Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Whyyyyyyyyyy???

Svara
21/09 -11 18:59 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Fix_d skrev:

Det var det jag menade, och jag tror att det kan bli en bieffekt av bättre konsoler. När konsolerna klarar riktigt bra grafik så vill spelarna så klart få ut det mesta av konsolerna. Detta kan få utvecklarna att satsa för mycket på grafiken och för lite på att faktiskt göra ett bra spel.

Jo, precis. I så fall håller jag helt klart med dig. Egentligen borde speltillverkare bara dissa fansen och köra på vad dem tycker fungerar.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

21/09 -11 22:23 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Nya konsoler kommer kosta massor med pengar, både för konsumenter och utvecklare... men en dag måste steget tas. Fast jag ser inte varför någon skulle ha så bråttom i nuläget. Visst, PC drar iväg, men det försämrar ju inte försäljningen av dagens konsoler. Microsoft har Kinect, Sony har Vita, alla är glada.
Visst, jag vill också ha PS4, älskar ny hårdvara, men Vita och PS3 tar mina pengar 2012.
Dock så kommer jag nog ändra uppfattning helt när Killzone 4 utannonseras till PS3... När PC är så långt före att Killzone inte imponerar längre, då är något verkligen fel. XD

Want some chocolate?

22/09 -11 17:38 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

jag tycker dock att det är lite tidigt att utannonsera ett ps4 och med tanke på att ps2 levde på i runt 10 år och att ps3 har ju 1080p grafik redan o blue ray spelare o allt vad den har. jag vet inte vad ni tycker men jag tycker i alla fall att ps4 kanske borde komma runt sommaren 2013?

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

22/09 -11 18:12 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

DarkMasters skrev:
jag tycker dock att det är lite tidigt att utannonsera ett ps4 och med tanke på att ps2 levde på i runt 10 år och att ps3 har ju 1080p grafik redan o blue ray spelare o allt vad den har. jag vet inte vad ni tycker men jag tycker i alla fall att ps4 kanske borde komma runt sommaren 2013?

Jag tror inte att den kommer tidigare än 2013. Jag tror till och med Nintendo kommer skjuta upp releasen av sitt nästa system till slutet av 2012 så dem kan få en bättre lansering än av 3DS (Vilket inte var en superbra lansering enligt dem själva).

Men Ps2 levde ju inte i 10 år rent generationsmässigt. Den släpptes 2000 och Ps3 släpptes 2006, så den levde praktiskt taget 6år i helhet. Men Sony fortsatte sälja den efter att Ps3 släppts ändå. (Och dem kommer säkert göra samma sak med Ps3, dvs fortsätta sälja den i symbios med Ps4).

repli skrev:
Killzone inte imponerar längre, då är något verkligen fel. XD

Själv skulle jag byta ut Killzone mot Uncharted, men sant ändå ;)

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

23/09 -11 16:36 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

nae men de gjorde spel för den i typ 10 år ;)

jag håller med om det där sista om uncharted förresten!!

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

23/09 -11 22:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen daniel79

Men det är så jobbigt har man köpt ett 3ds snart kommer det väll komma ett 3ds xl som man typ måste ha. så köper man ps4 så kommer ps5 nästa år jätte drygt.

23/09 -11 22:33 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

daniel79 skrev:
Men det är så jobbigt har man köpt ett 3ds snart kommer det väll komma ett 3ds xl som man typ måste ha. så köper man ps4 så kommer ps5 nästa år jätte drygt.

Varför skulle du vilja ha en 3ds xl (om den ens kommer) när du har en 3ds? Xl har ju bara lite större skärm.

Och varför skulle det komma en ps5 ett år efter ps4?? Meningen med en ny konsol är ju att den ska vara bättre en den förra, och på ett år skulle man inte hinna göra några förbättringar.

(????)??

25/09 -11 12:41 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

repli skrev:
Nya konsoler kommer kosta massor med pengar, både för konsumenter och utvecklare... men en dag måste steget tas. Fast jag ser inte varför någon skulle ha så bråttom i nuläget. Visst, PC drar iväg, men det försämrar ju inte försäljningen av dagens konsoler. Microsoft har Kinect, Sony har Vita, alla är glada.
Visst, jag vill också ha PS4, älskar ny hårdvara, men Vita och PS3 tar mina pengar 2012.
Dock så kommer jag nog ändra uppfattning helt när Killzone 4 utannonseras till PS3... När PC är så långt före att Killzone inte imponerar längre, då är något verkligen fel. XD

Killzone 3 var ju inte stört bra i grafik det helle.. Dom har ju gjort saker blurriga osv för att det ska se bra ut på avstånd. Testat att gå nära te.x en vägg? Då ser du hur förskräckligt fult det ser ut ;)

Wii U PS4 XBone PC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar