Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ny grad av trådklistring + trådarkivering

08/01 -12 02:51 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Hej på er!
Numera, om någon klickar på "ta bort" vid en tråd kommer tråden att arkiveras. Denna arkivering är inte synlig överhuvudtaget, men den finns. Om det skulle behövas kan jag som administratör gå in och "av-arkivera" den och lägga upp den på sidan igen. Detta då det flertalet gånger hänt att trådar som itne bör försvinna försvunnit av misstag.

Denna arkiveringsfunktion är ej aktiverad i klubbar

Sedan finns även en ny grad av trådklistring - "globalt meddelande". Dessa trådar syns i samtliga forum, över de andra klistrade trådarna. Forumledaren (och jag) kan ändra trådklistringsinfo.



| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

08/01 -12 03:05 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Jag förstod inte riktigt punkt två, kan du vidaredefiniera dig?

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

08/01 -12 03:09 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Forsa skrev:
Jag förstod inte riktigt punkt två, kan du vidaredefiniera dig?

Det är i princip en klistrad tråd som syns i alla forum. Alltså till exempel i både "Annat" och "Action"-forumet, plus alla andra också. Som bara FIQ och GM kan redigera. :)

Edit: Bra uppdatering förresten, några dagar tidigare hade varit perfekt! Men bra ändå. :D

Coucou

08/01 -12 04:02 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Fix_d skrev:
Forsa skrev:
Jag förstod inte riktigt punkt två, kan du vidaredefiniera dig?

Det är i princip en klistrad tråd som syns i alla forum. Alltså till exempel i både "Annat" och "Action"-forumet, plus alla andra också. Som bara FIQ och GM kan redigera. :)

Mjo, det förstod jag. Men när och hur ska funktionen användas?

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

08/01 -12 04:18 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

Forsa skrev:
Fix_d skrev:
Forsa skrev:
Jag förstod inte riktigt punkt två, kan du vidaredefiniera dig?

Det är i princip en klistrad tråd som syns i alla forum. Alltså till exempel i både "Annat" och "Action"-forumet, plus alla andra också. Som bara FIQ och GM kan redigera. :)

Mjo, det förstod jag. Men när och hur ska funktionen användas?

Förmodligen när dem har någon form av viktig information att meddela alla medlemmar, som t.ex uppdatering av regler osv.

Visst kan man ta det i detta forum men det är inte alla som läser i det här forumet, i och med detta så leder det till att alla snabbt och effektivt får reda på -- vad det nu är för information..


Ber om ursäkt om det inte går att förstå mitt inlägg skyller på att jag är trött. ;)

08/01 -12 04:27 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Forsa skrev:
Fix_d skrev:
Forsa skrev:
Jag förstod inte riktigt punkt två, kan du vidaredefiniera dig?

Det är i princip en klistrad tråd som syns i alla forum. Alltså till exempel i både "Annat" och "Action"-forumet, plus alla andra också. Som bara FIQ och GM kan redigera. :)

Mjo, det förstod jag. Men när och hur ska funktionen användas?

Ja den lär väl inte bli så välanvänd skulle jag tro. Ett viktigt meddelande som alla behöver läsa, ett alternativ för massmeddelanden (som aldrig används). Det känns mer som att det är en "bra att ha"-funktion om något stort skulle hända. Om de nu inte har något speciellt i baktanke.

Coucou

08/01 -12 16:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Bra, då behöver vi inte oroa oss för att IRL-pics-trådarna (främst) ska behöva försvinna igen. ;)

Bra jobbat, FIQ!

08/01 -12 17:50 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

ToonLink skrev:
Bra, då behöver vi inte oroa oss för att IRL-pics-trådarna (främst) ska behöva försvinna igen. ;)

Bra jobbat, FIQ!

Nja, det är Downtown-forumet som är det viktiga, och den egentliga anledningen till detta ;)

Have I ever told you the definition of insanity?

08/01 -12 22:27 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Danne_00 skrev:
ToonLink skrev:
Bra, då behöver vi inte oroa oss för att IRL-pics-trådarna (främst) ska behöva försvinna igen. ;)

Bra jobbat, FIQ!

Nja, det är Downtown-forumet som är det viktiga, och den egentliga anledningen till detta ;)

Arkíveringsfunktionen är inte aktiverad för klubbar än, behövs göras ett par förberedelser först.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar