Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



iPhone 4 eller HTC Desire HD?

Svara
17/02 -11 17:44 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Ja, jag ska skaffa ny mobil på onsdag och vet inte vilken jag ska skaffa. Dock så har jag ingen större lust att betala 8k för en iPhone då HTC'n kostar 5k.

Men vill ha lite resonemang för de olika mobilerna, vad är bra och dåligt. Vill även veta vilken som har bäst upplösning osv. Tacksam för svar.



.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

17/02 -11 18:02 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

iPhonen är den som har högst upplösning.

Eftersom du inte "har någon större lust att betala 8k för en iPhone" så är det HTC Desire HD som du ska köpa.

Tonight's the night.

17/02 -11 18:43 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Nahkzul skrev:
Du får mer för en HTC HD.

Inte värt att lägga 3k extra på en iPhone som knappt är bättre

"som knappt är bättre"?

HAHAHAHHAHAHAHA, dagens.

Tonight's the night.

17/02 -11 19:33 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Köp en HTC om du int har super ekonomi. Skulle jag ha gjort. :P

Men Iphones är bättre. Har en 4. Är as nöjd, bästa telefon jag haft.

Men skulle ALDRIG köpt den om jag inte fått alla pengar till att köpa den när jag fyllde 19 inc. försäkring för den xP

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

17/02 -11 20:33 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Det pekar ju mot HTC då jag själv har 4k. Och det är väll inga stora skillnader på funktioner?

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

17/02 -11 22:13 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Nahkzul skrev:
JoY_BoY_94 skrev:
Nahkzul skrev:
Du får mer för en HTC HD.

Inte värt att lägga 3k extra på en iPhone som knappt är bättre

"som knappt är bättre"?

HAHAHAHHAHAHAHA, dagens.

Här har vi grabben som aldrig kan säga varför en iPhone 4 är bättre.

En HTC HD är enligt många till och med mycket bättre än iPhone, vad jag vet så är den helt enkelt bättre. Känner enormt många som blivit besvikna på iPhone så jag menar varför är den så jävla bra enligt dig? Aldrig kan dui förklara varför tönt.



Okej, säger du det så, "grabben".
+ Skärmen (Retina)
+ Utbudet av apps
+ Designen
+ Kvalitén
+ Upplösningen
+ Touchen
+ Allt är optimerat

Där har du alla fördelar med iPhone som jag har förälskat mig i. Kan mer än gärna motivera alla dessa lite "större punkter". Har en hel del mindre punkter i bakfickan som jag kan dra ifall det behövs.

Nahkzul skrev:
vad jag vet så är den helt enkelt bättre

HAHAHAHAHAHAHAHA

Nu blir jag tvungen att ändra :(
DET DÄR VAR DAGENS!

"Grabben" sitter och påstår att iPhone är mycket sämre än DHD, men vet inte ens om DHD är bättre? Bra där, bra där.



Du säger hela tiden att DHD är så mycket bättre än iPhone, men om nu iPhone är en sån dålig telefon:
- VARFÖR är den så populär? Om den nu är så dålig, skulle den inte vara så populär som den är.
- VARFÖR väljer folk att betala så mycket som 3k extra för iPhone när det finns DHD, som enligt dig är så mycket bättre?

Notera nu att jag ___ALDRIG___ sagt att DHD är en dålig telefon. Inte heller har jag sagt att iPhone 4 är den bästa mobilen som finns.

Tonight's the night.

18/02 -11 07:53 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

HTC Desire ÄR bättre än HTC Desire HD. Så jag säger köp HTC Desire.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

18/02 -11 10:11 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Jag har använt både iPhone och diverse Android-telefoner och får (IMO) ungefär lika mycket ut av båda.

iPhone är overpriced, men vet du att du vill ha en, go for it. Personligen skulle jag valt Desire HD mellan dem.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

18/02 -11 15:32 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Jag kan tillägga att HTC DH har Android som är mycket öppnare än iOS.

18/02 -11 15:56 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Köper du Iphone 4 får du också tänka på att mins 2k av det du betalar går på designen. Båda sidorna av den är glasbelaggda. Snyggt, ja. Extremt onödigt, ja. =)

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

18/02 -11 16:12 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Darkness_sky skrev:
HTC Desire ÄR bättre än HTC Desire HD. Så jag säger köp HTC Desire.

Det har inte varit något snack överhuvudtaget om HTC Desire, endast HTC Desire HD...

Tonight's the night.

18/02 -11 16:40 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Men det är bara bra att ni berättar om Desire också så man kan göra jämförelser mellan HTC. Men håller med om att Apple är lite av ett "skrytmärke" som är overpriced. Men provade en kompis Desire lite och det funkade rätt bra. Om skillnaderna mellan Desire och HD endast är kamera och bildkvalitet är ju HD bättre.

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.

18/02 -11 21:34 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

JoY_BoY_94 skrev:


Okej, säger du det så, "grabben".
+ Skärmen (Retina)
+ Utbudet av apps
+ Designen
+ Kvalitén
+ Upplösningen
+ Touchen
+ Allt är optimerat


+ Skärmen (Retina): Ok det har du rätt om.
+ Utbudet av apps: Apps tröttnar man på efter tio minuter.
+ Designen:Tycker både Apple och HTC har snygg design. Bara som sagt, apple loggan är det som kostar.. -.-
+ Kvalitén: Ser själv ingen kvalitets skillnad. Båda gör bra mobiler kvalitetsmässigt.
+ Upplösningen: I långa loppet tror jag inte upplösningen spelar roll, har man över 400x800 eller vad det är så är det jävligt bra oavsett. Skillnaden är enligt mig obetydlig.
+ Touchen: tycker bara HTC och iPhone har bra toutch. De ligger lika där.
+ Allt är optimerat: ingen kommentar pga av bristande kunskap... -.-'

18/02 -11 23:22 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Har detta blivit en "iPhone vs insert-annan-highend-mobil-here"-debatt?

Hursomhelst, du kan inte urskilja såpass små pixlar ändå - jag ser ingen märkbar fördel med att ha t ex 1280x768 (som iPhone har, om jag minns rätt) istället för 800x480, på en sån liten skärm.

Aja, som sagt, vad du väljer beror på vad du vill göra. Är du galen i att ha tre miljoner värdelösa, men roliga, apps, visst, go for it. iPhone lär förövrigt vara långt före motståndare vad gäller multimedia, då Apple riktat in sig på det väldigt länge.
Om du däremot ogärna använder ett minimalistiskt gränssnitt, samt vill göra lite mer "avancerade" saker med din mobil*, roota den och anpassa din mobil mer, kör på Desire HD (som kör Android - öppnare). iPhone går visserligen också, men ogillas starkt av Apple - du behöver tänka på att kringgå vettiga OS-uppdateringar under en tid.

* Android har också spärrar, men de är inte lika strängt påtagna.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

19/02 -11 00:17 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

QuakeNet skrev:
+ Skärmen (Retina): Ok det har du rätt om.


QuakeNet skrev:
+ Utbudet av apps: Apps tröttnar man på efter tio minuter.

Nej, finns apps som jag använder dagligen, ständigt.

Sen finns det apps som man bara har användning av ibland.
QuakeNet skrev:
+ Designen:Tycker både Apple och HTC har snygg design. Bara som sagt, apple loggan är det som kostar.. -.-

Det är sällan jag ser på design när jag köper produkter, av alla sorter. Däremot har designen helt klart blivit ett plus i kanten med iPhonen. Första gången jag packade upp min fick jag en wow-känsla.
QuakeNet skrev:
+ Kvalitén: Ser själv ingen kvalitets skillnad. Båda gör bra mobiler kvalitetsmässigt.

Tänker mest på att iPhone kör glas och HTC inte gör det.

Min personliga uppfattning om HTC-mobiler är att de är plastiga. Till skillnad från iPhone som känns mycket mer robust men även mycket mer ömtålig - vilket är en av nackdelarna.
QuakeNet skrev:
+ Upplösningen: I långa loppet tror jag inte upplösningen spelar roll, har man över 400x800 eller vad det är så är det jävligt bra oavsett. Skillnaden är enligt mig obetydlig.

iPhone har 960x640, högre upplösning än HTC DHD.

Upplösningen skulle kunna vara en kombination med Retina-skärmen, med dess höga pixeltäthet.
QuakeNet skrev:
+ Touchen: tycker bara HTC och iPhone har bra toutch. De ligger lika där.

Om jag inte minns helt fel har iPhone kapacitiv skärm medans DHD kör med resistiv.

Det betyder bl.a. att man inte kan använda sin iPhone med vantar på, medans man kan det med sin DHD.
QuakeNet skrev:
+ Allt är optimerat: ingen kommentar pga av bristande kunskap... -.-'

Här kan vi även peta in touchen på ett hörn. Touchen som registrerar alla svepningar på skärmen gör så att upplevelsen blir mycket bättre.

När allt sedan är bra optimerat får man det där flytet och "smoothness" som helt klart höjer upplevelsen. Min egna erfarenhet av android är att det laggar väldigt mycket i menyerna och svepningar på skärmen inte registreras på direkten.

Tonight's the night.

19/02 -11 08:57 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Iphone 4a lätt!

Wii U PS4 XBone PC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar