Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Universum's stora frågor

Svara
28/06 -11 17:58 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Kyssen skrev:
19Robb92 skrev:
Kyssen skrev:
vad skapade den explosionen då?

Två koliderande solsystem.

och vad skapades  den av?

Stoft och molekyler.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

28/06 -11 20:24 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

19Robb92 skrev:
Kyssen skrev:
19Robb92 skrev:
Kyssen skrev:
vad skapade den explosionen då?

Två koliderande solsystem.

och vad skapades  den av?

Stoft och molekyler.


Vad hon kommer säga: Och vad skapades dem av?

28/06 -11 21:52 Faceless

Faceless

1107 XP 32 inlägg

Kyssen skrev:
Hur skapades universum?

När tar universum slut?

Finns det fler planeter än jorden som har liv?


Vad tror ni?


1. Enligt ekvationer som man härlett utifrån de uppgifter man har så började universum, dvs vårt tid och rum, expandera. Vad som finns utanför och före universum är odefinierad enligt matematiken, och således finns inget svar på det. Det finns just nu inte heller något svar på varför tidsrummet började utvidga sig. Universum skapades bara utifrån Big Bang (notera att big bang inte är något explosion, det är en expandering som fortfarande pågår).

2. Enligt forskning och matematisk fysikaliska beräkningar så finns det inget slut på universum, för den expanderar kontinuerligt, men kan teoretiskt sätt också krympa. Huruvida om det verkligen är möjligt eller inte försöker man hitta ett svar på.

3. Möjligen. Om Jorden finns och universum är så stor som den är så finns det mer eller mindre sannolikhet för att liv existerar på annat håll. Vi letar fortfarande.

Intresserar mig för anime och manga, därtill också japansk rockmusik. Med det sagt skriver jag på fritiden för ikikata, och webbdesignar.

28/06 -11 22:37 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Jag själv tror att den alltid har funnits. Tror inte att det var en Explosion (Big Bang) som grundade jorden direkt.

Svårt att säga, tror inte att jorden kommer gå under.

Enligt forskarna så finns det liv på mars (om jag inte minns helt fel (?)).
Så enligt forskarna; ja.

29/06 -11 11:52 Stegosaurus

Stegosaurus

6532 XP 330 inlägg

19Robb92 skrev:
Två koliderande solsystem.

Två kolliderande solsystem? Jag tror att två solsystem är lite för små för att kunna ge upphov till ett helt universum.

29/06 -11 22:10 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

ToonLink skrev:
Jag själv tror att den alltid har funnits. Tror inte att det var en Explosion (Big Bang) som grundade jorden direkt.

Svårt att säga, tror inte att jorden kommer gå under.

Enligt forskarna så finns det liv på mars (om jag inte minns helt fel (?)).
Så enligt forskarna; ja.


Du har helt korrekt på punkt 3. forskare har även kunnat bevisa att hela hav och sjöar har funnits på Mars. Så vi har liv i universum, ja.

29/06 -11 23:03 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Munchkin skrev:
ToonLink skrev:
Jag själv tror att den alltid har funnits. Tror inte att det var en Explosion (Big Bang) som grundade jorden direkt.

Svårt att säga, tror inte att jorden kommer gå under.

Enligt forskarna så finns det liv på mars (om jag inte minns helt fel (?)).
Så enligt forskarna; ja.


Du har helt korrekt på punkt 3. forskare har även kunnat bevisa att hela hav och sjöar har funnits på Mars. Så vi har liv i universum, ja.

Det finns inga bevis för liv på mars... Vad jag vet så vet forskarna bara att mars kan ha förutsättningar för liv, dvs vatten mm.

Coucou

30/06 -11 08:42 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Fix_d skrev:
Munchkin skrev:
ToonLink skrev:
Jag själv tror att den alltid har funnits. Tror inte att det var en Explosion (Big Bang) som grundade jorden direkt.

Svårt att säga, tror inte att jorden kommer gå under.

Enligt forskarna så finns det liv på mars (om jag inte minns helt fel (?)).
Så enligt forskarna; ja.


de har hittat små döda livsformer på mars, lika stor som en bakterie. De har hittat uttorkade flodbäddar också.

Du har helt korrekt på punkt 3. forskare har även kunnat bevisa att hela hav och sjöar har funnits på Mars. Så vi har liv i universum, ja.

Det finns inga bevis för liv på mars... Vad jag vet så vet forskarna bara att mars kan ha förutsättningar för liv, dvs vatten mm.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar