Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Satanism

Svara
20/05 -10 20:15 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Discuss.
Bra eller dåligt

Satanism är väldigt intressant på många sätt. Kan stödja idén att man ska frigöra sig från allt som är säkert.
Jag tycker att de borde ta upp satanismen mer i skolan för att slå hål på vissa myter.



Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

20/05 -10 21:18 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Har inte "undersökt" religionen särskilt mycket, dock gjorde jag ett test på Facebook om vilken religion jag borde tillhöra, vilket då visade sig vara Satanismen (:

Vad jag fattat så är Satanismen en rätt fri religion?

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

20/05 -10 21:28 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Well, det är att man ska frigöra sig från det som är säkert. Men det finns ändlöst många grenar inom Satanismen så det är svårt och veta.

Jag håller just nu på och läser TOTBL's (Temple of The Black Light) heliga skrift. Som fokuserar på att bringa kaos in i världen. Lite svårt och förklara, för kaos är inte kaos på det sättet. Man måste nästan läsa det.

Citat:

"Du är det kaos som finns bortom allt!
Du är det kaos som allt skall bli!
Du är Chaosophia, den insikt och visdom som skall göra anden fri!
Du är den som var och är och som för evigt förblir!"

Om man är en objektiv person så är detta en väldigt intressant läsning.

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

22/05 -10 00:00 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg

Plockar upp "The Black Bible" av LaVey titt som tätt. Främst för att den är givande att läsa. Den ger lite alternativa sätt att förhålla sig till människan och livsinställningen. LaVey ska ju tydligen ha varit inspirerad av Nietzsche och Ayn Rand m.m. Personligen har jag inte bra koll på Nietzsche, men Rand är en vettig person..

Den är till skriven på ett sätt som drar till sig emoliknande folk, men budskapet med boken förblir detsamma ändå (Individualism, egoism, rationalism m.m.).

Jag skulle inte i nuläget kalla mig Satanist, fastän jag håller med om tillräckligt i svarta bibeln för att berättiga mig titeln. Medelsvenssons är dels för obildade vad gäller LaVey-satanism, och dels för PK. Sedemera känns det löjligt att kalla sig det, då man för längesedan redan kunnat kalla sig individualist. Satanist är en IMO en uppmärksamhetsbetonad synonym till just individualist. Lesser Magic är ju också bara en annan benämning för personmanipulering, som ska locka det emoliknande folket, eller annat i behov av uppmärksamhet.

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

23/05 -10 20:28 Devil_Jim

Devil_Jim

2565 XP 14 inlägg

Satanismen(LaVey) är tron på individen, tron på sig själv. Man ska leva upp till sina egna instinkter och njuta av livet. Och detta gör ju som Evil Joke säger Satanismen till en mer självisk religion.Inom Satanismen ser man inte Satan som någon personifierad gud utan som en symbol för frihet.

23/05 -10 21:38 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Ingen som har hört talats om The Temple Of Black Light?

Också en form av satanism.

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

24/05 -10 18:44 Devil_Jim

Devil_Jim

2565 XP 14 inlägg

Har jag tyvärr inte =/

Håller med dig om att man borde ta upp Satanismen i skolan mera.

24/05 -10 21:41 u5TheNewGene

u5TheNewGene

1741 XP 69 inlägg

Hmm, först såg jag den här stjärnarn, pentagram som man kallar det för som ska föreställa en get eller de 5 elementen det var det som fick mig att bli intresserad av religionen, Har läst lite. Har dock polare som tar det där aldeles  seriöst -_-' de håller på med riter etc.

///////----~MOE~----\\\\\\\

25/05 -10 18:25 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Devil_Jim skrev:
Har jag tyvärr inte =/

Håller med dig om att man borde ta upp Satanismen i skolan mera.

Om man nu kan ta upp rasism och anirasism, borde man kunna ta upp satanism? Det är så jag tänker.

På min förra skola fick inte en elev hålla en informativ genomgång om hur satanism fungerar, när vi väl snackade religion.

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

03/06 -10 14:41 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Det var två stycken som brände upp en kyrka, men tur var att brandkåren kunde släcka elden. De kallade sig satanister.

.

03/06 -10 15:38 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Kan bara säga att jag håller med om mindre än vad jag håller med om innom satanismen. Men ganska kul religion ändå xP

Fast extremisterna kan nog vara ganska läskiga..

Men inget jag skulle tro på.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

22/06 -10 03:46 Develicus

Develicus

79 XP 10 inlägg

Finns flera olika "sorters" Satanism, men en som jag intresserar mig starkt av är LaVey.

Denna sortens Satanism framstår som att man ska vara självständing, egoistiskt och göra allt för att uppnå sina egna mål, precis som Evil_Joke och Devil_Jim nämnde.

Men man fryser ändå inte ut andra, utan visar bara kärlek, tacksamhet och medkänsla för de man anser förtjänar det.

Grieve all your hearts out
and she'll writhe enthralled
in tragic, ecstatic, agony.

22/06 -10 18:00 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Allvarligt talat så tycker jag satanismen är en av de mer "vettigare" religionerna.

19Robb92 skrev:
Fast extremisterna kan nog vara ganska läskiga..


Det finns extremister i varje religion, tänk på hur många som har dött pga kristendomen/islam.

Dansed1 skrev:
Visst, full våran hjärnor med ännu mer! O_o

Förklara vad du menar.

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

09/07 -10 11:45 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Gillar inte satanism men Mayhem är ett bra band.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

14/07 -10 17:07 Jelly

Jelly

1337 XP 107 inlägg

Jag kan verkligen inte mycket alls om satanism, men om som jag har förstått det är det ungefär som Evil_Joke sade:


Satanist är en IMO en uppmärksamhetsbetonad synonym till just individualist.


Och jag håller nog med Plawt, den verkar vara det vettigaste religionen i alla fall. Inte en massa gudar och dylikt.

Nubcakes are delicious.

15/07 -10 17:48 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Jelly skrev:
Jag kan verkligen inte mycket alls om satanism, men om som jag har förstått det är det ungefär som Evil_Joke sade:

Satanist är en IMO en uppmärksamhetsbetonad synonym till just individualist.


Och jag håller nog med Plawt, den verkar vara det vettigaste religionen i alla fall. Inte en massa gudar och dylikt.

Det är nog en av de religioner som har mest gudar eller man tillber. Beroende på vad du vill ska hända ska du be till specifika demoner osv. Det är så jag har tolkat det i alla fall.

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar