Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Wind Waker till Wii U

23/01 -13 18:30 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Vi fick som sagt mycket nytt under Nintendo Direct för ett par timmar sedan. En av de sakerna man valde att avslöja är att Wind Waker kommer till Wii U - med HD-grafik. Grafiken i sig verkar vara rejält omgjord, och kommer till mångt och mycket likna Skyward Sword. Enligt Nintendo kommer detta ge en helt ny känsla till spelet och efter att ha sett bilderna så skulle jag helt klart kunna hålla med.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Så, vad säger ni efter att ha sett bilderna? Kommer ni skaffa det? Har ni kört spelet till Nintendo GameCube? Det var helt klart ett riktigt bra spel till Nintendo GameCube, och detta ger mig inte mindre anledningar till att skaffa Wii U.

23/01 -13 19:44 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Det ser ärligt talat sämre ut än GC-versionen. Varför ändrade de celshaden?

23/01 -13 19:51 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har fått känslan av att Nintendo älskade grafiken som de fick till i Skyward Sword och att de kommer hålla på med den designen till Zelda-spelen under ett större antal år framåt. Skulle ärligt inte förvåna mig om vi får se andra Zelda-spel med den designen heller.

Tycker väl även jag som Nintendo att den passar ganska bra. Den ger utrymme både för mörkare och ljusare tidpunkter, samtidigt som det ger Zelda en härlig "barnslig" känsla samtidigt som man kan ta den allvarligt. Den är som en tråkig mellanväg helt enkelt - vilket även är dess negativa sida. Nintendo borde våga testa lite olika och bara för man har hittat något som man är nöjd med så tycker jag inte man ska sluta testa allt annat. Älskade som exempel E3-demot under 2011 som man visade upp, och hade gärna sett det i ett spel.

23/01 -13 20:41 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Jösses vad glad jag blev när jag kom hem från skolan och upptäckte det här! Wind Waker var mitt allra första Zelda-spel, och utan tvekan också mitt favoritspel inom Zelda-serien (trots att Skyward Sword börjat peta lite platsen). Att få se det här är helt fantastiskt, och trots att jag planerade att köpa Wii U oavsett så skulle jag utan tvekan kunna köpa konsolen endast för det här spelet.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

24/01 -13 07:17 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Det ser ärligt talat sämre ut än GC-versionen. Varför ändrade de celshaden?

du måste vara blind, Det ser dö läckert ut.

Wii U PS4 XBone PC

24/01 -13 11:05 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Jag tycker att det känns lite som att Nintendo har mycket fokus på sitt förflutna. Visst, Wind Waker är och kommer alltid vara en av mina favoriter men jag tycker att Nintendo borde tänka på att göra ett nytt äventyr där de utnyttjar Wii U's krafter till fullo.

Shigeru Miyamoto har ju även sagt själv i en intervju att han skulle se fram emot att göra en 3D version av A Link To The Past som förväntas släppas till 3DS inom snar framtid.

Det blir alltså 3 remakes, varav 2 som är identiska till deras original. A Link to the Past kan å andra sidan bli intressant då remaken sägs spelas i tredje-person perspektiv vilket kommer göra spelkänslan helt annorlunda.

Hur som helst så är jag självklart hypad för ett "nytt" Zelda, men jag skulle inte säga nej till ett helt nytt. Om Nintendo spelar korten smart så bör de göra det möjligt att använda Wii Motion Plus, då är det ett garanterat första-dagen köp för mig.

What can i say i´m a bad man.

25/01 -13 05:55 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

the_Link96 skrev:
Jag tycker att det känns lite som att Nintendo har mycket fokus på sitt förflutna. Visst, Wind Waker är och kommer alltid vara en av mina favoriter men jag tycker att Nintendo borde tänka på att göra ett nytt äventyr där de utnyttjar Wii U's krafter till fullo.

Shigeru Miyamoto har ju även sagt själv i en intervju att han skulle se fram emot att göra en 3D version av A Link To The Past som förväntas släppas till 3DS inom snar framtid.

Det blir alltså 3 remakes, varav 2 som är identiska till deras original. A Link to the Past kan å andra sidan bli intressant då remaken sägs spelas i tredje-person perspektiv vilket kommer göra spelkänslan helt annorlunda.

Hur som helst så är jag självklart hypad för ett "nytt" Zelda, men jag skulle inte säga nej till ett helt nytt. Om Nintendo spelar korten smart så bör de göra det möjligt att använda Wii Motion Plus, då är det ett garanterat första-dagen köp för mig.



Varför Nintendo gör remakes är för att dom sa att det kommer ta en stund innan nästa stora Zelda spel är klart. Tror nog personligen att det kommer bli gigantiskt. Sen måste du inte köpa alla spelen dom släpper! Jag håller med dig! Tycker inte ens att en remake är nödvändig och om dom nu måååste göra en så skulle det vara fint att dom ändrade på mer än bara grafiken.

Wii U PS4 XBone PC

25/01 -13 19:14 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Jag kommer nog inte skaffa det. Jag har en Gamecube, jag skaffar hellre den versionen, även fast Wii U-versionen såg bra ut. Jag gillar bara att spela spel i orginalversion, så som det är tänkt. Har inte spelat Wind Waker än, så jag skaffar nog GC versionen, billigare och orginalversion.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar