Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ang. "Ring billigt via SKYPE"

06/05 -12 12:43 AngelZ

AngelZ

1323 XP 42 inlägg

( För tusingen.

Jag missade hela V5, hur var den? )


Fuskade runt när jag upptäckte att vissa datum för vissa topic:s har, i fuska.nu's grymma filtersystem bestämt sig att man kan ringa samtal med dessa (eller hur vi nu ska formulera detta).

Mitt mobilnummer är den sjunde juli tvåtusentolv, klockan tjugoett i fyra. Välkommen att ringa då.

Till diskussion: Är det en bugg eller ett kreativt sätt av fuska att dela sina nummer med hjälp av datum?
(Förstår inte varför moderatorerna banlyser "angående" i topicsen. Upplys mig.)

MVH



ajfån

06/05 -12 13:10 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Personligen tyckte jag att designen på V5 var alldeles för mörk, annars var det mesta ganska likt nu (bortsett från designen så är det ytterst små skillnader).

Det är Skype-tillägget som tolkar dessa datum som nummer. Fuska.nu har väl inte så mycket att göra med det - utan det är Skype som tolkar om det hela. Fuska.nu skulle väl däremot kunna försöka skriva om datumen på annat sätt så de inte blir nummer.

Moderatorerna bannlyser inte "angående" i trådtitlar. Det är medlemmar som störde sig på att moderatorerna valde att använda sig av just ordet "angående" i alla trådtitlar de skapade. Moderatorerna tog det hela väl hårt - och istället för att sluta använda sig av det så började de fundera på en bannlysning av ordet.

06/05 -12 13:39 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

The_new_cake skrev:
... och istället för att sluta använda sig av det så började de fundera på en bannlysning av ordet.

Haha, nej. Det var ett överdrivet dåligt skämt bara. Vi bryr oss inte alls (eller, åtminstone inte jag) om vad trådtitlarna har för namn. Var mer att det blev en överdrift från medlemmarnas sida vilket lockade "vissa moderatorer" att dra det hela till dess yttersta gräns.

Ang. numren har du ett tillägg som skapar detta (som TnC påpekat). Du hittar detta inom verktygen för din webbläsare, som du med största sannolikhet finner uppe till höger. Har du Chrome, exempelvis, trycker du på skiftnyckeln och håller pekaren över "Verktyg". Där finner du "Tillägg". Tryck så kommer du till en sida där du kan inaktivera det.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

06/05 -12 15:19 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Var mer att det blev en överdrift från medlemmarnas sida

Snarare så hade vissa moderatorer det "svårare än andra" (tolka att de inte brydde sig alls/drev med det hela) att gå med på att förändra det monotona rubriksättandet. Det lockade fram de mer envisa medlemmarna (bl.a jag) till att stå på sig ännu en gång.

Förövrigt så förstår jag nada om vad tråden handlar om? Vadå Skype och F.nu? Har jag förstått det rätt om jag tror att ett tillägg omvandlar datum på sajten till telefonnummer?

7 år på fuska.nu

06/05 -12 15:23 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Forsa: Sen är det väl inte säkert att han vill ta bort Skype-tillägget. Men om han vill det så gör man i Chrome precis som du sa. Använder man Firefox eller Opera så är det högst upp i vänstra hörnet, tryck på Firefox/Opera och sedan Tillägg. Kör du på Safari så är det kugghjulet högst upp till höger, sedan inställningar och därefter tillägg. Har du Internet Explorer (9.0) trycker högst upp i högra hörnet (kugghjulet) och sedan hantera tillägg.

Apower: Då har du förstått det helt rätt. Troligtvis har AngelZ nyligen installerat Skype som lägger till ett tillägg i de flesta webbläsarna. Detta gör sedan om "siffror" till klickbara nummer, så man kan ringa upp numret direkt med Skype. Tydligen tolkar då tillägget alla datum på Fuska.nu som telefonnummer.

06/05 -12 20:46 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

V5 var sjukt lame jämfört med denna. Dock så är det samma funktioner på sidan som det har varit sedan 2004 =/

Wii U PS4 XBone PC

06/05 -12 22:22 AngelZ

AngelZ

1323 XP 42 inlägg

Ni får ursäkta min förvirrande tråd. Ämnet var om Skype med fuska.nu, "angående" i rubriken och vad folk tyckte om V5.

The_new_cake skrev:
Personligen tyckte jag att designen på V5 var alldeles för mörk, annars var det mesta ganska likt nu (bortsett från designen så är det ytterst små skillnader).

Det är Skype-tillägget som tolkar dessa datum som nummer. Fuska.nu har väl inte så mycket att göra med det - utan det är Skype som tolkar om det hela. Fuska.nu skulle väl däremot kunna försöka skriva om datumen på annat sätt så de inte blir nummer.

Moderatorerna bannlyser inte "angående" i trådtitlar. Det är medlemmar som störde sig på att moderatorerna valde att använda sig av just ordet "angående" i alla trådtitlar de skapade. Moderatorerna tog det hela väl hårt - och istället för att sluta använda sig av det så började de fundera på en bannlysning av ordet.


Citerar denna man, då summeringen är relevant för svar:
Jag använder Opera. Så jag kunde avaktivera Skype för just denna sida. =)

Jag har en sista fråga, ber om ursäkt om jag borde ställt den i en specifik tråd, eller så. Hur som helst; kan man få sidan att bli centrerad? Just nu hänger den längst till vänster.

Tack för alla svar!

ajfån

07/05 -12 11:41 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

AngelZ skrev:
Ni får ursäkta min förvirrande tråd. Ämnet var om Skype med fuska.nu, "angående" i rubriken och vad folk tyckte om V5.

The_new_cake skrev:
Personligen tyckte jag att designen på V5 var alldeles för mörk, annars var det mesta ganska likt nu (bortsett från designen så är det ytterst små skillnader).

Det är Skype-tillägget som tolkar dessa datum som nummer. Fuska.nu har väl inte så mycket att göra med det - utan det är Skype som tolkar om det hela. Fuska.nu skulle väl däremot kunna försöka skriva om datumen på annat sätt så de inte blir nummer.

Moderatorerna bannlyser inte "angående" i trådtitlar. Det är medlemmar som störde sig på att moderatorerna valde att använda sig av just ordet "angående" i alla trådtitlar de skapade. Moderatorerna tog det hela väl hårt - och istället för att sluta använda sig av det så började de fundera på en bannlysning av ordet.


Citerar denna man, då summeringen är relevant för svar:
Jag använder Opera. Så jag kunde avaktivera Skype för just denna sida. =)

Jag har en sista fråga, ber om ursäkt om jag borde ställt den i en specifik tråd, eller så. Hur som helst; kan man få sidan att bli centrerad? Just nu hänger den längst till vänster.

Tack för alla svar!

Ja, The_new_cake tog tag i detta och gjorde något som kallas Fuska+. Med den kan du även byta till olika skins däribland ett mörkt skin som är gjort av mig. Du hittar Fuska+ här

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar