Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Elak kompis eller ärlig djävul?

08/02 -11 16:51 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

För att förstå problemet måste ni veta historien.

För några år sedan blev jag kompis med John, en lite udda person. Nu anser jag att jag växt ifrån John och bråkat med han rätt mycket.
Nu har jag två nya kompisar, Lina och Tom, och Tom är "kompis" med John. Han snackar skit och bråkar med John men pratar och umgås ändå med John.
Lina gillar inte heller John och vill inte vara med honom.
John är jobbig och efterhängsen och vi undviker han.

Så, ska jag be Tom att säga till John att vi inte gillar han eller ska jag göra det själv?
Problemet är att om jag gör det(han är rätt känslig, och har alltid varit lite mobbad), kommer jag framstå som en elak j***l och jag vet inte om Tom egentligen vill konfrontera han.

Så det jag har att välja mellan, som titeln lyder, en elak kompis eller en ärlig djävul?

(förlåt om någon tog illa upp av språket)

btw jag har inte skrivit deras riktiga namn



"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

08/02 -11 17:48 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

Om du inte vill vara med honom tycker jag du borde vara helt ärlig och säga det, skulle aldrig tvinga mig själv att vara kompis med nån jag inte gillar. Du har ingen plikt att hålla honom glad.

?

08/02 -11 18:01 nahojj

nahojj

6318 XP 251 inlägg

Säg till honom som det är och hur det ligger till. Försök först snacka med honom om hur han kan förbättras. Lyssnar han inte, eller misslyckas får han nästan skylla sig själv att ni inte vill umgås - för då vet han ju i alla fall varför.

Before you criticize someone, walk a         
mile in their shoes. That way you're a         
mile away, and you have their shoes too.

08/02 -11 18:53 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

der är mycket gobbigare och vara mobbad än vad man kan tro så va försiktig med han

08/02 -11 22:13 SquirrelStew

SquirrelStew

208 XP 44 inlägg

Det sista man kommer vilja höra om man är mobbad är att mans kompisar tycker man är iritterande :D Vet inte hur du ska lösa det däremot.

08/02 -11 23:25 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Borde han inte märka själv om ni inte passar lika bra ihop längre? :P Själv skulle jag inte sluta vara vän med honom, men jag skulle inte tvinga mig till att visa något engagemang till att hålla vänskapen kvar. Ni glider kanske ifrån varandra naturligt. Men om så inte är fallet vet jag inte. :/

Want some chocolate?

09/02 -11 16:15 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

repli skrev:
Borde han inte märka själv om ni inte passar lika bra ihop längre? :P Själv skulle jag inte sluta vara vän med honom, men jag skulle inte tvinga mig till att visa något engagemang till att hålla vänskapen kvar. Ni glider kanske ifrån varandra naturligt. Men om så inte är fallet vet jag inte. :/


Det är vad jag trodde/tror man han fattar inte

"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

09/02 -11 16:44 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Men säg till han att om han inte slutar att hålla på och bråka så kommer ni att sluta umgås med han. Om han då ändrar sig och blir lugn så ser jag ingen anledning att inte vara kompis med han :)

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

21/02 -11 18:28 HeavySkillz

HeavySkillz

729 XP 53 inlägg

Vi har en till kille i vår klass som är hemsk han lägger sig i över allt och är värsta drama boy som gör stort drama av allt och han vill inte att jag ska gå hem till min kompis för att han är ovänn med honom en riktig djävul :(

Om världen går under år 2012 har jag slösat bort hela mitt liv i skolan!

18/05 -11 09:24 MurderBeauty

MurderBeauty

87 XP 76 inlägg

En jäkla neger i min klass drar tjejer i håret och bränner dom med cigaretter. Konstigt nog inte jag.o_O
Menmen, bara så du vet, du är inte ensam om detta. Säg bara till Tom att ni inte vill vara med honom mer om han fortsätter att umgås med John. Eller fråga honom om han verkligen tycker om att vara med John, eller om han bara är med honom för att vara snäll.

Korkad och blond har inget med varandra att göra


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar