Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Headsettet krånglar

08/06 -12 17:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Jo, jag har ett headset, men den ena sidan funkar inte. Men om jag typ trycker upp sladden funkar det. Finns det något bättre sätt att fixa det än att tejpa?

08/06 -12 18:27 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Din sladd är glapp, använder du delad eller enkel sladd? (d.v.s. Går sladden in i två eller en lur?)

Om du har garantin kvar:
Vissa headset som kostar lite extra följer med Garanti, framför allt inom Razer, Logitech och Sony återförsäljarna så kommer det ofta en garanti med i köpet. Gå bara in till affären du köpte ditt headset på och berätta vad som är fel, glapp i sladdarna ska täckas av garantin så länge det är under normala förhållanden.


Om din garanti inte längre gäller:
Det bästa jag kan råda dig att göra är att skruva upp ditt headset (där sladden är glapp) och försöka sätta till och limma/tejpa fast sladden i en vinkel där du fortfarande får kontakt. Tänk dock på att undvika statisk elektricitet när du skruvar i all form av elektronik (ta i ett element innan du börjar skruva funkar helt okej). I bästa fall kan ditt headset räcka ett halvår till.

Gjorde det sistnämnda med mitt Megalodon då garantin hade gått ut ca tre månader efter att kabeln började glappa. Funkar fortfarande stabilt, om du känner dig osäker med kablar och att fixa ev. känner dig rädd för att förstöra ditt headset totalt så kan du be någon som ex. far eller en vän som du anser kompetent. Elektronikaffärer gör oftast inte denna form av reparation av headset då det inte är en permanent lösning på problemet.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

08/06 -12 20:03 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Mal_ganis skrev:
Din sladd är glapp, använder du delad eller enkel sladd? (d.v.s. Går sladden in i två eller en lur?)


Den är enkel

09/06 -12 14:42 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Gör som jag rådde dig i svaret ovan

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar