Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



The Legend of Zelda: Skyward Sword

28/06 -10 18:34 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

replicator99 skrev:
Personligen gillar jag det inte alls. Hade mycket hellre velat se ett steg från TP in i nutid istället för något helt annat som inte kommer med något särskilt (hittils). :/ Känns lite Zelda fanboyigt när folk älskar det så.. Men det är som jag ser det. :P

Vad är "inget särskillt" för dig? :/
Ny grafik, nya vapen, nya kontroller, full svärdskontroll, en övre och en undre värld, ny story.

Jag skulle säga att det har många saker som gör det ganska speciellt. Vare sig man gillar det eller inte.

Om något så skulle väl ett steg i samma riktining som TP vara "inget särkillt" isf? Eftersom det i så fall skulle finnas 4 spel med samma grafikstil och andra liknelser? (MM, OOT, TP)

Men jag kan inte säga så mycket. Om demo banan och det mesta där bara var gjort för E3 så är det rätt hoplöst att döma det hitills. Det enda vi vet är väl kontroller, grafik, items och snuttar av storyn. Vi fick inte ens se någon "medhjälpare".

Det är bara att vänta och hoppas på det bästa :3

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

28/06 -10 18:37 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

19Robb92 skrev:
replicator99 skrev:
Personligen gillar jag det inte alls. Hade mycket hellre velat se ett steg från TP in i nutid istället för något helt annat som inte kommer med något särskilt (hittils). :/ Känns lite Zelda fanboyigt när folk älskar det så.. Men det är som jag ser det. :P

Vad är "inget särskillt" för dig? :/
Ny grafik, nya vapen, nya kontroller, full svärdskontroll, en övre och en undre värld, ny story.

Jag skulle säga att det har många saker som gör det ganska speciellt. Vare sig man gillar det eller inte.

Om något så skulle väl ett steg i samma riktining som TP vara "inget särkillt" isf? Eftersom det i så fall skulle finnas 4 spel med samma grafikstil och andra liknelser? (MM, OOT, TP)

Men jag kan inte säga så mycket. Om demo banan och det mesta där bara var gjort för E3 så är det rätt hoplöst att döma det hitills. Det enda vi vet är väl kontroller, grafik, items och snuttar av storyn. Vi fick inte ens se någon "medhjälpare".
Det är bara att vänta och hoppas på det bästa :3


Helt Rett!


Jag undrar bara om man kanske kommer ha det svort att göra Spin attack!

Och jag undrar ockso om det kommer finnas fler nya items!

28/06 -10 18:54 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

nintendoguy skrev:

Jag undrar bara om man kanske kommer ha det svort att göra Spin attack!

Och jag undrar ockso om det kommer finnas fler nya items!


Spin Attacken vet jag inget om riktigt. Men allt utförs ju med vissa rörelser. Så antar att det bara är en speciell rörelse. Den borde inte vara svår att utföra, det är ju en ganska standard rörelse för många Zelda spelare.

Det kommer att finnas fler items än de vi sett. Om man kollar E3 demot så ser man frågetecken när dem väljer items, 4st "?" tror jag det fanns. Så det kommer finnas minst 4 till.

Men jag har för mig att dem sagt att dem ville satsa mer på pussel för varje enskilt item istället för att göra många som används mer sällan. Så jag antar att det kommer finnas mindre items än i TP, men att dem används mer.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

28/06 -10 20:43 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Har för mej att man typ snurrade wiimoten och nunchucken eller nånting samtidigt för en spin attack, iaf enligt info-bladen bredvid vissa demo-stationer :3

3 var det D:

Man tycker isf att slangbellan också är jävligt onödig, efetrsom att den blir rätt bortglömd när man väl fått bågen, oavsett kontrollerna P:

men grafiken är det inget fel på, riktigt skön. Stilen är lite barnslig, alla fiender ser ut som sagodjur och det finns jättesvampar m.m, men det är väl nåt man vänjer sej med :d
btw robbis, man får troligtvis utforska skyloft, brukar ju alltid vara två världar i zelda-spel, och båda brukar gå att utforska till fullo :]

"Death is the beginning of immortality.."

28/06 -10 21:05 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Okej. Låter komplicerat. Men kanske är lättare än det låter? ;P

Jag håller med. Slangbellan känns som en heeeeeeeeeelt onödig grej. Den används alltid i början för lite småsaker. Sen är den bara skit xP
Helt värdelös resten av spelet. Men den kanske används mer här. Vem vet.

Jag hoppas man får det ;D Skulle jag gilla. Låter MYCKET bättre än "Twilight Zone" i TP iaf ;P Den var så otroligt tråkig. Ush.

Jag är grymt sugen på att få veta mer om storyn och få se lite karaktärer istället för fiender. Och så vill jag se medhjälparen såklart :3

Sen undrar jag vad man har för fordon i det här spelet? Häst? Eller har dem dumpat det helt och lagt in en springknapp? :/

Och så 'lollar' jag åt sättet han håller svärdet när man ska slåss xD Men det kan jag leva med sålänge man kan ha skölden framför eller stoppa ner svärdet igen.

Skulle vilja att rupeesarna var genomskinliga istället för helt solida också. Och dem känns onödigt stora i det här spelet, eller är det bara jag?

Sen gillar jag att "Sword beam" eller vad den kallas är tillbaka. Känns litem er 'old school' för mig : D

Att man kan springa när medans man tar en potion är också en väldigt bra förbättring enligt mig. Även att man slipper en älva/pekare som flyger rund på skärmen hela tiden.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

14/07 -10 19:43 xelander

xelander

6668 XP 176 inlägg

Personligen skulle jag ha velat ha ett lite mörkare zelda som TP.

Citera för svar!

14/07 -10 21:10 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Vad är det med folk och mörka spel?
Färg är myyycket finare. Jag menar jämnför TP och det här.

TP ser ut som en gammal trasa någon precis tagit bort olja från en bil med. Färgerna blir helt gråa och avmättade.

SS ser ut som en helt nyköpt trasa som fortfarande har sin fina färg kvar. 

Villken trasa vill man hellst ha sen när man väl ska diska?

Jag har absolut inget emot TP. Älskar det spelet. Men hade inte haft något emot om TP hade samma grafik som det här.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

14/07 -10 23:50 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

bästa blandningen av färg och mörker är MM.

"Death is the beginning of immortality.."

15/07 -10 18:26 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Det enda jag vill ha är en story som är cool. Jag gillade storyn i TP. Skulle vilja ha lite seriositet i den här också.

Någon som sett Triforcen på Links hand? Jag har inte sett nått. har inte kollat heller iofs. ;P

Men har för mig om att man såg att Link hade en Triforce ganska tidigt på typ första TP trailern.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

15/07 -10 22:21 pokemaster9

pokemaster9

3946 XP 87 inlägg

Det gjorde man inte, men den är ju rätt så svår att se. Jag gillade även storyn i MM. Men hatar storyn i PH och ST

If you ask really nice maybe, just maybe you´ll get a piece of me =p

15/07 -10 22:29 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

ST tycker jag var helt OK. Den var inte jätte dålig. men inte särskillt bra heller. Men bättre än ST iaf. Ush, gillar inte ST.

Dålig story, drygt och slutet var inte heller särskillt bra. Känndes inte värt det.

Men det är ju stor skillnad på de bärbara och de stationära. Så jag förväntar mig något bättre :3

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

16/07 -10 10:13 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Okej nu börjar jag bli lite trött. Nästan alla här ogillar TP på grund av grafiken och färgerna. Men ändå så säger flera av er att det är handlingen som är viktig inte grafiken!
Nintendo försökte sig på en mer vuxen Link. Jag blir tokig på era klagomål om alla deprimerande färgerna.
Jag är fullt medveten om att jag kommer få minst 10 personer som klagar på detta inlägg nu, men jag ville få det sagt.

16/07 -10 13:35 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

evilness

TPs story var den sämsta hitills, efter LAs enligt mej.. Kändes mer som en FF-story, ingen riktigt zelda >.>

"Death is the beginning of immortality.."

16/07 -10 14:57 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

petifeten skrev:
Okej nu börjar jag bli lite trött. Nästan alla här ogillar TP på grund av grafiken och färgerna. Men ändå så säger flera av er att det är handlingen som är viktig inte grafiken!
Nintendo försökte sig på en mer vuxen Link. Jag blir tokig på era klagomål om alla deprimerande färgerna.
Jag är fullt medveten om att jag kommer få minst 10 personer som klagar på detta inlägg nu, men jag ville få det sagt.


TP var ett av de bättre spelen i serien enligt mig. Jag gillade den estetiska grafiken, det mörka och mystiska. Ganondorf var och såg ondskefull ut och det är exakt så han ska vara. Jag köper inte WW's version av Ganon, en fetlagd gubbe med buskiga ögonbryn. Scary...

Jag vill faktiskt ha ett Zelda-spel som är mörkare än TP. Både när det gäller story och grafik.

Jag är inte imponerad av Skyward Sword just nu men jag hoppas jag blir det sedan när jag spelar det.

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

16/07 -10 16:46 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

petifeten skrev:
Okej nu börjar jag bli lite trött. Nästan alla här ogillar TP på grund av grafiken och färgerna. Men ändå så säger flera av er att det är handlingen som är viktig inte grafiken!
Nintendo försökte sig på en mer vuxen Link. Jag blir tokig på era klagomål om alla deprimerande färgerna.
Jag är fullt medveten om att jag kommer få minst 10 personer som klagar på detta inlägg nu, men jag ville få det sagt.

Jag älskar TP. Och jag tycker grafken passade med den "stil" dem försökte nå med storyn och så. Men jag kan inte undgå att ändå tycka den såg tråkig ut.

Så är det bara. Vissa gillar mörka spel andra gillar ljusa. Jag skulle vilja ha ett Zelda lika färglatt som Super Mario Galaxy. Det lär inte hända, men SS är ett steg närmare iaf. Gillar lite färg, det kryddar upp spelen för mig.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar