Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Koncentrationsproblem på lektionerna!

09/03 -12 23:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Tomboy

Hur gör man för att koncentrera sig i skolan? Vi hade genomgångar på fan mer än en och en halv timma och vem fan orkar lyssna på läraren så länge... vi satt på obekväma stolar och fick inte öppna fönstret fast vi var asmånga personer i ett kvavt rum utan ventilation. Fick sån jävla huvudvärk av genomgångarna.

När vi hade prov fick man gå så fort man var klar så jag kunde aldirg koncentrera mig på att skriva klart provet. Kunde fan inte vara kvar i klassrummet om någon annan person var i korridoren och hade roligare än mig. Jag sprang ut från klassrummen både under proven och alltid när vi hade vanliga lektioner. Såg jag något coolt gäng i korridoren sprang jag dit och gav fan i att gå in på lektionen igen. Detta var mest på gymnasiet.

Om vi fick inställd lektion låg jag på golvet i korridoren och skrek för jag visste inte vad jag skulle göra. Och jag rev sönder mina skolböcker.
Hur gör man för att kunna gå i skolan? Jag kan fan inte gå i skolan och jag kan inte läsa upp betygen på Komvux heller. Jag är en sån jävla omogen snorunge hjälp mig please...

10/03 -12 00:16 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

jag tog några tabletter för att bli mer koncentrerad.Dom hette Eye q kapslar eller något sånt

Fucking weebs...

10/03 -12 00:20 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Jag har aldrig kunnat lyssna på läraren. Jag tänker på annat och märker det själv efter ett tag men kan inte ens då sluta. Brukar ta och minnas några sidnummer läraren nämner (om läraren gör det) för att då sen när jag kommer hem läsa dessa sidor. Jag läser hellre information än lyssnar på när någon berättar.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

10/03 -12 10:45 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

För mycket energidryck låter det som. Växande problem.

Jag har det inte alltid helt lätt när det gäller att koncentrera sig när vi exempelvis fyller i stenciler eller svarar på frågor ur boken eller dylikt, vilket vi lyckligtvis gör rätt sällan. Varför är svårt att säga, men jag blir rastlös. Det känns som jag inte får ut någonting av det på samma sätt som jag får vid lärarens genomgångar. Då sitter jag tyst som en mus och inte bara hör, utan lyssnar. Men jag antecknar aldrig, mer än på matten (som jag har svårare för än andra ämnen) för då missar jag det viktiga, känner jag. Jag blir så koncentrerad på skrivandet så man glömmer bort att lyssna.

Med det vill jag säga att jag tror det är få som helt problemfritt kan koncentrera sig en hel lektion, man får helt enkelt göra det bästa av situationen. Och skippa energidrycken.

Danne: Haha, du la den!

7 år på fuska.nu

10/03 -12 10:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen UsualSuspect

Tänk bara på din framtid, det är ditt val, själv anser jag och mina klasskompisar skolan som otroligt viktig så därför är det otroligt bra stämning i min klass!

10/03 -12 11:09 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Med tanke på att du är ny här och har börjat göra ett antal olika trådar så anar jag trolling.

Dock om du är seriös så kan du gå till en psykolog och få koncentrationstabletter som jag har hört ska hjälpa drastiskt utan några större bi-effekter. (Med större bi-effekter menar jag: Sömnproblem, trötthet, konstant hunger, depression, illamående etc.)

Men...jag anar fortfarande trolling...

What can i say i´m a bad man.

10/03 -12 16:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Tomboy

Det är inte wierd att jag skapar trådar när jag är ny på fuska, har endel polare som ofta kollar på fuska när de behöver tips om hur man klarar ett spel, har själv följt sidan i perioder sen jag var i mellanstadieåldern så jag känner mig inte särskilt ny. Men jag förstår ju hur ni tänker angående "troll" för ni kan ju inte veta att jag kände till fuska i så många år innan jag blev medlem -
Sen var jag uttråkad en natt så då blev jag medlem. Hade inte planerat det alls men nu blev det så ändå.

Angående energidrycker: Jag dricker inte energidrycker. Har aldrig testat det heller... men jag åt dubbla paket med dextro-tabletter varje dag under en period på gymnasiet. Men speedad och rastlös var jag redan på högstadiet och i småskolan vägrade jag gå in i klassrummen och var extremt uppkäftig. Jag hade alltså beteendeproblem redan innan jag började med dextro.

Angående koncentrationstabletter: när jag slutade gymnasiet slutade jag med dextro för jag klarade inte vardagen om jag var speedad, visste inte vad jag skulle göra med all min energi och allt var bara skitjobbigt. Så jag har testat en (laglig) motsvarighet till koncentrationstabletter men det innehöll starka allergener visade det sig, så jag fick blåsor i halsen och kunde inte fortsätta med det heller. Har funderat på att läsa upp betygen fårn högstadiet och gymnasiet men det lär väl skita sig totalt det också. Tror fan jag adhd eller damp eller nåt sånt

14/03 -12 14:40 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Varför är han borttagen?

14/03 -12 15:50 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

LegoLasse skrev:
Varför är han borttagen?

Han raderade sin egen användare.

Coucou

24/04 -12 14:35 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Får aldrig heller saker och ting gjorda under lektionstid. Brukar faktiskt läsa saker och tänka att "det här ska jag göra när jag kommer hem". Bestämmer mig redan innan att jag inte tänker få någonting gjort på lektionen haha. Väl hemma får jag mer gjort än vad jag skulle fått i skolan under en hel vecka.

Har en tjugosidig uppsats som ska lämnas in nästa vecka, skrev sju av dem igår hur enkelt som helst. Ganska fett ändå att göra något som i vanliga fall tar månader under mindre än en vecka.
Som ett sidoprojekt då, dvs.

25/04 -12 21:40 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

Sov mycket och runka mycket

16/06 -12 10:38 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

Det låter som du har problem med ditt självförtroende och koncentrationen. Mitt enda tips är att du pratar med en psykolog/kurator, sen får ni bestämma något.

Det finns specialpedagoger som är till för elever som har problem med sina studier.

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar