Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hjälp med matteläxa

15/01 -12 21:05 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Ja nu har vi fått en matteläxa att göra tills fredag. Efter att ha kollat igenom den så inser jag att den är svår. :( Jag har inte min mattebok och läraren är i Thailand så jag får inte mycket hjälp. Jag har också två andra läxor som behöver vara klara denna veckan så jag har inte tid att klura ut det här.

Så om ni har lust så får ni gärna hjälpa mig, då vill jag ha förklaringar. Hur räknar jag ut det?

Förövrigt så behöver jag inte hjälp med de två första frågorna, det är efter "How Hipparchus measured..." som matten kommer in.

Sida 1
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Sida 2
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek



Coucou

15/01 -12 21:50 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

16/01 -12 08:16 hyperaktiv

hyperaktiv

1267 XP 166 inlägg

Går du en jävla engelsk sketskola? Orkar inte engelska. Översätt den till svenska så ska jag kolla :)

http://thatlifeisme.blogspot.com/
http://dubluu.blogspot.com/

16/01 -12 15:02 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Nej det orkar jag inte just nu, och jag går IB. Du får ta och googla om du inte vet vad det är. (:

Så nu satt jag lite med en kompis och vi lyckades komma fram till ett svar till nummer 4. Kan någon kolla igenom och se om vi har rätt?


Cos89/1 = 6378/d + 6378
                     
D + 6378/6378 = 1/cos89                    (*6378)

D + 6378 = 6378/cos89

If you put that in the calculator you’ll get approximately 365,451

365,451-6378 = 359,073km  (take away the earth’s radius)


Edit: Fick precis bekräftelse på att det här är rätt. Tack Blipi och jag är smart :)

Coucou


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar