Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



iPhone 4 eller HTC Desire HD?

Svara
20/02 -11 14:28 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Det var innan "citerade inlägg" kom i samband med v5. När det dessutom var jag som föreslog det för FIQ så känner jag mig skyldig till att se till så att andra använder sig av det.

Så för att du föreslog det så är du skyldig att kritisera folk för hur de citerar? Okej, men håll det ifrån mig bara.


Har du problem med synen?

Nej tack, jag har aldrig haft det. Kan du hoppa över påhoppen? Tack.



Jag skrev precis att jag köpte mitt skydd för 129:- och då INGICK även ett skärmskydd. Inte nog med det, det ingår dessutom TVÅ STYCKEN skärmskydd - så att man kan byta när man känner att det första börjar bli slitet.

Okej, det måste jag säga var en bra deal, för när jag kollade på skydd till fyran fanns det inga sådana priser.



Själva TOPICEN hindrar dig från det.

TS överväger inte ens att köpa Desire och ändå börjar du tala om den?

Men inte ifrån att ta in den som jämförelse och exempel. Jag tog in den en enda gång som en liten jämförelse punkt eftersom jag kan mer om den. Om du vill haka upp dig på det så får du gärna göra det, men personligen tycker jag att det inte hör hemma här. Jag tog alltså inte in den som köpförslag, bara jämförelse.



Det tvivlar jag på, du verkar uppenbarligen har problem med synen.

Jag har tillräckligt bra syn för att se att du upprepar dig här. Håll påhoppen ifrån det här, vi diskuterar telefoner, försök hålla lite distans.


Därmed inget snack om att glaset kan spricka ifall man tappar den i backen.

Men snälla, jag har aldrig sagt något så dumt. Personligen tycker jag det är stor skillnad på att lägga ned på skrivbordet och att tappa i backen i alla fall.


Vem, vid sina sinnes fulla bruk går och köper sig en iPhone som pensionär om man inte har någon som helst koll på teknik?

INGEN.
Skulle en pensionär köpa sig en iPhone så skulle han/hon ha en gnutta teknikkoll.

Min mamma är otroligt oteknisk, förstår i princip ingenting om tekniska prylar. Men till och med hon förstår att skydd är nödvändigt till de flesta elektroniska prylar. Om hon har förstått det, så förstår ALLA det.

Där har du oerhört fel.
En i min klass har en fyra och hon använder inte skydd. Redan där har jag överbevisat dig.
Och en jag känner kan  knappt sätta på en dator, men köpte ändå en iPhone. Hon hittade låsningsknappen efter tre månader. Överbevisad där också.

7 år på fuska.nu

20/02 -11 15:57 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Apower skrev:

Det var innan "citerade inlägg" kom i samband med v5. När det dessutom var jag som föreslog det för FIQ så känner jag mig skyldig till att se till så att andra använder sig av det.

Så för att du föreslog det så är du skyldig att kritisera folk för hur de citerar? Okej, men håll det ifrån mig bara.

Nja, delvis. Men mycket är det för att jag själv tycker funktionen är superb.

Jag är på många olika forum och inte bara på Fuska.nu, dock kollar jag Fuska.nu regelbundet. Ifall jag kan se att jag blivit citerad varje gång jag loggar in, slipper jag kolla igenom massa forumdelar där jag KAN ha fått svar, men inte är säker.

Jag sparar på så sätt stora mängder tid.

Apower skrev:

Har du problem med synen?

Nej tack, jag har aldrig haft det. Kan du hoppa över påhoppen? Tack.

Varför tackar du?

Det var en fråga, inget påhopp. Ett synproblem skulle kunna förklara varför du påstod att skydd till iPhone kostade ~500:-, när jag precis innan hade skrivit hur mycket mitt kostade.

Apower skrev:


Jag skrev precis att jag köpte mitt skydd för 129:- och då INGICK även ett skärmskydd. Inte nog med det, det ingår dessutom TVÅ STYCKEN skärmskydd - så att man kan byta när man känner att det första börjar bli slitet.

Okej, det måste jag säga var en bra deal, för när jag kollade på skydd till fyran fanns det inga sådana priser.

Nej, för det fanns flera andra skydd som befann sig i samma prisklass när jag köpte mitt.

Nu vet jag inte vart du kollade, ifall det var på internet eller i butik. Alla produkter visas inte på internet (prisjakt, pricerunner) och priserna skiljer sig från butikskedja till butikskedja.

Apower skrev:


Själva TOPICEN hindrar dig från det.

TS överväger inte ens att köpa Desire och ändå börjar du tala om den?

Men inte ifrån att ta in den som jämförelse och exempel. Jag tog in den en enda gång som en liten jämförelse punkt eftersom jag kan mer om den. Om du vill haka upp dig på det så får du gärna göra det, men personligen tycker jag att det inte hör hemma här. Jag tog alltså inte in den som köpförslag, bara jämförelse.

Alltså hade jag lika gärna kunnat ta in iPhone 3GS som en jämförelse.

Men varför skulle jag göra det när den inte befinner sig på samma våglängd som iPhone 4 eller DHD?

Detsamma gäller Desire, som inte heller befinner sig på samma våglängd och är fel mobil att jämföra med. Samsung Galaxy S är en bättre kandidat för en sådan jämförelse.

Apower skrev:


Det tvivlar jag på, du verkar uppenbarligen har problem med synen.

Jag har tillräckligt bra syn för att se att du upprepar dig här. Håll påhoppen ifrån det här, vi diskuterar telefoner, försök hålla lite distans.

Alltså har du "tillräckligt bra syn", vilket betyder att du själv medger att du ser dåligt.

No need to say more, nu kan jag använda det som anledning ifall något liknande inträffar senare.

Apower skrev:

Därmed inget snack om att glaset kan spricka ifall man tappar den i backen.

Men snälla, jag har aldrig sagt något så dumt. Personligen tycker jag det är stor skillnad på att lägga ned på skrivbordet och att tappa i backen i alla fall.

Har inte heller sagt att du har sagt det. Det var Apple och deras "falska" marknadsföring som jag syftade på.

Samma här, men man spräcker inte glaset på en iPhone ifall man lägger den på ett bord, vilket du verkar tro.

Som sagt, jag tappade min iPhone under en av de första dagarna jag hade den - den klarade sig alldeles utmärkt utan en skråma.

Apower skrev:

Vem, vid sina sinnes fulla bruk går och köper sig en iPhone som pensionär om man inte har någon som helst koll på teknik?

INGEN.
Skulle en pensionär köpa sig en iPhone så skulle han/hon ha en gnutta teknikkoll.

Min mamma är otroligt oteknisk, förstår i princip ingenting om tekniska prylar. Men till och med hon förstår att skydd är nödvändigt till de flesta elektroniska prylar. Om hon har förstått det, så förstår ALLA det.

Där har du oerhört fel.
En i min klass har en fyra och hon använder inte skydd. Redan där har jag överbevisat dig.
Och en jag känner kan  knappt sätta på en dator, men köpte ändå en iPhone. Hon hittade låsningsknappen efter tre månader. Överbevisad där också.

Men dina vänner är också fortfarande barn, bara det säger rätt mycket.
Överbevisad med ett par barn som konkreta exempel?

Vad vet du om ifall barn #1 kanske inte VILL HA något skydd?
Det finns en hel del som väljer att INTE använda skydd för att man betalat så mycket för designen. Fashionistas ser mobilen som en accessoar och ett fult, tjockt skydd runt om den förstör hela poängen med den.

Barn #2 är ANTAGLIGEN inte van vid andra datorer än sin egen. Jag har själv fått tänka efter ibland vart man sätter igång datorn när jag hjälper vissa kunder med deras datorer.

Om iPhone var barn #2s första smartphone kan det förklara rätt mycket. Det är först nu på senare tid som en dedikerad låsningsknapp börjat komma upp, och då främst på smartphones (eftersom det har hänt att man kommit åt saker när den legat i fickan, ringt upp folk osv). Om hon hade en äldre mobil är det inte så konstigt att hon inte hittade den efter 3 månader, själv tror jag att min mamma aldrig hade hittat den.

Du får nog tänka över det där med "oerhört fel".


Dessutom har du FORTFARANDE inte svarat på min fråga.
JoY_BoY_94 skrev:
Hur förklarar du då att iPhone har både bättre skärm och högre upplösning än DHD?

Tonight's the night.

20/02 -11 21:22 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Alltså har du "tillräckligt bra syn", vilket betyder att du själv medger att du ser dåligt.

Sluta haka upp dig på min syn. Jag ser felfritt, det där var bara en pik till dig. Jag har aldrig sagt någonting annat, men att du sedan väljer att tolka till höger och vänster bevisar bara att du helt enkelt är ute efter att vara elak. Trist, jag försöker faktiskt diskutera telefoner, men du klankar ner på min syn. Jag blir ledsen.


Alltså hade jag lika gärna kunnat ta in iPhone 3GS som en jämförelse.

Men varför skulle jag göra det när den inte befinner sig på samma våglängd som iPhone 4 eller DHD?

Detsamma gäller Desire, som inte heller befinner sig på samma våglängd och är fel mobil att jämföra med. Samsung Galaxy S är en bättre kandidat för en sådan jämförelse.

Det finns ingenting som hindrar mig ifrån att dra in en Nokia Classic som jämförelse. Sluta leka orakel, du bestämmer inte vilka mobiler som passar sig att jämföra med och inte jämföra med.


Samma här, men man spräcker inte glaset på en iPhone ifall man lägger den på ett bord, vilket du verkar tro.

Det där var ingenting jag hittade på.


Varför tackar du?

För att du visar omtanke och frågar om min syn. <3



Det var en fråga, inget påhopp.

Det var det inte alls det. Istället för att komma med usla bortförklaringar, erkänn att du gick åt fel håll i debatten och gå tillbaka till telefonen och inte min syn. Jag tror faktiskt att jag vet bättre än dig än min syn, ändå sitter du och säger att jag ser dåligt vilket än en tydlig krännking. Jag vill prata telefoner, vilket du inte verkar vilja. Tråkigt, du får jag helt enkelt dra mig ur, för jag har ingen lust att diskutera någonting annat i den här tråden än just telefoner.


Men dina vänner är också fortfarande barn, bara det säger rätt mycket.

Uhm, hon i exempel två är faktiskt 45 men ok. Jag tror hon bara tar det som en komplimang.


Hur förklarar du då att iPhone har både bättre skärm och högre upplösning än DHD?

Varför ska jag förklara det? Det ända jag kommenterat inom området är att DHD verkar ha stöd för uppspelning av HD vilket inte iPhone verkar ha. Djupare gick jag inte.

Gullig signatur, btw. Du verkar verkligen ta det på allvar. Det påminner mig om att jag ska skriva "Personangrepp = Minus XP". Eftersom jag ansökte som h-moderator känns det som att jag måste ta lite ansvar.


Tyvärr tänker jag inte besvara dig mer, då du gått utanför ämnet och börja klanka ned på min syn (som f.ö är felfri och jag har aldrig sett en bokstav fel på testerna i skolan).

7 år på fuska.nu

20/02 -11 21:44 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Vore bra om ni slutar med eran diskussion. Och som jag nämnt tidigare...

jonathan_94 skrev:
Skulle ni kunna ge mig lite teknisk info om mobilerna så man kan jämföra.

Skulle även vilja veta lite vad för appar man får med mobilerna. Vet att DHD får med en Navigatorapp (grats användning?) och att den kan "stöldsäkras" via HTC Sense.

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

21/02 -11 03:38 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

jonathan_94 skrev:
Skulle ni kunna ge mig lite teknisk info om mobilerna så man kan jämföra.

Tittade du på länken som JoY_BoY_94 länkade?

JoY_BoY_94 skrev:

http://yasirimran.blogspot.com/2011/0...

Där har du också en del saker bra saker och dåliga saker med båda telefonerna. Tänk på att vissa saker är mjukvarurelaterat och går att fixa med en app (både iPhone 4 och DHD).

21/02 -11 11:56 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Oj råkade missa den.

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

21/02 -11 16:18 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

jonathan_94 skrev:
Vore bra om ni slutar med eran diskussion.

Svar på det:
Apower_i_tidigare_inlägg skrev:

Tyvärr tänker jag inte besvara dig mer, då du gått utanför ämnet och börja klanka ned på min syn (som f.ö är felfri och jag har aldrig sett en bokstav fel på testerna i skolan).


Vill man enkelt jämföra dem specifikationsmässigt så gör man bara en jämförelse på prisjakt.
iPhone 4 specifikation: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=630392
DHD specifikation: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=712468

7 år på fuska.nu

21/02 -11 17:40 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Apower skrev:

Alltså hade jag lika gärna kunnat ta in iPhone 3GS som en jämförelse.

Men varför skulle jag göra det när den inte befinner sig på samma våglängd som iPhone 4 eller DHD?

Detsamma gäller Desire, som inte heller befinner sig på samma våglängd och är fel mobil att jämföra med. Samsung Galaxy S är en bättre kandidat för en sådan jämförelse.

Det finns ingenting som hindrar mig ifrån att dra in en Nokia Classic som jämförelse. Sluta leka orakel, du bestämmer inte vilka mobiler som passar sig att jämföra med och inte jämföra med.

Såklart det finns. TS söker en smartphone, en highend sådan.

Passar det sig verkligen att dra in en Nokia 3310 att jämföra med? Givetvis inte.

Desire och iPhone 4 befinner sig inte på samma våglängd och är därav en dålig jämförelse, punkt slut.

Dessutom vet jag uppenbart mer om smartphones än vad du gör. Därför är det min plikt att stöta undan sådana löjliga förslag.

Apower skrev:

Samma här, men man spräcker inte glaset på en iPhone ifall man lägger den på ett bord, vilket du verkar tro.

Det där var ingenting jag hittade på.

Inte jag heller, min egna mobil är ett fint exempel på det. Som åkt i golvet en gång och kommit upp utan en repa.

Apower skrev:

Varför tackar du?

För att du visar omtanke och frågar om min syn. <3

Men ändå tar du uppenbarligen illa upp?

Dessutom visade jag inte min omtanke, utan jag ville bara veta hur det låg till.

Apower skrev:


Det var en fråga, inget påhopp.

Det var det inte alls det. Istället för att komma med usla bortförklaringar, erkänn att du gick åt fel håll i debatten och gå tillbaka till telefonen och inte min syn. Jag tror faktiskt att jag vet bättre än dig än min syn, ändå sitter du och säger att jag ser dåligt vilket än en tydlig krännking. Jag vill prata telefoner, vilket du inte verkar vilja. Tråkigt, du får jag helt enkelt dra mig ur, för jag har ingen lust att diskutera någonting annat i den här tråden än just telefoner.

Tänker inte erkänna någonting, eftersom det inte var jag som gick åt fel håll i debatten från första början.

Jag har hela tiden både talat och viljat tala telefoner.

Det var DU som inte läste vad jag hade skrivit från första början, därav min fråga ifall du hade problem att se. Sedan drog jag slutsatsen att så måste vara fallet.

Apower skrev:

Men dina vänner är också fortfarande barn, bara det säger rätt mycket.

Uhm, hon i exempel två är faktiskt 45 men ok. Jag tror hon bara tar det som en komplimang.

Trevligt. Som sagt, min mamma hade ALDRIG hittat den.

Men sen så hade en iPhone dessutom varit den sista mobil hon köpt, ifall hon fått för sig att köpa en ny idag.

Det som förvånar mig är av vilken anledning som din vän köpte en iPhone från första början, den är ju så dålig...?

Apower skrev:

Hur förklarar du då att iPhone har både bättre skärm och högre upplösning än DHD?

Varför ska jag förklara det? Det ända jag kommenterat inom området är att DHD verkar ha stöd för uppspelning av HD vilket inte iPhone verkar ha. Djupare gick jag inte.

För att du _tror_ att iPhone inte klarar av HD-uppspelning. iPhone kan spela in i 720p, men enligt dig kan iPhonen inte ens spela upp filmen som man spelat in? Makes sense.

Apower skrev:
Gullig signatur, btw.

Tack. Våran diskussion påminde mig om min profil på SweClockers - där jag innehar samma mening på min signatur.

Apower skrev:
Du verkar verkligen ta det på allvar.

Såklart jag gör, det var ju jag som föreslog funktionen - då är det mitt jobb att försöka se till så att den används.

Apower skrev:
Det påminner mig om att jag ska skriva "Personangrepp = Minus XP".

Vad du skriver i din signatur är helt och hållet upp till dig, det är inget jag kan bestämma över.

Apower skrev:
Eftersom jag ansökte som h-moderator känns det som att jag måste ta lite ansvar.

Gör du så.

Apower skrev:
Tyvärr tänker jag inte besvara dig mer

Tack, men egentligen tror jag bara att du gjort det en gång - när du för första (och enda) gången citerade mig korrekt.

Apower skrev:
...då du gått utanför ämnet och börja klanka ned på min syn (som f.ö är felfri och jag har aldrig sett en bokstav fel på testerna i skolan).

Du har själv medgett att du har dålig syn, men ändå fortsätter du att påstå att du INTE har det? Du gör mig förvirrad.

Dessutom är det inte mitt fel att du inte läste vad jag skrev från första början. Det kan få vemsomhelst att tro att du är mentalt efterbliven eller bara har dålig syn.

Notera att jag inte tror att du är "mentalt efterbliven", utan endast "dålig syn".



jonathan_94 skrev:
jonathan_94 skrev:
Skulle ni kunna ge mig lite teknisk info om mobilerna så man kan jämföra.

Skulle även vilja veta lite vad för appar man får med mobilerna. Vet att DHD får med en Navigatorapp (grats användning?) och att den kan "stöldsäkras" via HTC Sense.

De flesta apps som du får med är inte speciellt bra någon av dem.

Båda mobilerna är praktiskt taget uppbyggda av apps, utan apps så är inte någon av mobilerna något värda att ha - eller ens värt köpet för den delen.

Tonight's the night.

22/02 -11 15:44 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Har fått ett större intresse för iPhone 4, men vill fortfarande ha en DHD. Vet inte vilken jag ska ha :(

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

23/02 -11 20:16 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Tack för eran hjälp. Det blev en iPhone 4 för er som vill veta.

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

23/02 -11 20:19 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

jonathan_94 skrev:
Tack för eran hjälp. Det blev en iPhone 4 för er som vill veta.

Intressant, jag hoppas att du blir nöjd :)

Men du var ju inte beredd att lägga så mycket extra?

Tonight's the night.

23/02 -11 20:29 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Hehe jo jag vet. Men det blev en iPhone 4 då alla rekommendera den över DHD.

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar