Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pågående omstrukturering i forumet

Svara
10/05 -11 18:09 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Anser bara att det kan vara ganska stor skillnad på samma spel mellan olika konsoler. Fast det kanske bara är jag som har fel.

10/05 -11 18:14 GomuGomuNo

GomuGomuNo

2996 XP 468 inlägg

Tycker det hade varit bättre med t.ex. Nintendo, Sony och Microsoft.

Jag kan äta O´boy men inte fucking mjölk.

Och älgkött, det kastar man INTE!

10/05 -11 18:48 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Låter vettigt, men är lite fundersam över missförstånden med mera som kan uppstå då de olika konsolerna versioner av spel kan skilja sig som t.ex FIFA 11 till Wii och till PS3 där skillnaden är väldigt stor.

7 år på fuska.nu

10/05 -11 20:42 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Apower skrev:
Låter vettigt, men är lite fundersam över missförstånden med mera som kan uppstå då de olika konsolerna versioner av spel kan skilja sig som t.ex FIFA 11 till Wii och till PS3 där skillnaden är väldigt stor.

Startar du en tråd om tex. MW2, skriv MW2 Ps3 i rubriken...

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

10/05 -11 21:01 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Lespooo skrev:
Apower skrev:
Låter vettigt, men är lite fundersam över missförstånden med mera som kan uppstå då de olika konsolerna versioner av spel kan skilja sig som t.ex FIFA 11 till Wii och till PS3 där skillnaden är väldigt stor.

Startar du en tråd om tex. MW2, skriv MW2 Ps3 i rubriken...

Lätt att säga till mig såhär ja, men det ska alla veta om. Och om man diskuterar är risken stor att någon säger (exempel) "Det är svåra kontroller, jag tycker att skottknappen inte borde vara X (Xbox) medan då en PS3 spelare säger "Vadå X? Det är ju passning."
Du förstår, det är inte enkelt. Samtidigt så är det inget jätteproblem, men det är någonting som vi definitivt kommer stöta på p.g.a omstruktureringarna, men det fördelarna väger nog över den här nackdelen, samt de andra som finns, dock onämnda.

7 år på fuska.nu

10/05 -11 22:48 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Apower skrev:
Lespooo skrev:
Apower skrev:
Låter vettigt, men är lite fundersam över missförstånden med mera som kan uppstå då de olika konsolerna versioner av spel kan skilja sig som t.ex FIFA 11 till Wii och till PS3 där skillnaden är väldigt stor.

Startar du en tråd om tex. MW2, skriv MW2 Ps3 i rubriken...

Lätt att säga till mig såhär ja, men det ska alla veta om. Och om man diskuterar är risken stor att någon säger (exempel) "Det är svåra kontroller, jag tycker att skottknappen inte borde vara X (Xbox) medan då en PS3 spelare säger "Vadå X? Det är ju passning."
Du förstår, det är inte enkelt. Samtidigt så är det inget jätteproblem, men det är någonting som vi definitivt kommer stöta på p.g.a omstruktureringarna, men det fördelarna väger nog över den här nackdelen, samt de andra som finns, dock onämnda.

tror inte nån på f.nu inte fattar att man menar krysslåda då...

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

10/05 -11 22:53 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Lespooo: Tänk även på att X finns till både PlayStation 3 och Xbox 360. Blir det inte värre när det gäller knappen "A"? Knappen är en huvudknapp på Xbox 360, Wii och även en knapp som man går till vänster på i en del spel på PC. Det vill säga, en knapp som används flitigt på åtminstone tre konsoler.

10/05 -11 23:28 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

När jag skrev mitt förra inlägg tänkte jag "vad fasen, kan inte hitta var nivån ligger..." men jag tänkte inte mer på det. Nu när ni sitter och diskuterar förvirring angående knapptryckningar böjde jag mig ned och tittade, fick något som kändes som ryggskott, men där nere var dej ju; den otroligt lågt lagda nivån!

Om man vill diskutera knapptryckningar eller kontroller så är det ju bara att säga vilken konsol man syftar på. Den överhängande fördelen med detta är ju att om ett spel släpps till tre konsoler så får man hjälp tre gånger så snabbt. Dessutom öppnar det nya dörrar för trådar som "Vilket Halospel var/är bäst?".

Have I ever told you the definition of insanity?

17/05 -11 13:41 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Ok.

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

26/08 -11 07:38 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

GomuGomuNo skrev:
Tycker det hade varit bättre med t.ex. Nintendo, Sony och Microsoft.

Nja, mer som: EA, Activision och Ubisoft

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar