Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Undvik Force unleashed 2

12/11 -10 16:29 magnaguards

magnaguards

281 XP 5 inlägg

Har nu spelat igenom Star wars: The force unleashed 2, och det var nog ett utav dom sämsta spelen jag nånsin spelat

Typ inga nya force krafter förutom Mind trick(Hur ofta använder man den?)

Visst två laser-svärd, jätte coolt men kändes ändå mycket mer originellare med ett svärd.

Och nu till det sämsta, Spelet är så j vla kort, tror det var 5 banor, varje var på ungefär 1 timme var,

Istället för att lägga 500 kr på detta spelet så tipsar jag istället att köpa Nåt utav God of war spelen, eller devil may cry. Samma spel genre som force unleashed fast mycket billigare

12/11 -10 23:02 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Aaa, strök det från listan efter att ha sett recensioner. Hade faktiskt rätt höga förhoppningar på spelet. Det har så otroligt bra koncept, jättespännande story och motorn finns där! Bara utvecklarna som är dåliga... Tycker faktiskt det är väldigt synd att det blev såhär. Spelat ettan och ville ha en bra fortsättning.

Blir det en trilogi har jag inga höga förhoppningar i alla fall.

Want some chocolate?

12/11 -10 23:19 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Demot var iaf väldigt underhållande.

Coucou

12/11 -10 23:35 magnaguards

magnaguards

281 XP 5 inlägg

replicator99 skrev:
Aaa, strök det från listan efter att ha sett recensioner. Hade faktiskt rätt höga förhoppningar på spelet. Det har så otroligt bra koncept, jättespännande story och motorn finns där! Bara utvecklarna som är dåliga... Tycker faktiskt det är väldigt synd att det blev såhär. Spelat ettan och ville ha en bra fortsättning.

Blir det en trilogi har jag inga höga förhoppningar i alla fall.



Kände att det var som en förolämpning, här har man väntat i ungefär 1,5 år på fortsättningen, demot visar att spelet har potential men sen när man väl har köpt det så försvinner den där känslan av att det är ett nytt spel.

Det är ju exakt samma upplägg, bara lite nya banor.

Nä om du nu är verkligen inne i The force unleashed så ska man köpa det men förvänta dig ingen stor förändring

13/11 -10 10:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen sparris

Jag gillade spelet väldigt mycket... Kortheten var det som var dåligt. 2 lasersvärd gillade jag skarpt.  Mind-trick använde jag enhel del faktiskt.. Men håller med dig om att man kan lägga 500kr på något annat.. Men verkligen inte God of war... De spelen är ju nästan lika korta.

13/11 -10 11:36 magnaguards

magnaguards

281 XP 5 inlägg

sparris skrev:
Jag gillade spelet väldigt mycket... Kortheten var det som var dåligt. 2 lasersvärd gillade jag skarpt.  Mind-trick använde jag enhel del faktiskt.. Men håller med dig om att man kan lägga 500kr på något annat.. Men verkligen inte God of war... De spelen är ju nästan lika korta.


Visst är God of war spelen är korta dom med men om man ska köpa ett spel i den genren så är God of war Ljus år före star wars. Det var ju dom som gjorde Hack and slash em populärt igen

Som sagt Köp inte star wars, kom på att man kan också köpa Bayonetta, samma genre

14/11 -10 00:27 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

magnaguards skrev:
replicator99 skrev:
Aaa, strök det från listan efter att ha sett recensioner. Hade faktiskt rätt höga förhoppningar på spelet. Det har så otroligt bra koncept, jättespännande story och motorn finns där! Bara utvecklarna som är dåliga... Tycker faktiskt det är väldigt synd att det blev såhär. Spelat ettan och ville ha en bra fortsättning.

Blir det en trilogi har jag inga höga förhoppningar i alla fall.



Kände att det var som en förolämpning, här har man väntat i ungefär 1,5 år på fortsättningen, demot visar att spelet har potential men sen när man väl har köpt det så försvinner den där känslan av att det är ett nytt spel.

Det är ju exakt samma upplägg, bara lite nya banor.

Nä om du nu är verkligen inne i The force unleashed så ska man köpa det men förvänta dig ingen stor förändring


Det viktiga för mig var cutscenes och de har jag redan sett nu, så jag känner inget behov av att köpa.^^  Finns så otroligt många andra spel på väg också så jag har inte råd att spendera pengar på det nu, och knappast sen heller.  :-?

magnaguards skrev:
sparris skrev:
Jag gillade spelet väldigt mycket... Kortheten var det som var dåligt. 2 lasersvärd gillade jag skarpt.  Mind-trick använde jag enhel del faktiskt.. Men håller med dig om att man kan lägga 500kr på något annat.. Men verkligen inte God of war... De spelen är ju nästan lika korta.


Visst är God of war spelen är korta dom med men om man ska köpa ett spel i den genren så är God of war Ljus år före star wars. Det var ju dom som gjorde Hack and slash em populärt igen

Som sagt Köp inte star wars, kom på att man kan också köpa Bayonetta, samma genre


God of war må vara kort, men det har en sån otrolig kvalitet och tempot är riktigt högt, så det är väl värt pengarna. Annars är Castlevania: Lords of shadow ett mer än dubbelt så långt spel om man vill ha mer av den genren. ;)

Want some chocolate?

14/11 -10 09:42 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen sparris

Castlevania: Lords of shadow  det har jag faktiskt funderat på.. kanske blir ett köp:P

15/11 -10 17:17 mr_tul

mr_tul

2763 XP 258 inlägg

Jag tyckte det var väldigt bra förutom att det var så extremt kort

Kingdom Hearts Rules

02/02 -11 19:55 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

Själva spelandet i sig är ju trevligt och bra med den klassiska Star Wars-feelingen, men själva upplägget av banor o så var lite för dåligt tkr även jag, men man njöt ju av den korta tid då man spelade.

"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar