Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Vilket Zelda spel är roligast?

24/05 -11 21:12 DaveDeBrave

DaveDeBrave

1896 XP 329 inlägg

OoT är asgrymt men jag får gå med Wind Waker : ) Majoras Mask är också mysigt.

Humanity being the biggest flaw
Like an inverted King Midas
We turn everything we touch to shit

24/05 -11 21:16 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Jag hade askul med TP. A Link To The Past, OOT och Spirit Tracks var också väldigt roliga att spela.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

25/05 -11 16:16 GomuGomuNo

GomuGomuNo

2996 XP 468 inlägg

Det måste vara Phantom Hourglass. Jag och en kompis nördade hela tiden och hjälpte varandra genom spelet. :P TP och The Wind Waker var fantstiskt kul också.

Jag kan äta O´boy men inte fucking mjölk.

Och älgkött, det kastar man INTE!

10/06 -11 10:54 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

The Wind Waker tycker jag är riktigt roligt att spela.

~ Kigsz ~

2002-2012

10/06 -11 14:21 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Enligt mig så är TLoZ: The Minish Cap det roligaste. Var även mitt första TLoZ-spel.

10/06 -11 15:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

N64: OoT
GC: The wind waker.
Wii: TP

Men av alla så är OoT bäst.

10/06 -11 17:02 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

GomuGomuNo skrev:
Det måste vara Phantom Hourglass. Jag och en kompis nördade hela tiden och hjälpte varandra genom spelet. :P TP och The Wind Waker var fantstiskt kul också.

Phantom Hourglass är det enda Zeldaspel som inte gett mig någon glädje alls. Även om Spirit Tracks var emot allt jag älskar med Zelda så gav det iallafall en måttlig mängd underhållning, men PH var urkasst.

Bäst är OoT (Som kommer till 3DS om en vecka, YESYESYES).

Näst bäst är dessvärre the Wind Waker. Inte så klassiskt Zelda, men otroligt roligt och vackert.

Tredje bäst är A Link To The Past...

... följt av Oracle of Seasons (Som var mitt första Zeldaspel och som utklassade sin kusin Oracle of Ages med hästlängder)

Have I ever told you the definition of insanity?

10/06 -11 17:27 GomuGomuNo

GomuGomuNo

2996 XP 468 inlägg

Alla har sina åsikter. Och om det gäller det roligaste Zelda spelet så är det ju The Wind Waker helt klart. Trodde man skulle skriva vilket Zelda spel man hade haft roligast med.

Jag kan äta O´boy men inte fucking mjölk.

Och älgkött, det kastar man INTE!

10/06 -11 17:46 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Bästa spelet är OOT fast det roligaste är Majoras Mask.

Och måste erkänna att PH var tråkigt enligt mig. Gillade Multiplayern och Wi-Fi'n mest!

10/06 -11 18:01 GomuGomuNo

GomuGomuNo

2996 XP 468 inlägg

PH var det första Zelda spelet jag spelade. Det kanske är därför jag tycker om det så mycket. Och anledningen till att jag gillar TWW kanske är för att det är som ett mycket bättre PH.

Jag kan äta O´boy men inte fucking mjölk.

Och älgkött, det kastar man INTE!

10/06 -11 18:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

GomuGomuNo skrev:
PH var det första Zelda spelet jag spelade. Det kanske är därför jag tycker om det så mycket. Och anledningen till att jag gillar TWW kanske är för att det är som ett mycket bättre PH.

Det första Zelda spelet jag spela var nog OOT som jag inte gillade så mycket.

18/01 -12 20:42 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Links Awakening DX och Majoras Mask.

Första jag spelade var

19/01 -12 01:24 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

The Legend of Zelda: Wind Waker var mitt allra första Zelda-spel, och ännu idag tycker att det faktiskt är ett utav de bästa Zelda-spelen hittills, faktum är att det enligt mig delar första plats med Skyward Sword (vet att många ogillade Skyward Sword, men personligen tyckte jag att det var helt fantastiskt bra).

Tycker även att OoT är något enormt överskattat, och missförstå inte nu, jag tycker det är ett enormt häftigt spel, och det var absolut makalöst på sin tid, men jag tycker faktiskt att det känns lite överdrivet, men det är klart, jag växte inte upp med OoT, så jag kanske inte riktigt ska säga något, särskilt inte med tanke på att jag tycker att Wind Waker, som var mitt första Zelda-spel, är det bästa. (Glöm allt jag sa...)

Vet att folk föredrar de gamla Zelda-spelen, som Oracle of Seasons/Ages, Link's Awekning, A Link To The Past, Ocarina of Time etc., men jag är inte faktiskt särskilt förtjust i de gamla Zelda-spelen; de intresserar mig faktiskt inte alls så särskilt mycket, utan mitt hjärta klappar för de modernare spelen.
Twilight Princess är ett spel som var en besvikelse i många fans ögon, men inte för mig, för mig var det helt magiskt, och jag älskade i stort sätt allt med det; karaktärerna, storyn, templen... Mitt enda minus måste nog ändå vara att det är lite enkelt, men inte enkelt.
Spirit Tracks förälskade jag mig i direkt, men det kan väl vara p.g.a. att jag inte hade allt för stora förhoppning på det - inte med tanke på Phantom Hourglass, det tidigare Zelda-spelet till DS. Men spelet hade helt magisk musik, härliga items, intressant story, + att jag älskade hur Zelda i stort sätt var vid ens sida hela tiden.

Ne, uh, nu får det räcka, tror jag börjar komma lite off-topic nu, då det var frågan om vilket Zelda-spel som är roligast...

Men som sagt, för mig delar första platsen för det roligaste spelet mellan Skyward Sword och Wind Waker.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

19/01 -12 07:14 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

1. The Legend of Zelda: Ocarina of Time (Master Quest)
2. The Legend of Zelda: Oracle of Seasons
3. The Legend of Zelda: The Wind Waker
4. The Legend of Zelda: Skyward Sword
5. The Legend of Zelda: Twilight Princess
6. The Legend of Zelda: Majora's Mask

The Legend of Zelda: Skyward Sword var ett väldigt annorlunda Zelda-spel sett till storyn, och det var flertalet förändringar med storyn som jag inte alls tyckte om. Kontrollen var inte heller riktigt bra, och för mig fungerade inte rörelserna alls som jag gjorde. Sedan hade man nog den härligaste grafiken i ett Zelda-spel och man hade även riktigt bra miljöer. Tyvärr var även detta spelet enklare än vad jag hade hoppats på.

The Legend of Zelda: Twilight Princess var enligt mig det enklaste Zelda-spelet någonsin. Tyvärr så förstörde det i princip hela spelet. Samtidigt så märktes det att man hade försökt få en mörk känsla över spelets grafik, men man lyckades bara få till något grått. Förutom det så anser jag att man hade fått till en ovanlig bra story, som passade bra in i Zelda-konceptet samtidigt som det var lite annorlunda.

The Legend of Zelda: The Wind Waker hade sin annorlunda grafik, och utspelade sig på ett väldigt stort område. Här hade man också lyckats göra en helt okej story, som även den passade väldigt bra in. Grafiken var ljus och härlig och Nintendo lyckades få till den som de vill. Tyvärr så hade man då lyckats göra världen lite för stor, och att segla omkring mellan dem tog ibland väldigt lång tid. Samtidigt så saknade jag side-quests, som det inte fanns alltför gott om i detta spelet alternativt var alltför enkla.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time hade för sin tid en väldigt bra grafik, lagom svårt, en väldigt bra story, och helt enkelt ett bra koncept. Självklart har det kommit nya spel som är bättre, men just detta Zelda-spelet har blivit en klassiker. Detta är standarden; det är såhär det ska vara. Vilket betyder en hel del för mig, och det är detta spelet som satt standarden för framtiden.

The Legend of Zelda: Majora's Mask hade en tidspress som var både bra och dålig. Jag har aldrig direkt gillat när man är tidspressad utan vill hellre gå omkring, ta det lugnt, och kolla igenom allting. Sedan tycker jag också det är problem med storyn, som inte alls liknar de övriga Zelda-spelen.

The Legend of Zelda: Oracle of Seasons har konstigt nog en väldigt bra story, passande föremål och en stor värld. Jag måste säga att Rod of Seasons är ett bra föremål, som är väl genomtänkt och verkligen passar in. Sedan, då spelet är till Game Boy, så får man inte så bra grafik och spelets rutsystem är tyvärr lite tråkigt. Men annars - helt perfekt spel.

The Legend of Zelda: A Link to the Past var det första Zelda-spelet jag spelade. Var väldigt ung då och kommer ärligt talat inte ihåg om jag klarade ut det eller inte. Mitt SNES har på senare tid gått sönder och jag har inte spelat det sedan dess. Så vad jag säger är troligtvis lite annorlunda mot hur det är. Det jag minns är att jag kunde sitta timmar framför det, och bara spela dag in och dag ut. Vilket troligtvis innebär att jag, åtminstone då, ansåg att det var ett väldigt bra spel.

19/01 -12 17:45 NIXZ

NIXZ

956 XP 27 inlägg

Det är otroligt svårt att välja ett, det flesta är bra. Mina favoriter är i alla fall: OoT, A Link to the Past och Wind Waker. Tycker dock att även Skyward Sword är väldigt kul, men det är lite för enkelt

Hallå


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar