Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



NDS R4DS+TTDS Problem

09/12 -11 00:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen J0KUc

Hej. Jag var i Turkiet i somras. Där köpte jag ett NDS kort som innehöll 150 spel. Jag köpte det men märkte att allt var på tyska och jag förstod ingenting. Spelen fungerade utmärkt men när jag skulle avsluta eller liknande visste jag inte vad jag skulle trycka på så då fick jag nog. Jag gick in på datorn tog MicroSD kortet och tog bort ALLA filer på det eftersom jag hade tänkt att skaffa den engelska verisionen. Sedan gick jag in på R4 ds hemsidan och laddade ner filerna som behövdes. Jag lade in dem på MicroSD kortet och sen MSD kortet in i NDS kortet. När jag startade det blev skärmen helt vit och frös. Så jag tog bort R4 filerna och testade med TTDS eftersom mitt kort var lite udda, det är rött och det står ingenting på det men i menyn så får man välja om man ska använda R4 eller TT. Men när jag hade laddat ner filerna för TTDS och lagt in dem fick jag ännu en gång två vita skärmar. Hur får jag skiten att funka? Har ju laddat ner setup filerna men nej. MSD kortet är det inget fel på btw. En sak till. Om jag sätter i NDS kortet UTAN något MSD kort i det så finns fortfarande iconen för "150 games in one" kvar i NDS menyn. Det tycker jag är lite konstigt. Det skulle betyda mycket ifall någon skulle kunna hjälpa mig att få detta att fungera. Men jag har testat det mesta utan framsteg. Här är några sidor jag har läst lite på men dock inte förstår mig på. http://www.gbatemp.net/topic/140333-new-dstt...  http://www.club.dealextreme.com/forums/Forum...  http://www.answers.yahoo.com/question/index?...

09/12 -11 07:07 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

WTF 150 SPEL?!?!?!

Ride The Lightning

09/12 -11 18:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen J0KUc

PS3GAMER skrev:
WTF 150 SPEL?!?!?!


Ja, det är en ganska vanlig sak som man kan köpa i länder som t.ex Turkiet. Det fanns en med 300 spel också.

09/12 -11 18:34 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

J0KUc skrev:
Turkiet

Tror att jag hittade problemet^. Av min erfarenhet så är inte elektroniska saker köpta i sådana länder särskilt pålitliga. Brukade köpa GBA spel där men efter att man har köpt en del fejk/icke fungerande spel så fick jag nog. I värsta fall så har det väl förstört ditt NDS, men ge inte upp!

Coucou

10/12 -11 02:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen J0KUc

Fix_d skrev:
J0KUc skrev:
Turkiet

Tror att jag hittade problemet^. Av min erfarenhet så är inte elektroniska saker köpta i sådana länder särskilt pålitliga. Brukade köpa GBA spel där men efter att man har köpt en del fejk/icke fungerande spel så fick jag nog. I värsta fall så har det väl förstört ditt NDS, men ge inte upp!


T__T


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar