Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Klagomålstråden

23/12 -11 19:11 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

DarknessSky skrev:


Woo, kan man få minus XP för fusk? Att få minus XP är det inget fel på då jag inte tror att någon över 12 bryr sig om det. Det jag menade är att moddarna verkar störa sig på hamrlösa saker, såsom offtopic-postande. Självklart ska det finnas regler, men vissa känns aningen oväsentliga.

Reglerna borde även kunna böjas och inte vara absoluta. Om någon gör något dåligt som inte förbjuds av reglerna så borde den personen straffas. Likaså gäller för någon som bryter mot reglerna, men inte utför någon skada.

23/12 -11 20:04 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Reglerna borde även kunna böjas och inte vara absoluta. Om någon gör något dåligt som inte förbjuds av reglerna så borde den personen straffas. Likaså gäller för någon som bryter mot reglerna, men inte utför någon skada.

Det är precis så vårat system fungerar. Däremot sker det sällan att en regel bryts utan att det "gör någon skada". Exempelvis offtopic är något vi inte halshugger någon för, men problemet ligger i att ett sådant inlägg ofta blir utgångspunkten för flera andra, vilket i sin tur gör att vi måste ta bort ett inlägg förr eller senare av "förebyggande" själ eller vad man nu ska kalla det.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

23/12 -11 20:37 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:

Woo, kan man få minus XP för fusk? Att få minus XP är det inget fel på då jag inte tror att någon över 12 bryr sig om det. Det jag menade är att moddarna verkar störa sig på hamrlösa saker, såsom offtopic-postande. Självklart ska det finnas regler, men vissa känns aningen oväsentliga.

Ja, det kan man. Fast det beror ju på om man ex skickat in spamfusk eller om man kopierat eller skickat in ett fusk som redan finns ett x antal gånger då det framgår att det inte är något misstag eller så.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

23/12 -11 20:58 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Forsa: Du har rätt i sak men fel i exempelet. Regler med mera böjs redan och är inte absoluta, helt rätt. Men däremot så vill jag påstå att ni är alltför hårda på just inlägg som inte håller sig till trådens ämne. Dessa inlägg är inte direkt skadande för någon, och skulle det nu visa sig att flera personer vill diskutera vidare på ämnet så är det enkelt för er att dela tråden.

Med det sagt vill jag be er att inte ta bort inlägg av "förebyggande själ [sic]", detta då det faktiskt kan vara till skada för hela tråden och diskussionen som förs där. Däremot är det bara för Fuska.nus nytta om det skulle visa sig att många vill diskutera en sak och ni senare delar tråden - då får ni fler inlägg, fler trådar och ett aktivare Fuska.nu.

23/12 -11 21:02 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Det jag menade är att moddarna verkar störa sig på hamrlösa saker, såsom offtopic-postande.


I de fall då en seriös offtopic-diskussion uppstår som är värd att bevara, är det praxis att dela tråden i två olika trådar för de två olika ämnena.

Att tillåta offtopic helt skulle vara förvirrande och leda till en väldigt rörig tråd.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

23/12 -11 21:09 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen TurnipKiss

DarknessSky skrev:

Fast på vilket sätt?

Jag har mina anledningar. Som sagt, moddningen är åt skogen. Att starta ett gräl mot moddarna skulle bara sätta spiken i kistan.

Fuska är som en modererings diktatur från min vy.

23/12 -11 21:12 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

TurnipKiss skrev:
DarknessSky skrev:

Fast på vilket sätt?

Jag har mina anledningar. Som sagt, moddningen är åt skogen. Att starta ett gräl mot moddarna skulle bara sätta spiken i kistan.

Fuska är som en modererings diktatur från min vy.

Varför säger du inte dina anledningar? Om du vill att moderatorerna ska försöka "förbättras" så måste vi ju veta vad vi bedömer fel. Rätta mig om jag har fel men jag tycker verkligen inte Fuska.nu's moderatorer skiljer sig ifrån andra sidors moderatorer.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

23/12 -11 21:16 Flap_Jack

Flap_Jack

34 XP 1 inlägg

DarknessSky skrev:
Rätta mig om jag har fel men jag tycker verkligen inte Fuska.nu's moderatorer skiljer sig ifrån andra sidors moderatorer.

Oj, seriöst?

Jag brukar vara på massvis med forum. Inga är så överdrivet hårda som fuska. Här dör ju diskusionen i typ varenda tråd pga någon regel som moddarna känner att dem måste följa 100%.

ALL ABOARD!
Jag vet att du vill ta på mig!

23/12 -11 21:22 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

TurnipKiss skrev:
Jag har mina anledningar. Som sagt, moddningen är åt skogen. Att starta ett gräl mot moddarna skulle bara sätta spiken i kistan.

Fuska är som en modererings diktatur från min vy.

Flap_Jack skrev:
Oj, seriöst?

Jag brukar vara på massvis med forum. Inga är så överdrivet hårda som fuska. Här dör ju diskusionen i typ varenda tråd pga någon regel som moddarna känner att dem måste följa 100%.




Hörru Borttaget av FIQ, vi skulle inte ta bort dina inlägg om du inte konstant begick grova regelbrott.
Och jag kan inte direkt säga att jag förstår varför du gör flera användare för att kunna hålla med dig själv i den här tråden, vad är syftet med det?

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

23/12 -11 22:13 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Forsa skrev:


Att ta bortofftopic inlägg är ok ifall det blir rörigt och alla pratar om sin egen sak, men om det leder till en ny diskussion så ser jag inget fel. Det är bättre att fortsätta i den tråden det började än att börja en helt ny tråd om det.

DarknessSky skrev:


Jag förstår vad du menar med fusk nu. Inget fel med det.

TurnipKiss har 2 XP. Det är antagligen en ny användare som tidigare blivit bannad och startar nytt konto. Annars är han bara ny och är riktigt dålig på att trolla. Oh shit, såg precis att GoldenMew bekräftade min första teori.

24/12 -11 00:22 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

The_new_cake: Vi tar inte bort alla "offtopic"-inlägg som framkommer, utan om vi märker att inlägget i sig drar andra medlemmar på sidovägar så tar vi bort det för att det inte ska upprepas snarare. Därav mitt "eller vad man nu ska kalla det" i slutet av inlägget. Jag hittade inte rätt ord helt enkelt.

I vilket fall som helst, jag ser inte att Fuska.nus moderatorer är mycket hårdare än andra hemsidor. Jag ser till och från saker som inte accepteras i andra forum/hemsidor men som vi inte alls har något problem med här. Problemet ligger dock i att det syns mycket mer på det här forumet än vad det gör på många andra.

Och när ni jämför oss, jämför oss för guds skull inte med Flashback eller liknande. Då får ni alla forum att framstå som "överdrivna".

Med det önskar jag er alla en God Jul!

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

24/12 -11 11:15 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Squirtle skrev:
Eftersom ingen i administarionen vågar starta en sån här tråd gör jag det.



DAMN! Vilken Rebell!

*

24/12 -11 14:05 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Eftersom ingen i administrationen verkar ha något emot denna tråd så klistrar jag den.

Tråd klistrad.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

26/12 -11 21:02 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Jag använder ofta fuska i mobilen och jag vet inte om jag är den enda som stör mig på detta, men högst upp bland profil, fuska.nu, polare, verktyg osv räcker det ju vanligtvis med att man pekar över för att få fram fler alternativ. Det är nästintill omöjligt för mig på mobilen. ): trycker alltid på den där dumma reklamen!

26/12 -11 21:26 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

wtfwjd skrev:
Jag använder ofta fuska i mobilen och jag vet inte om jag är den enda som stör mig på detta, men högst upp bland profil, fuska.nu, polare, verktyg osv räcker det ju vanligtvis med att man pekar över för att få fram fler alternativ. Det är nästintill omöjligt för mig på mobilen. ): trycker alltid på den där dumma reklamen!

Fast det beror ju på att fuska.nu inte är anpassat för det. Tanken är ju inte att du ska logga in via mobilen, kör appen

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar