Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pågående omstrukturering i forumet

Svara
09/05 -11 19:56 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Fuska.nu har använt samma forumstruktur i många år nu, trots att spelvärlden snabbt förändrats.
Idag släpps samma spel ofta till flera konsoler, vilket inte hände i samma utsträckning när denna forumstruktur skapades.
Som ett resultat av det har diskussion om samma spel ibland behövts delas upp i tre olika forum.
Samtidigt gapar många forum tomma.
Av den anledningen har fuska.nus crew beslutat sig för att utföra en omstrukturering av fuska.nus forum.
Huvudförändringen kommer vara att speltrådar i framtiden kommer kategoriseras efter spelserie och genre istället för efter konsol, men andra förändringar kommer också ske.
Under tiden som omstruktureringen sker kommer det tidvis vara lite rörigt i forumet, vi ber er att ha tålamod med detta.



Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

09/05 -11 20:03 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Varför inte bara ha kvar det som det är?

Det finns ju ändå inte cross-gameplay för 360, Ps3 eller PC. Så att ha samma serier i olika forum är ju ett lätt sätt att både undvika fanboy utbrott om på vilket system det eventuella spelet är bäst på och det är lättare att snacka med (-hitta) folk som äger samma system som man själv spelar spelet på och lägga till som kompisar osv.

Eller har jag fattat det fel? Lät bara onödigt när jag läste det.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

09/05 -11 20:07 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

För att om man letar efter trådar om t.ex. GTA4 så har man nu tre olika forum att leta i, blir det inte lättare att hitta om GTA har ett eget forum dedikerat till sig?
Det är allt som oftast själva spelet och inte konsolen som diskuteras i trådarna på forumet.
Ett forum som handlar om konsoler i allmänhet där fanboys kan argumentera kommer också, så att sådana trådar kan finnas där istället för i spelforumen.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

09/05 -11 20:08 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Varför inte göra en blandning? Vet att jag föreslog det under min (hjälp)moderatortid. Det vill säga, behålla konsolerna som huvudstruktur, och sedan får varje underforum ett par olika genrer. Det vill säga, varje konsol får underforumen strategi, action, äventyr och alla andra spel (nej, de är inte riktigt genomtänkta).

09/05 -11 20:11 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Det löser egentligen inte problemet med att samma spel diskuteras på flera olika platser.
GBA-forumet är idag helt öde, med undantag för underforumet om Pokémon där diskussionen är livlig, är det verkligen värt att ha ett GBA-forum då, när all diskussion ändå handlar om Pokémon?
Är det inte bättre att bara ha ett Pokémon-forum?

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

09/05 -11 20:37 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Jo instämmer med det där.
Ja det skulle nog kunna bli bra men skulle man då dela forumen i spelgenrer eller spelserier, t.ex Assassins creed skulle det vara i ett action/ äventyr forum eller skulle den ha ett äget Assassins creed forum nu när den är en serie?

(????)??

09/05 -11 20:47 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Grundtanken just nu är att den huvudsakliga uppdelningen blir i spelgenrer, sedan får de populära spelserierna/spelutvecklarna/etc inom genren egna forum och ett genreforum skapas för övriga spel inom genren.
Just Assassins Creed skulle då diskuteras i Actionforumet tills dess att det blir populärt nog att få ett eget forum, då det istället diskuteras i ett underforum i Actionkategorin.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

09/05 -11 21:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Man borde väll ha separata forum för Pokemon, Zelda och Super Mario?

09/05 -11 21:08 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Squirtle: De har redan fått egna underforum i RPG & Äventyrs-forumet samt Platform & Fighting-forumet.

09/05 -11 21:09 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

GoldenMew skrev:
Grundtanken just nu är att den huvudsakliga uppdelningen blir i spelgenrer, sedan får de populära spelserierna/spelutvecklarna/etc inom genren egna forum och ett genreforum skapas för övriga spel inom genren.
Just Assassins Creed skulle då diskuteras i Actionforumet tills dess att det blir populärt nog att få ett eget forum, då det istället diskuteras i ett underforum i Actionkategorin.

Låter bra.

(????)??

09/05 -11 21:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Låter prima.

09/05 -11 22:13 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Alla trådar är inte flyttade än, men de nya forumen går att användas nu, och vi skulle helst se att ni inte skriver i de konsolforum som ännu finns kvar, för att underlätta vårt jobb.
Tack.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

09/05 -11 22:24 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Jag tror detta kommer bli jättebra faktiskt! Gillar det :D

~ Aye!

09/05 -11 22:41 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Nya forumen väldigt bra!! Fortsätt såhär =D
Men tycker att minecraft inte borde vara i simulatorspel, mera i action

(????)??

10/05 -11 11:15 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Nice :D

Ride The Lightning

10/05 -11 18:02 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Nice, har varit för detta sedan det togs upp för något år sedan. Vill f.ö inte som ToC nämnde ha någon jäkla blandning.

Det var någon som nämnde fainboiz, och ganska sammanträffande så hör inte heller de hemma på en modern spelsida. Förhoppningsvis kan detta bli ett slut för det för att ge plats åt riktiga diskussioner.

Have I ever told you the definition of insanity?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar