Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Katawa Shoujo

Svara
03/01 -12 03:46 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Awww yeah, imorgon släpps det. Är era kroppar redo för handikappsex?

03/01 -12 05:11 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

I'm ready!

03/01 -12 19:37 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

http://katawa-shoujo.com/

Insåg hur dumt det var av mig att itne posta en länk, då de flesta vet antagligen inte vad KS är.

03/01 -12 20:58 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

^ Bra idé.

Jag har inte så stor koll på VNs, men dom brukar vara kul att spela lite då och då.
Eftersom du skapade en tråd om KS så kan jag ge det en chans~

03/01 -12 21:11 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Do so. Vilka har du spelat förresten? Om du inte spelat Saya no Uta så är jag extremt besviken.

04/01 -12 00:50 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

Sorry, men tack för tipset. (:
Några andra man bör spela?
Och känner du till någon bra som nyligen kommit ut men ännu inte har en translation?
Har mest spelat randoms. Monmusu Quest och Fate/stay night är dom jag kan komma på rakt av...

04/01 -12 02:05 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag har ingen större koll heller på VNs, så jag vet inte några andra än de som är mainstream. Nasu (Fate/Stay Night, Tsukihime) skriver 2 nya vet jag.
Varför ska det vara en ny utan översättning? Om du vill översätta själv så skulle jag personligen föredra om du kan hjälpa de som översätter Fate/Hollow Ataraxia. Som det går nu så kommer den aldrig bli översatt. Om du bara vill läsa på japanska så är det inget problem, bara undvika översättningspatchen.

Iaf, några jag kan rekommendera är Planetarian, Higurashi no Naku Koro ni, Umineko no Naku Koro ni, Tsukihime, G-Senjou no Maou (personligen så gillar jag dock inte den. Protagonisten är det största kukhuvudet någonsin. andra tycker det är en av de bästa sakerna någonsin.), Ever17, Yume Miru Kusuri, Utawararerumono, Kira*Kira och Narcissu.

Av min egna åsikt att döma så är Saya no Uta otvivelaktigt bäst, med Fate/Stay Night som tvåa (Dat Lancer). Om du har ett DS så är 999 väldigt bra.

Och även om den inte är någon favorit så är Kara no Shoujo värt att spela bara för soundtracket.

04/01 -12 02:57 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

Tack! Ska kolla in dom lite senare då.

Tråkigt. Skulle gärna hjälpa dom, men jag känner inte att jag skulle kunna göra en kvalitativ översättning riktigt än. Har dock aldrig testat.

Tänkte väl mest om du hade någon ny, okänd pärla på lager, bara för att se hur den var. För jag antar att dom flesta som är mainstream översätts (ganska snabbt?). Men skippa patchen fungerar alltid.
Det bästa är väl om jag själv letar runt på Comiket eller något för att hitta dom som är mindre mainstream. <:

04/01 -12 03:23 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Så jättesnabbt översätts de inte. Rance Quest, uppföljaren till det älskade Sengoku Rance släpptes i augusti och har fortfarande inte översatts.

Om du ska ha någon gömd pärla så är den inte översatt. Min japanska (welpaboo) är inte bättre än att jag kan kanan så jag har inte utforskat några av dem.

Ska du till Comiket 82 förresten? Damyumn, jag är jelly om det är fallet.  Kan man smuggla in lolidoujins i sverige? Vill ha en stor Inuboshisektion i bokhyllan så jag ser helt dum i huvudet ut, men det ska vara illeglat här.

Sak till här, har du en MAL? jag som är superexpert (ironi. den är otydlig på internet.) kan enklare betämma vilka VNs som skulle passa dig isf.

04/01 -12 04:03 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

Där ser man~ Är som sagt inte så insatt.
Men kul, då addar jag det på listan!

Blir nog inte C82. :/
Troligen väntar jag till nästa år innan jag åker tillbaka dit. Är dyrt. D:
Haha, det vore något. Så länge inte nån butthurt person får reda på det så...

Har ingen MAL, men tack ändå.
Jag brukar gilla det mesta.

04/01 -12 04:22 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Rance Quest och Sengoku Rance är dock inte strängt VNs. De är mer riktiga spel än VN. Men det spelar inte någon roll, för Rance är den bästa protagonisten någonsin.

Tråkigt med C82. Synd att det inte finns något liknande i sverige som inte är hemskt dåligt.

Ok denn, har du några favoriter du kan nämna iallafall? Av din bild att döma så antar jag att du gillar Elfen Lied. Den har samma element som Saya no Uta; BAAAW, skräck, romans. När den nämns så kan jag berätta att den är skriven av Urubochi Gen (Madoka, Fate/Zero, Demonbane). Blev väldigt besviken på Madoka efter SnU.

Har 2 pärlor förresten. Tror jag. Jag vet ärligt talat inte hur kända de är, men jag har aldrig hört de nämnas från mer än en person. Ingen av dem är VN dock, båda är doujins.
Onani Master Kurosawa och RE-TAKE.

OMK är en "coming of age" historia. Den har en av de bäst uttänkta protagonister jag sett. När jag läste den så kunde jag relatera så bra med honom att det nästan var läskigt. Det ledde till att allt som hände honom i boken åkte ut över läsaren. Otroliga känslor över denna. Mådde dåligt i flera dagar efter att jag läste den.

RE-TAKE är en hentaidoujin baserad på NGE. Den är perfekt. Allt är på maximal nivå och kan inte förbättras. Trots att det är en hentaidoujin så ligger handlingen och karaktärerna i fokus. Jag skulle säga att det är den bästa delen av NGE och bättre än End of Evangelion (älskade de också).

Värt att nämna att de 2 är de enda serierna jag skulle ge 10/10 rakt av. Saya no Uta är också en 10/10 btw. Många manliga och omanliga tårar fälldes av alla de 3.

Om du inte har sett Boku no Pico eller Gun-dou Musashi så har din åsikt ingen vikt. De är animus svar på Don Quixote och Les Miserables.

04/01 -12 05:26 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

Det gör inget så länge det är bra. Oavsett om det är mer som ett riktigt spel eller en doujin. <:

Håller med, det är synd.

Hmm, kan dra några random.
Bokurano är lite intressant med nice OP. Lucky Star är lul. Clannad är win. Haruhi är gud. Skräck är alltid trevligt.
Har du spelat Clannad VN och isf, är den bra?
Gillar dom elementen så jag ser fram emot att spela SnU. :)
Jag antar att Madoka inte är någon du rekommenderar då?

OMK låter riktigt intressant.

NGE är nice så RE-TAKE verkar bra.

Haha, jag får försöka se dom snart~
Nån fansub du rekommenderar till Gun-dou Musashi eller bör jag kolla RAW?

Tack för alla tips i alla fall. Det uppskattas. (:
Keep 'em coming~

04/01 -12 06:09 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag har ärligt talat inte sett eller läst Bokurano, men jag kan sjunga vinjetten. Och jag har inte ens hört den fler än 2 gånger. Jag har dock mangon på hårddisken.

Personligen så tyckte jag inte LS eller Clannad var något vidare. After Story var bra, men inte första. Haruhi var bra, säsong2 var största trollet sedan MGS2, men Dissappearance gjorde upp för det. Big time.

Jag har inte spelat mycket av Clannad VNn. Jag har dock läst andra av Key såsom Planetarian (9/10) och Air. Båda dem var bra.

Aw shit, har du inte sett Madoka? Det är ju den största animen från 2011. Gå och kolla på den nu. Den var bra, men inte lika bra som jag förväntade mig.

Jag skojade om Boku no Pico och Gun-dou Musashi. Antar att du vet vad Boku no Pico är. GDM är så dåligt att det blir bra. Om du kan så är RAW bäst. Det ger dig mest tid att beundra den vackra animationen. http://www.youtube.com/watch?v=H7urUY...
Länk relaterad.
Fuck Code Gayass, Gun-dou Musashi är AOTY 2006.

Iaf, här kommer några fler ifall du vill ha. Återigen vet jag inte hur kända de är.

Allt som Noboyuki Fukumoto gjort. Drama, Thriller, Spelande.
Min personliga favorit är Akagi. Hardcore mahjong. Mango/Animu.

Ibuki Riajuu da yo! Komedi, Hentai. Vet inte vilken som det ska vara.
Hittade den här av misstag idag. Visst den hade alldeles för stora bröst (avskyr nä de gör så), men det var inte så att jag hade mycket att välja på. Det visade sig att det var en av de roligaste sakerna jag läst på länge, även om jag bara förstod en tredjedel.

Mushishi. Uuuh, shit. Drama antar jag?
Se den mang. Omöjligt att du kan ångra dig. Animu.

Denpa Teki na Kanojo. Drama, Thriller.
JewJew är en badass motherfucker. Han går runt och är alfa som fan. OAV.

Sketchbook: Full Color's. Moe, Komedi, Slice of Life.
Första avsnittet må vara dåligt, men den blir snabbt bättre. Den har en katt med Kotomine Kireis röst. Allt som har Kotomine Kireis röst blir automatiskt bra. Jag skulle säga att denna serie är bättre än K-ON! Animu

Saint Young Men. Komedi.
Jesus och Buddha åker på semester i Japan, väl där så händer hilaaaaaarious saker. Mango.

Tonnura-san. Komedi/Slice of Life.
Visst, den må vara ful och grund, men kolla på den där katten!
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Vill du inte läsa en serie som handlar om den där katten? Det där är bästa katten någonsin. Mango

Project Doll Phone. Komedi.
En kort, men väldigt rolig serie om en telefon. Mango.

Gyo. Skräck.
Varje gång jag hör att någon inte läst denna blir jag ledsen. Den är utan tvekan den bästa skräckserien jag läst och en sann klassiker (när man pratar om manga.). Inte för att den är läskig, utan för hur konstig den är. Den är visserligen inte lika obehaglig som Uzumaki, men den är bättre. Mango.

Shin Angyo Onshi. Action, Drama.
Munsu är en BAM (BigAss Motherfucker) som reser runt i koreas öken. Tuffa saker händer och tuffa saker har hänt. Bra handling, bra ritat och bra karaktärer.
Manhwa

JoJo's Bizarre Adventure. Action.
Del 1: Manliga män har för stora muskler. Vampyrer som skjuter laserstrålar är inkluderade.
Del 2: Manliga män beter sig väldigt homoerotiskt. De har fortfarande för mycket muskler. Nazis med megabusters och hjältar som spöar skurkar med sina kulor.
Del 3: Manliga män gör fler homoerotiska saker. Men den här gången har varje manlig man en manlig spökkompanjon. ZA WARUDO!
Del 4: Manliga män har manliga frisyrer (utom en kille) och gör manliga saker. David Bowie är skurken.
Del 5: Kvinnliga män gör manliga saker. Och allt är jättefabulous. Börjar med att någon slickar vår hjälte på kinden för att han tror att han ljuger.
Del 6: Manlig kvinna gör manliga saker. Och det är en bossnigger som präst.
Del 7: En manlig man och en manlig man i en rullstol gö manliga saker i vilda västern. Och de kan förvandla sig till dinosaurier. Mango.

http://myanimelist.net/profile/leetle...
Där ska alla finnas ifall du vill ha mer info om dem.

04/01 -12 11:31 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

DAGS FÖR GRATIS OFFICIELL NEDLADDNING

http://dl.katawa-shoujo.com/gold/

IDAG ÄR SANNERLIGEN EN MAGNIFIK DAG!

04/01 -12 17:24 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

OPn sätter sig lätt i huvudet. :>

Jag räknade in After Story i Clannad~ After Story var mycket bättre än första, ja. Kanon är också lite kul.
Förstår att alla inte gillar LS. Den görs bättre i mangaform. Men du kanske inte är ett så stort fan av 4koma i övrigt?
Agreed @ S2 och om filmen. Endless Eight is endless.

I see. Kanske borde testa Clannad VN och Keys andra då. <:

Har tänkt se Madoka ett bra tag nu, men har inte hunnit med det än. :/

Jag kunde väl ana att du inte var helt seriös. :) Vet vad BnP är, men jag dömer inte innan jag själv sett något. D:D
MGD visste jag dock mindre om. Haha, vill nästan se den bara för att.

Mahjong är alltid nice.
Mushishi har jag också tänkt se ett tag.
K-ON! var bra så Sketchbook låter intressant.

Tonnura-san känner jag igen men har inte läst. Påminner om en annan katt-serie jag läst så den är nog bra. Får mig på något sätt att tänka på Oruchuban Ebichu som i sin tur påminner om Hamtaro (Bara för att han är en hamster med samma färger).

JoJo's Bizarre Adventure är en klassiker.
WRYYY!
Får mig att tänka på Kaiji för att jag såg dom i samma veva förut. Den är bra.
Såg även Battle Programmer Shirase då som är lite lol.

Ska självklart ta en titt på alla du nämnde.

Awesome @ DL!

04/01 -12 20:24 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag har inte sett Kanon heller. Jag antar att du pratar om den från 2006? Den första ska vara kul också, men bara för att den är så dålig. Animationen får Gal Sengan att se ut som Studio Ghibli.

Jag har inte läst några fler 4koma än K-ON! och LS. LS var bättre, men inte någon favorit.

BnP är värt att döma (och att se). Tidlös klassiker.

Akagi och Kaiji är båda gjorda av Fukumoto, så antagligen gillar du Akagi också. Akagi har högre halt av alldeles för stora och spetsiga näsor, pannor och hakor. One Outs är liknande och också väldigt bra. Den är aningen simplare dock.

Jag skulle inte jämföra Sketchbook och K-ON! riktigt. Sketchbook är mer lik en som jag glömt namnet på. Du vet antagligen vilken det är. Flickor i en skola. En är en loli med borttagbara pigtails. En annan komemr från Osaka och kallas därför Osaka. Samma skapare som Yotsuba&!

Tonnura användes för reaktionsbilder för något år sedan på olika bildforum, så du har antagligen sett honom där.
Kollade du på eller läste JJBA? För OAVerna täcker bara del 3 och hälften är bortplockat. JJBA är också den enda roliga abridgade icke-yu-gi-oh serien. Och har du spelat spelet? Det var cash som fan.

Inte sett BPS, men ska kolla. Har inte kollat på mycket animu överhuvudtaget på ett tag. Och följer bara 2 serier den här säsongen, den ena av dem har vart bajs sedan avsnitt 6, men jag hoppas ändå att den blir bra igen.

Kolar också på Moyashimon nu. Den skulle jag rekommendera. Ganska konstig, jag lyckades inte förstå vad som hände, eller vad karaktärerna ville förrän 7-8 avsnitt in. Det var simplare än jag trodde.


Watashi ga Motenai no wa Dou Kangaete mo Omaera ga Warui! har blivit populär på senaste tiden. Läste den först i början på November. Alla gillar Spaghetti-tan.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar