Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Angående fuskkategorierna

09/05 -11 23:07 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Jag kom precis på att det inte fanns någon tråd skapat om detta, som jag känner till i alla fall. Lite pinsamt, men bättre sent än aldrig...

Som ni säkert redan har märkt har det sedan slutet av april varit möjligt att skapa sin egen fuskkategori när man skickar in ett nytt fusk. Detta är en ny funktion för att medlemmar lättare ska hitta det fusk man är ute efter istället för att gå igenom 20 fusk som heter Tips/Tricks. De gamla kategorierna är kvar, men de väljs inte längre via en rullgardinsmeny.

Jag kommer nu att besvara några av de frågor jag antar att ni har.

---

Vilken kategori ska mitt fusk ha?

Det beror lite på. Här är våra generella tips:

* Tips = Små enkla tips och tricks, t.ex. om hur man låser upp något eller hur man får något speciellt.

* Guide = Längre och mer detaljerade listor. Kan vara  hur man klarar en viss bana eller beskrivningar på alla karaktärer i ett spel.

* Fusk = Användandet av glitchar/buggar i spelet. Saker som egentligen inte ska gå att göra, men som ändå fungerar.

* Koder = Ganska självklar kategori. Allt man kan knappa in för att låsa upp saker i spelet.

* Gameshark/Action replay = Alla GS/AR-koder, helt enkelt.

---

Hur gör jag för att döpa mitt fusk?

Först och främst hittar du vilken av ovanstående kategorier som fusket passar in i. Sedan kollar du igenom ditt fusk och ser vad det egentligen handlar om. Skriv sedan kategorin och ditt fusknamn (alltså t.ex. Tips: Lås upp Luigi). Detta gäller för kategorierna:

* Tips = Tips: [ditt fusknamn] (vid många tips i fusket döp det till Tips: Blandade tips)

* Guide = Guide: [ditt fusknamn]

* Fusk = Fusk: [ditt fusknamn]

* Koder = Koder (inget annat namn behövs)

* Gameshark/Action replay = Gameshark/Action replay (inget annat namn behövs)

Se exempelspelet här:
http://www.fuska.nu/spel/gameboy/pokm...

---

Något annat jag ska tänka på?

Ja. I dagsläget klarar namnen bara av 40 tecken vardera, så var kortfattad.

En annan sak som är aktuell är att alla Koder- och GS/AR-fusk kommer att slås ihop till ett fusk. Detta betyder att vår målsättning är att det max ska finnas ett Koder-fusk och ett GS/AR-fusk till varje spel. Därför när det skickas in ett Koder-fusk eller GS/AR-fusk så finns det en chans att det slås ihop med ett redan befintligt fusk av samma typ, men ni får ändå den XP ni förtjänar för fusket såklart.



~ Kigsz ~

2002-2012

10/05 -11 07:53 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id=2138841

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

10/05 -11 08:40 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

varför ens ändra det här när ni endå aldrig godkänner fusk/speltester? :)

Wii U PS4 XBone PC

10/05 -11 09:18 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

MartinMilk skrev:
varför ens ändra det här när ni endå aldrig godkänner fusk/speltester? :)

(h)moderatorerna validerar inte?
Tack, då vet jag >:

Låter bra f.ö.

10/05 -11 11:33 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

MartinMilk skrev:
varför ens ändra det här när ni endå aldrig godkänner fusk/speltester? :)

U mad?

Kigsz skrev:
Därför när det skickas in ett Koder-fusk eller GS/AR-fusk så finns det en chans att det slås ihop med ett redan befintligt fusk av samma typ, men ni får ändå den XP ni förtjänar för fusket såklart.

Hur fungerar detta rent tekniskt? Ges XP ut manuellt via XP-Admin eller har FIQ utvecklat någon imbafunktion?

Står det fortfarande bara en medlem som skribent, eller får alla credits?

10/05 -11 15:17 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Void skrev:
MartinMilk skrev:
varför ens ändra det här när ni endå aldrig godkänner fusk/speltester? :)

U mad?

Kigsz skrev:
Därför när det skickas in ett Koder-fusk eller GS/AR-fusk så finns det en chans att det slås ihop med ett redan befintligt fusk av samma typ, men ni får ändå den XP ni förtjänar för fusket såklart.

Hur fungerar detta rent tekniskt? Ges XP ut manuellt via XP-Admin eller har FIQ utvecklat någon imbafunktion?

Står det fortfarande bara en medlem som skribent, eller får alla credits?

Fusket godkänns, XP delas ut, fusket tas bort.

Np

Och det är fortfarande bara en medlem som står som skapare.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

10/05 -11 18:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

MartinMilk skrev:
varför ens ändra det här när ni endå aldrig godkänner fusk/speltester? :)


Lol, håller fullkomligt med ;)

10/05 -11 21:13 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg


Har inget med denna tråd att göra...

MartinMilk skrev:
varför ens ändra det här när ni endå aldrig godkänner fusk/speltester? :)

Gör vi, men det tar tid. Vi har förlorat några riktigt bra medhjälpare nu under senare tiden, vilket såklart gör att det tar längre tid att validera fusk och tester.

~ Kigsz ~

2002-2012

11/05 -11 06:28 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Kigsz skrev:

Har inget med denna tråd att göra...



Sure does!

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

11/05 -11 06:34 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

19Robb92: Notera skillnaden mellan fuskkategorier (d.v.s. de kategorier som man väljer när man skickar in ett fusk) och forumsnamn med mera (d.v.s. forumets struktur, underforum med mera).

GoldenMew rapporterade i tråden du länkade till om att forumet omstruktureras, medan Kigz pratar om att kategorierna till fusk nu kan väljas efter eget val.

Kigsz: Hur blir det med fusk som redan är inskickade? Kan man be er (hjälp)moderatorer att redigera en kategori om fusket skickades in innan de nya kategorierna kom till?

13/05 -11 15:00 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Kigsz skrev:

Har inget med denna tråd att göra...

MartinMilk skrev:
varför ens ändra det här när ni endå aldrig godkänner fusk/speltester? :)

Gör vi, men det tar tid. Vi har förlorat några riktigt bra medhjälpare nu under senare tiden, vilket såklart gör att det tar längre tid att validera fusk och tester.



Mmm, sure med det där sista menar du? Ett fusk som jag fick godkändt i början av mars är fortfarande ett av sidans nyaste fusk....

15/05 -11 19:11 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

The_new_cake skrev:
Kigsz: Hur blir det med fusk som redan är inskickade? Kan man be er (hjälp)moderatorer att redigera en kategori om fusket skickades in innan de nya kategorierna kom till?

Absolut. Vissa spelserier är helt fixade (typ Zelda-serien), så det går hur bra som helst.

Squirtle skrev:
Mmm, sure med det där sista menar du? Ett fusk som jag fick godkändt i början av mars är fortfarande ett av sidans nyaste fusk....

I vilken lista då?

~ Kigsz ~

2002-2012

15/05 -11 19:15 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Kigsz skrev:
The_new_cake skrev:
Kigsz: Hur blir det med fusk som redan är inskickade? Kan man be er (hjälp)moderatorer att redigera en kategori om fusket skickades in innan de nya kategorierna kom till?

Absolut. Vissa spelserier är helt fixade (typ Zelda-serien), så det går hur bra som helst.

Squirtle skrev:
Mmm, sure med det där sista menar du? Ett fusk som jag fick godkändt i början av mars är fortfarande ett av sidans nyaste fusk....

I vilken lista då?



Den på startsidan, men jag tror det (som tur) är borta nu- den var kanske sent uppdaterad

15/05 -11 20:09 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Kan vara så att cachen uppdateras långsamt, för enligt direktstatistik kommer det i genomsnitt några fusk per dag.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

17/05 -11 13:44 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Äntligen lite nya ändringar till speltest/fusk :D

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar