Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Klagomålstråden

26/12 -11 21:31 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

DarknessSky skrev:
wtfwjd skrev:
Jag använder ofta fuska i mobilen och jag vet inte om jag är den enda som stör mig på detta, men högst upp bland profil, fuska.nu, polare, verktyg osv räcker det ju vanligtvis med att man pekar över för att få fram fler alternativ. Det är nästintill omöjligt för mig på mobilen. ): trycker alltid på den där dumma reklamen!

Fast det beror ju på att fuska.nu inte är anpassat för det. Tanken är ju inte att du ska logga in via mobilen, kör appen

Fast man vill ju förmodligen kolla forumet och inte fusken via mobilen. Kan man ens det via den där appen?

.

26/12 -11 21:37 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Anyo13 skrev:
DarknessSky skrev:
wtfwjd skrev:
Jag använder ofta fuska i mobilen och jag vet inte om jag är den enda som stör mig på detta, men högst upp bland profil, fuska.nu, polare, verktyg osv räcker det ju vanligtvis med att man pekar över för att få fram fler alternativ. Det är nästintill omöjligt för mig på mobilen. ): trycker alltid på den där dumma reklamen!

Fast det beror ju på att fuska.nu inte är anpassat för det. Tanken är ju inte att du ska logga in via mobilen, kör appen

Fast man vill ju förmodligen kolla forumet och inte fusken via mobilen. Kan man ens det via den där appen?

Nej, det är inte det som är meningen att man ska göra. Den är ju för fusk då sidan heter fuska.nu och det "råkar" vara möjlighet att logga in :)
Och isf får man logga in på "riktiga" fuska.nu via mobilen men då får man räkna med att allt inte fungerar som det ska.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

27/12 -11 02:31 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

wtfwjd skrev:
Jag använder ofta fuska i mobilen och jag vet inte om jag är den enda som stör mig på detta, men högst upp bland profil, fuska.nu, polare, verktyg osv räcker det ju vanligtvis med att man pekar över för att få fram fler alternativ. Det är nästintill omöjligt för mig på mobilen. ): trycker alltid på den där dumma reklamen!

Det är därför jag även inkluderar länkar i baren (det som händer om du klickar ist för hovrar). De leder dessvärre inte till precis alla sidor (du kan t ex fortfarande inte gå in på XP/Poäng), men BÖR gå till det mest väsentliga. Vad använder du för mobil webbläsare?

Fast nu när jag tänker efter kan det vara roligt om man kommer åt sina meddelanden i vilket fall (dessa kommer man ju då inte åt genom endast klicka). Några förslag?

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

27/12 -11 18:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Eric_ skrev:
Squirtle skrev:
Eftersom ingen i administarionen vågar starta en sån här tråd gör jag det.



DAMN! Vilken Rebell!




FIQ skrev:
Eftersom ingen i administrationen verkar ha något emot denna tråd så klistrar jag den.

Tråd klistrad.


27/12 -11 21:41 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Squirtle skrev:
Eftersom ingen i administarionen vågar starta en sån här tråd gör jag det.



DAMN! Vilken Rebell!




FIQ skrev:
Eftersom ingen i administrationen verkar ha något emot denna tråd så klistrar jag den.

Tråd klistrad.




Be proud, eller nåt.

The_new_cake: Tack för dina påpekanden!

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

29/12 -11 10:28 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Samma problem som wtfwjd pratar om uppstår även på surfplattor, att göra en mobilversion av Fuska.nu eller på annat sätt göra sidan mer "pekanpassat" skulle givetvis föredras.

Vet bland annat att FIQ inte tycker om när man har hover-effekter på olika saker (diskussion om en administrationsknapp som absolut inte fick dyka upp med hjälp av hover är vad jag kommer på nu). Så, varför inte göra likadant på den menyn? Att undermenyn kommer först när man trycker på de olika sakerna. Trycker man igen så ska då menyn gömmas, och inte längre vara synlig...

Vill även passa på att tacka för en del bra idéer som en del bidragit med här (inkluderat jag). Ska se om jag kan göra en del av dem till Fuska+...

Darkness_sky: Även om en sida i första hand är till för något så utvecklas alla sidor, och de kan få helt nya användningsområden. Fuska.nu är inte bara en fusksajt utan har utvecklats till en spelsajt, där man kan diskutera med andra spelintresserade och skapa klaner med mera. Där ett forum, och klubbarna, är väldigt väsentliga.

29/12 -11 14:33 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Squirtle skrev:
Vill gärna ta upp det här med fusken.
Dem senaste fusken jag skickat in har inte blivit godkända trots att dem är helt enkelt geniala.
Exempelvis så skickade jag in ett fusk till Lego starwars(som många nog känner till?) så man kunde få så mycket pengar som man kan ha i spelet på bara några minuter(jättebra förklarat och borde enligt mig och troligen gamers som spelar det spelet bli godkänt).
Men resultatet blir att det inte blir godkänt.
Det enda man tänkte då var att det inte var fusket dem bedömde- utan mig och ville helt inte godkänna det för att det var jag som skickat in det.
Så well... Vill gärna ha en förklaring till det här.

Börja dig med att läsa kommentaren du fick i meddelandet. Svarar den inte på din fråga så skickar du ett meddelande till han som validerade fusket. Om ni inte kommer överens då så får du väl skicka in det på nytt och låta en annan fuskansvarig göra en bedömning.


Det enda man tänkte då var att det inte var fusket dem bedömde- utan mig och ville helt inte godkänna det för att det var jag som skickat in det.

Alltid lika konspiratorisk.

29/12 -11 16:53 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Knewt skrev:
Squirtle skrev:
Vill gärna ta upp det här med fusken.
Dem senaste fusken jag skickat in har inte blivit godkända trots att dem är helt enkelt geniala.
Exempelvis så skickade jag in ett fusk till Lego starwars(som många nog känner till?) så man kunde få så mycket pengar som man kan ha i spelet på bara några minuter(jättebra förklarat och borde enligt mig och troligen gamers som spelar det spelet bli godkänt).
Men resultatet blir att det inte blir godkänt.
Det enda man tänkte då var att det inte var fusket dem bedömde- utan mig och ville helt inte godkänna det för att det var jag som skickat in det.
Så well... Vill gärna ha en förklaring till det här.

Börja dig med att läsa kommentaren du fick i meddelandet. Svarar den inte på din fråga så skickar du ett meddelande till han som validerade fusket. Om ni inte kommer överens då så får du väl skicka in det på nytt och låta en annan fuskansvarig göra en bedömning.

Eller ta det med mig.
Nej, vi utgår aldrig från vem som skickat in det när vi kollar ett fusk.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

29/12 -11 18:25 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

The_new_cake skrev:
Samma problem som wtfwjd pratar om uppstår även på surfplattor, att göra en mobilversion av Fuska.nu eller på annat sätt göra sidan mer "pekanpassat" skulle givetvis föredras.

Vet bland annat att FIQ inte tycker om när man har hover-effekter på olika saker (diskussion om en administrationsknapp som absolut inte fick dyka upp med hjälp av hover är vad jag kommer på nu). Så, varför inte göra likadant på den menyn? Att undermenyn kommer först när man trycker på de olika sakerna. Trycker man igen så ska då menyn gömmas, och inte längre vara synlig...

Vill även passa på att tacka för en del bra idéer som en del bidragit med här (inkluderat jag). Ska se om jag kan göra en del av dem till Fuska+...

Darkness_sky: Även om en sida i första hand är till för något så utvecklas alla sidor, och de kan få helt nya användningsområden. Fuska.nu är inte bara en fusksajt utan har utvecklats till en spelsajt, där man kan diskutera med andra spelintresserade och skapa klaner med mera. Där ett forum, och klubbarna, är väldigt väsentliga.

Nej, jag gillar inte det *om det är det enda valmöjligheten*. Som toppbaren funkar just nu, att både hover om man har möjlighet till det är möjligt, och vanliga knapptryck.

Fast jag kanske ska göra båda alternativen möjliga och fungerande på samma sätt?

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

30/12 -11 16:03 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

FIXAT: Hittade lite mer att anmärka. Det första berör alla smileys. Jag undrar då vad det är för skillnad på :shock: och :shock:. Den ena är högst uppe i högra hörnet (i smiley-listan) och den andra är längst till vänster på raden under. Det är däremot två helt olika bilder. Misstänker att det bara är en kod som är fel däremot.

/ Crewet

När man skickar in ett fusk och ska acceptera reglerna, så finns det en regel som säger "Aktivera fusket". Vad det betyder och innebär är extremt förvirrande för den som tänkt skicka in ett fusk, och i värsta fall innebär det att man inte skickar in ett då man inte vet betydelsen av regeln och därför inte kan acceptera den. Jag vet ärligt talat inte ens själv vad den innebär. Regeln finns inte när man skickar in ett speltest...

Boxen med Fuska.nus logotyp, sökrutan och login-information stämmer inte i bredd om man jämför med boxen som är under systemmenyn. Det gråa fältet är några pixlar större ovanför till jämförelse med under. Antar att det är något som kommer lösas när nästa design släpps.

Tänker påpeka det då igen, då icke-fungerande funktioner är ganska stora problem enligt mig... Köp och sälj-avdelningen har varit som den är i över en vecka nu. Om man nu inte tänker fixa den kanske det börjar bli dags att ta bort den? Skulle skapa lite extra plats i den menyn helt klart.

30/12 -11 16:15 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

The_new_cake skrev:
Tänker påpeka det då igen, då icke-fungerande funktioner är ganska stora problem enligt mig... Köp och sälj-avdelningen har varit som den är i över en vecka nu. Om man nu inte tänker fixa den kanske det börjar bli dags att ta bort den? Skulle skapa lite extra plats i den menyn helt klart.

Problemet är att KöpochSälj inte är någonting som FIQ har att göra med. Den delen av sidan ligger helt och hållet under FL-net. Men jo, jag kan kontakta dem angående problemet nu.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

30/12 -11 21:55 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Varför så många Fuskansvaria och så få Forumansvariga?

02/01 -12 14:42 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag känner flera personer som har lämnat Fuska.nu därför att spelsektionen är svårnavigerad, och det är svårt att ta sig till det spelet man vill. En av huvudanledningarna till detta tror jag är avsaknaden av en lista med samtliga bokstäver som tidigare funnits. Nu måste man hitta i en rullgardin den bokstav man vill in på, vilket inte är direkt användarvänligt när det finns så många alternativ.

Man själv borde få välja hur spellistan ska presenteras. Detta i form av bara namn eller bilder eller en detaljerad lista. Bara namn blir en lista liknande den som fanns på V4, medan bara bilder visar bilderna på spelen. När man håller muspekaren över dem så kan namnen synas och om man har detaljerad lista ser det ut ungefär som nu.

Sedan förstår jag inte, om man exempelvis är inne på spelarkiv Xbox 360, varför det måste stå med "System: Xbox 360" till samtliga spel... det är trots allt ganska självklart om man nu är inne på Xbox 360-spelarkiv. Bör man dessutom inte ha bokstavsordning som standardsortering när det gäller spelarkiven? Jag menar... det blir bra mycket enklare att leta på det sättet.

Det finns även en del saker när man ska skicka in ett nytt spel. Just nu finns det en liten konstig meny längst ner, där man kan trycka på "Skicka in nytt spel". Trycker man på den så finns helt enkelt inte sidan, och man får ett felmeddelande. Kanske kan vara en idé att ta bort den menyn helt då?

När man är inne på mobilspel, så finns fortfarande knappen "Köp på CDON.com" kvar, trots att CDON.com inte har några mobilspel. Det kanske kan vara en idé att faktiskt ta bort den knappen på sektionen mobilspel?

Med tanke på Forsas fusk så skulle jag vilja påstå att det är möjligt att ha fet, kursiv, centrerad och understruken text i sitt fusk. Varför finns det ingen information alls om detta för vanliga medlemmar, som helt klart missar det när de skickar in fusk? Finns samma möjlighet till speltester? Varför har detta inte nämnts utanför administrationen? Verkar som att möjligheten funnits i över ett år och det finns fortfarande ingen information om det... Återigen vore ett Nyhets-forum bra där administrationen kan anmärka uppdateringar och förändringar som man gjort.

Forsa: Vad har det för betydelse? Går man in på FL-Nets hemsida så ber de en att kontakta "Fuska.nu Support" för alla problem som berör Fuska.nu, på Kontakta oss på Fuska.nu nämns inte ens FL-Net. Där står bara att man ska kontakta administrationen, i princip. Förutom om man vill göra reklam, som är undantaget, då ska man kontakta FL-Net på en special-länk som finns där. Så om du nu vill att jag, eller någon annan, ska kontakta FL-Net om problem som bara de kan ta hand om... så anser jag att ni ska lägga upp en lista på Kontakta oss-sidan med olika funktioner som man ska kontakta FL-Net om man har problem med.

02/01 -12 16:30 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

The_new_cake skrev:
Forsa: Vad har det för betydelse? Går man in på FL-Nets hemsida så ber de en att kontakta "Fuska.nu Support" för alla problem som berör Fuska.nu, på Kontakta oss på Fuska.nu nämns inte ens FL-Net. Där står bara att man ska kontakta administrationen, i princip. Förutom om man vill göra reklam, som är undantaget, då ska man kontakta FL-Net på en special-länk som finns där. Så om du nu vill att jag, eller någon annan, ska kontakta FL-Net om problem som bara de kan ta hand om... så anser jag att ni ska lägga upp en lista på Kontakta oss-sidan med olika funktioner som man ska kontakta FL-Net om man har problem med.

Det är FIQ som ska kontaktas oavsett (enligt "Kontakta oss" och FL-Nets sida "kontakta Fuska.nu Support" i alla fall). Sen om han inte får/kan ändra på saken ifråga utan FL-Nets hjälp/tillåtelse så är det självklart hans ansvar att kontakta dem.

02/01 -12 17:04 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

The_new_cake skrev:
Med tanke på Forsas fusk så skulle jag vilja påstå att det är möjligt att ha fet, kursiv, centrerad och understruken text i sitt fusk. Varför finns det ingen information alls om detta för vanliga medlemmar, som helt klart missar det när de skickar in fusk? Finns famma möjlighet till speltester? Varför har detta inte nämnts utanför administrationen? Verkar som att möjligheten funnits i över ett år och det finns fortfarande ingen information om det... Återigen vore ett Nyhets-forum bra där administrationen kan anmärka uppdateringar och förändringar som man gjort.

Helt rätt, det borde vara publicerat för att alla ska ha vetskapen att kunna använda det. Jag brukar dock själv placera in dessa stilar i texten när jag godkänner/redigerar fusk från andra. Men ja, jag ska ordna det där så fort jag kan.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar