Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Idol är fejkat!

02/03 -11 11:40 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

Är det bara jag som tycker att program så som Idol är väldigt tråkiga just för att de är så uppenbart fejkade? Jag vet att många tycker att de är roliga ändå och att det är kul när de sjunger, men tyvärr så luras en del att tro att det är "på riktigt". En av mina bästa kompisar känner Calle som kom tvåa för ett par år sen och han har berättat en del grejer som jag tycker är lite tråkiga. T.ex. så får inte all träffa den riktiga idoljuryn med en gång, utan man måste först gå till en jury från TV4 som avgör om det blir bra TV eller inte. Jag kan ha förståelse för den juryn just för att den riktiga juryn kanske inte hinner med och träffa alla sökande, men ändå kan de väl ha en extra dag utan och behöva sända alla dagarna? Det är även tråkigt att TV4-juryn bedömer utefter vad som blir bra TV och inte, om alla får träffa den stora juryn så blir det ju bra TV i alla fall, då alla träffar juryn. Sedan kan de själva välja vad som ska sändas för att det ska bli bra TV, inte sitta där och bestämma det.

Dessutom så finns det "manus" på hur auditions och sådant skall gå till. Då menar jag inte rutinmässigt, utan återigen Bra-TV-mässigt. När de sökande springer ut med stora leenden eller ledsna, hängande huvuden, så är det för det mesta fejkat. Åtminstone så bestämmer producenten hur det ska se ut, för de gör tagningar på de sökande när de springer ut! De kan t.ex. säga så här till en som vunnit en biljett: "Du måste se gladare ut, ännu mer leenden!". Alltså "regisserar" de deras känslor, det tycker jag också är fel! Man ska väl få uttrycka sina känslor på sitt sätt och inte på TV:s sätt? Det finns så mycket som liksom förstör den "äkta" känslan i programmet, för det är ju en väldigt bra programidé. Detta är något jag anser ska fixas omgående, man kan ju inte tänka enbart på tittarsiffrorna, även om jag tror att de skulle gå upp om de gjorde programmet mer äkta!



"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

02/03 -11 15:08 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

men erkänn hur tråkigt idol skulle vara om det inte var så.

"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

03/03 -11 00:50 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Game_ninja skrev:
men erkänn hur tråkigt idol skulle vara om det inte var så.

Hur menar du då? Skulle det vara tråkigt om man inte fick se förkrossade människor på TV, eller?

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

03/03 -11 02:46 Emomilol

Emomilol

5839 XP 2268 inlägg

ravirento skrev:
Jag vet att många tycker att de är roliga ändå och att det är kul när de sjunger


Lol'd so hard. Sjukt kul att kolla på folk som sjunger. :p Idol är tråkigt och kommer alltid att vara det imo.

03/03 -11 09:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

De flesta tv-program är ju "fejkade"...

03/03 -11 15:44 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Jag kan ha förståelse för den juryn just för att den riktiga juryn kanske inte hinner med och träffa alla sökande, men ändå kan de väl ha en extra dag utan och behöva sända alla dagarna? Det är även tråkigt att TV4-juryn bedömer utefter vad som blir bra TV och inte, om alla får träffa den stora juryn så blir det ju bra TV i alla fall, då alla träffar juryn.


Skulle nog kosta betydligt mer pengar för kanalen med en extra dag.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

04/03 -11 09:52 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

en extra dag skulle inte räcka. behövs typ 8 dygn bara för att gå igenom alla tävlande i göteborg (3 tusen sökande i gbg, det var totalt 12 tusen sökande 2010) om juryn ska lyssna på alla. Tar alltså ungefär 2-3 veckor, om vi låtsas att varje audition tar 2-4 minuter.

sen efter 2-3 veckor så har de ju 9000 sökande kvar också i resten av städerna.

Jag tror inte någon TV-kanal (eller jury för den delen) vill lägga ner månader på auditions.

19/03 -11 19:06 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Allt har blvit sämre med tiden. När man var lite fanns det så bra saker som t.ex Bananer i Pyjamas, Teletubbies (haha) , och på t.ex disney fanns det Tarzan, Lilo & Stitch, nu är det sånt som På kroken, Shake it up, Lycka till Charlie och massa annat skit. Saknar gamla goda tiden!

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

02/04 -11 17:14 GammelSmurf

GammelSmurf

108 XP 21 inlägg

Jag tycker idol juryn är så extremt elaka också. Det är ju massor av "auditions" innan programmet förstår väl alla hoppas jag, men då väljer de ju ganska uppenbart ut massa människor och säger att de är jättebra, för att de sedan ska kunna såga person på teve. Jävligt elakt och onödigt tycker jag. Bara för att tittarna tycker det är kul, Idioter!
Jag kollar inte på Idol.

"Don't get a divorce, get a donut!"

07/04 -11 18:55 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

GammelSmurf skrev:
Jag tycker idol juryn är så extremt elaka också. Det är ju massor av "auditions" innan programmet förstår väl alla hoppas jag, men då väljer de ju ganska uppenbart ut massa människor och säger att de är jättebra, för att de sedan ska kunna såga person på teve. Jävligt elakt och onödigt tycker jag. Bara för att tittarna tycker det är kul, Idioter!
Jag kollar inte på Idol.


Konstigt, eftersom du nyss berättade precis hur allt går till där?



Vad ska man säga om de där då? Allt handlar ju om att kanalen ska gå + i pengar, och att de ska komma någon ur programet som kan bli någoting som skivbolaget kan tjäna ännu mer pengar på då programet är slut. Tyvärr så försvinner väldigt många av artisterna som vinner efter ett tag. Inte många som blivit något.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

12/04 -11 20:09 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Kyssen skrev:
Allt har blvit sämre med tiden. När man var lite fanns det så bra saker som t.ex Bananer i Pyjamas, Teletubbies (haha) , och på t.ex disney fanns det Tarzan, Lilo & Stitch, nu är det sånt som På kroken, Shake it up, Lycka till Charlie och massa annat skit. Saknar gamla goda tiden!

Någon kollar Disney Channel ^^

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

13/04 -11 17:45 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Lespooo skrev:
Kyssen skrev:
Allt har blvit sämre med tiden. När man var lite fanns det så bra saker som t.ex Bananer i Pyjamas, Teletubbies (haha) , och på t.ex disney fanns det Tarzan, Lilo & Stitch, nu är det sånt som På kroken, Shake it up, Lycka till Charlie och massa annat skit. Saknar gamla goda tiden!

Någon kollar Disney Channel ^^

Jupp ;p

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar