannen/männen.
Man kan bara dömma en person efter man har lärt känna dom.
Annnars är du fördomsful som många säkert är mot användarnamn.


Och det verkar inte du vara eftersom att du gnäller på att invandrare utför rasistiska uttalanden om landet ifråga? Ditt inlägg är precis som jag skrev innan så jag förstår verkligen inte vad du försöker rätta mig till. Vad vill du komma fram med det och vad menar du med "mot användarnamn"?

Tolkningsgraden är med andra ord intressant.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

18/11 -12 13:54 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

STOLTSVENSK skrev:
Begränsa till 100 månaden skulle bara göra det bättre.
Så ja begränsa invandringen och ut med alla som inte skötter sig.


Kan vi inte slänga ut ALLA som inte sköter sig i så fall? Bara för att de är födda i just den geografiska delen av Sverige måste det väl ändå inte vara vårt problem? Vi kan väl dumpa skiten i ett annat land?

Som sagt, förutom det faktum att människors liv kommer förstöras på så sätt kommer det även bidra med stora negativa effekter inom sjukvården. Men det måste du väl ändå vara medveten?

Det är inte bara en fråga kring fakta, utan även moral.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

18/11 -12 13:58 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Det känns som att jag kollar på Faiz här med alla missförståenden. När någon klagar på invandrare brukar det vara på hur invandrartäta områden är. Och de är ganska piss. StSv, du borde bli bättre på att formuela sig förresten. T.o.m. jag tycker du gör det dåligt.

18/11 -12 20:27 STOLTSVENSK

STOLTSVENSK

26 XP 28 inlägg

mariobros1 skrev:
STOLTSVENSK skrev:
Begränsa till 100 månaden skulle bara göra det bättre.
Så ja begränsa invandringen och ut med alla som inte skötter sig.


Kan vi inte slänga ut ALLA som inte sköter sig i så fall? Bara för att de är födda i just den geografiska delen av Sverige måste det väl ändå inte vara vårt problem? Vi kan väl dumpa skiten i ett annat land?

Som sagt, förutom det faktum att människors liv kommer förstöras på så sätt kommer det även bidra med stora negativa effekter inom sjukvården. Men det måste du väl ändå vara medveten?

Det är inte bara en fråga kring fakta, utan även moral.


Island är väll ledigt?

19/11 -12 01:54 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

"Alla människor ska behandlas lika oavsett etnicitet!"

"Svenska medborgare som inte sköter sig ska slängas ut, men bara de med invandrarbakgrund såklart!"

Ah ok.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar